PDA

View Full Version : bas-lessen?



potloodventerjas
4 januari 2003, 16:34
hallo, ik zoek een bas-gitaar leraar omgeving goes (zeeland).. voor punk en metal.
ik ben nog een beginner, heb alleen 1 zo'n boekje gehad.. kan iemand mij helpen?
Wim.

emielow
4 januari 2003, 17:48
voor punk en metal?

pak een plectrum en probeer zo snel mogelijk 1 of 2 noten achter elkaar te rammen, in het akkoord van de gitaar. dus gwoon domweg de gitaarakkoorden volgen, en rammen maar.

meer les heb je niet nodig...

basswasp
4 januari 2003, 20:01
Jah... en nou metal...

da's meestal iets moeilijker en wat les is dan wel handig :smile:

AntY
4 januari 2003, 20:08
hangt er wel ff vanaf wat voor metal natuurlijk maar goed

numetal sux

basswasp
4 januari 2003, 20:12
Alleen ouwe metal rulet een beetje, maar voor Master of Puppets is misschien een beetje hulp wel handig...

AntY
4 januari 2003, 20:19
hulp hoeft niet zo heel nodig

oefening wel

ik kan de helft van dat nummer wel spelen, deen paar riffjes zijn nog te snel

het intro rifje E01A23401234 als je t zo begrijpt, die ken ik niet, t couplet kan ik SOMS, als ik mzl heb, en prechorus en chorus, solo, interlude, blat ken ik ook, tot aan dat hele snelle gedoe voor de couplet weer begint. Wat een kutstuk, maar WAT een nummer. ik oefen dr al een half jaar op, maar niet structureel zeg maar :razz:

basswasp
4 januari 2003, 20:22
Oefening is alles, 'k kan 't zelf ook spelen zonder les... maar een beetje sturing door les lijkt me ook wel beter...

basswasp
4 januari 2003, 20:23
Dat nummer (toen gekregen van m'n neef om samen te spelen) heeft trouwens wel m'n techniek flink helpen verbeteren :smile:

AntY
4 januari 2003, 20:46
dat geldt bij mij voor een heleboel ouwe metallica nummers. ik heb me daar zeker in t begin heeeelemaal op vastgebeten.
helpt zeker behoorlijk. ook al kun je soms niet t hele nummer spelen.

basswasp
4 januari 2003, 20:50
Misschien kan je me dan helpen... ik ken maar een paar nummers van Metallica...

Welke vind jij nu goed voor je techniek? Dan kan ik daar ff op oefenen :smile:

AntY
4 januari 2003, 21:24
the four horsemen (kill em all)
MOP
Sanitarium
Orion!!!!!! must-do :razz: je hoort wel waarom
Damage Inc, Blackened, Dyers eve, Eye of the Beholder (vooral snel)
Call of Ctulhu (koop een wahpedaal, ik heb er zelf geen, zuigt, en stel je equaliser goed in, de bassolo zit beetje verborgen in de mix)

uuuuhm

verder is fade to black wel leuk om te spelen, ik heb daar ook een filmpje van gedownload via kazaa, daar speelt ie allerlei loopjes tussendoor, klinkt goed, heb ik zelf niet gespeeld. ik kan dat niet uitzoeken, speel overmorgen precies een jaar). filmpje heet Fade to black 1985.

allejezus wat heb ik veel gespeeld. ff kijekn. o ja ik vergeet nog 1 tje. My Friend of Misery, koel intro. Dr zit voor gitaar ook een mooie solo in, verder vinnik t niet zon goed nummer.

Lange lijst ben je wel tijdje zoet mee d8 ik zo :razz:

basswasp
4 januari 2003, 21:29
Snel vind ik niet zo heel erg interessant... ok, langzaam kan ik alles spelen, maar een beetje tempo en dan moeilijke dingen doen is leuk :smile:

Maar bedankt, 'k ga eerst eens kijken naar Orion

Laus
5 januari 2003, 17:37
Orion is idd geniaal. Maar Sanatorium als nummer is gaver...

AntY
5 januari 2003, 21:24
ja maar om te oefenen is orion weer beter
met band is sanitarium weer beter das logies, instrumentals zijn nou eenmaal minder voor band