PDA

View Full Version : ballade pour adeline - Keyboard



MichaelSS
14 maart 2007, 13:42
http://media.putfile.com/ballade-pour-adeline-46

Geen gitaar maar keyboard.

Laat maar weten wat je er van vind.

intGod
14 maart 2007, 14:00
Serieus?

Niet van onder de indruk. Ik heb geen idee hoe lang je al piano speelt, maar het klinkt heel haperend alsof je telkens moet kijken of je wel de juiste akkoorden pakt. Of alsof je het van papier afleest en nog even moet wennen aan al die noten op het papier.

MichaelSS
14 maart 2007, 14:10
Nah ik werk met een galm pedaal .. als ik die los laat dan hoor je inderdaad de noten los.

Als ik hem niet los laat dan hoor je ze door elkaar heen.

intGod
14 maart 2007, 14:31
Geloof me, ik heb genoeg piano gehoord in mijn leven om het verschil tussen spel en gebruik van pedalen te horen.

Ik bedoel dat je hoort wanneer je van akkoord wisselt, want daar zit een hapering tussen. Het klinkt als volgt:

plieng plong ... heu ... plong ... heu ... plieng plieng.

Dat ziet er oneerbiedig uit, maar ik weet niet hoe het anders te brengen. Het is zeker niet oneerbiedig bedoeld

Mitch_mashinguard
14 maart 2007, 22:21
Sommige mensen hebben dat ook met gitaar, een soort van hele korte rust tussen akkoordenwisselingen. Bij gitaar erger ik me er meer aan dan bij piano (of keyboard in dit geval).

repelsteeltje
14 maart 2007, 23:43
Ik vondt het lekker klinken want je kan wel iets dat is duidelijk, alleen had ik het idee dat je timming niet echt helemaal klopte.
Het had iets van 1-2-3-4 in het eerste stuk en 1-2-3-en4 zoiets in het volgende stuk en dat wisselde wel eens wat af, kan het niet anders uitleggen... maar ik speel zelf ook wel eens keyboard en ik weet dat het veel lastiger is dan je zo op het eerste gehoor zou denken en het boeide me in elk geval wel.

MichaelSS
15 maart 2007, 09:35
Ok bedankt,

Het keyboard was in dit geval een Roland E-70
Ik zou het morgen of in het weekend eens opnemen op een PSR-740. Daar is het galm gehalte wat hoger en komt het nummer ook beter uit.

intGod
15 maart 2007, 09:51
Ok bedankt,

Het keyboard was in dit geval een Roland E-70
Ik zou het morgen of in het weekend eens opnemen op een PSR-740. Daar is het galm gehalte wat hoger en komt het nummer ook beter uit.

Galm is een middeltje wat je techniek niet verbetert.

hendrix2
15 maart 2007, 10:39
Het blijft uiteraard een prachtig nummer. Ik versta wel wat intgod bedoelt hoor. Het klinkt niet altijd echt mooi gebonden. Op zich vind ik het wel mooi gespeeld, probeer alleen inderdaad sommige overgangen wat vloeiender te maken.
Veel succes nog!