PDA

View Full Version : bas-lessen?



potloodventerjas
4 januari 2003, 16:34
hallo, ik zoek een bas-gitaar leraar omgeving goes (zeeland).. voor punk en metal.
ik ben nog een beginner, heb alleen 1 zo'n boekje gehad.. kan iemand mij helpen?
Wim.

emielow
4 januari 2003, 17:48
voor punk en metal?

pak een plectrum en probeer zo snel mogelijk 1 of 2 noten achter elkaar te rammen, in het akkoord van de gitaar. dus gwoon domweg de gitaarakkoorden volgen, en rammen maar.

meer les heb je niet nodig...

basswasp
4 januari 2003, 20:01
Jah... en nou metal...

da's meestal iets moeilijker en wat les is dan wel handig :smile:

AntY
4 januari 2003, 20:08
hangt er wel ff vanaf wat voor metal natuurlijk maar goed

numetal sux

basswasp
4 januari 2003, 20:12
Alleen ouwe metal rulet een beetje, maar voor Master of Puppets is misschien een beetje hulp wel handig...

AntY
4 januari 2003, 20:19
hulp hoeft niet zo heel nodig

oefening wel

ik kan de helft van dat nummer wel spelen, deen paar riffjes zijn nog te snel

het intro rifje E01A23401234 als je t zo begrijpt, die ken ik niet, t couplet kan ik SOMS, als ik mzl heb, en prechorus en chorus, solo, interlude, blat ken ik ook, tot aan dat hele snelle gedoe voor de couplet weer begint. Wat een kutstuk, maar WAT een nummer. ik oefen dr al een half jaar op, maar niet structureel zeg maar :razz:

basswasp
4 januari 2003, 20:22
Oefening is alles, 'k kan 't zelf ook spelen zonder les... maar een beetje sturing door les lijkt me ook wel beter...

basswasp
4 januari 2003, 20:23
Dat nummer (toen gekregen van m'n neef om samen te spelen) heeft trouwens wel m'n techniek flink helpen verbeteren :smile:

AntY
4 januari 2003, 20:46
dat geldt bij mij voor een heleboel ouwe metallica nummers. ik heb me daar zeker in t begin heeeelemaal op vastgebeten.
helpt zeker behoorlijk. ook al kun je soms niet t hele nummer spelen.

basswasp
4 januari 2003, 20:50
Misschien kan je me dan helpen... ik ken maar een paar nummers van Metallica...