PDA

View Full Version : Gibson Les Paul Custom zo ziet de neck hij er uit



Braindead
14 maart 2007, 14:35
Dus zo ziet het hout eruit als je de dekkende laklaag er af haalt...



http://cgi.ebay.de/Gibson-Les-Paul-Custom-1979-Traumzustand_W0QQitemZ140092820870QQihZ004QQcatego ryZ46648QQrdZ1QQcmdZViewItem

http://i7.ebayimg.com/02/i/000/8e/17/a0f2_1.JPG

Heeft ie nou een esdoorn neck?

Aron Maiden
14 maart 2007, 16:35
bah wat een lelijkerd.

BLOK182
14 maart 2007, 16:38
Jazeker maple, in de 70's werden maple nekken gebruikt op customs!

AART
14 maart 2007, 16:54
ik vind hem cool.

kassie
14 maart 2007, 19:48
waarom werden op de customs wel maple nekken gebruikt? normaal is gibbie les paul toch altijd met mahony halsen? Het geluid schijnt er wat scherper of frisser door te worden van maple. meer hoog ofzoiets. Ik kan me voorstellen als ze al een top en een hals van maple hebben dat het geluid dan niet echt meer zo warm zal klinken als de gewone les pauls.

Agent_Smith
14 maart 2007, 20:29
waarom werden op de customs wel maple nekken gebruikt? normaal is gibbie les paul toch altijd met mahony halsen? Het geluid schijnt er wat scherper of frisser door te worden van maple. meer hoog ofzoiets. Ik kan me voorstellen als ze al een top en een hals van maple hebben dat het geluid dan niet echt meer zo warm zal klinken als de gewone les pauls.

Vrijwel alle Gibson van '75 - '?? (dacht rond '84) hebben maple nekken, niet alleen LP Customs.
En nee, ik ben er idd niet van ondersteboven.

Braindead
14 maart 2007, 20:40
Ik wist het ook niet, en dat die neck ook uit zoveel plankjes bestaat, dat had ik ook niet gedacht.

En de kleur..... tja moet je daar nogiets over zeggen haha.....

Vanaf wanneer zitten er wel mahony necken op de gibsons? Vanaf 1980?

De Beer
15 maart 2007, 13:34
Even iets heel anders....Gebeurt het vaker dat er op de kop van een LP een Laagje (Ebben?) fineer zit +/- 1mm dik?

het is iig zo goed als zwart, zeker hout....en eh...niet te fotograferen.

Is dat een soort van plakplaatje met logo ed. pre fab erop of zo?

Het berteft hier een zwarte '95 studio.

Orpheo
15 maart 2007, 17:26
de L5 heeft altijd al esdoorn halzen gehad, en gibson had een hoop van die halzen over. vandaar dus dat ze die halzen hadden gebruikt. en t was stabieler. ze wilden het probleem van gebroken headstock ondervangen met harder hout, de volute en een kleinere headstock hoek.

ik vind het geweldig spelen en klinken. ik wil bijna niets anders. het heeft ook wel wat. meer bite, felheid, en t maakt de sound wat strakker.

Tin
15 maart 2007, 21:55
Hey een 3 delige hals.

Jammer dat gibson nu alleen maar 1 delige halzen gebruikt.(of hebben de duurdere gibson's nog multi piece halzen?)

want multi piece halzen zijn voor mijn gevoel een stuk stabieler en minder gevoelig voor luchtvochtigheid oid.

En dat is voor mij de grootse reden dat mijn volgende gitaar geen gibson sg wordt.

pol
16 maart 2007, 11:51
mijn gibson V heeft ook een maple neck, wel 1 delig. en die is uit 86.
Is idd stukken stabieler, gibson zou dit beter opnieuw doen.