PDA

View Full Version : john suhr pickups..



jimihattricks
14 maart 2007, 11:13
Volk,

In mijn ooit te verwezenlijken droomtele gaat een humbucker in de neckpositie komen.. de brugpickup wordt wsl een kinman 48b single coil..

In de neckpositie zou dan een goede paf-kopie met een ietwat vintage output (mag ook ietsje meer zijn) moeten komen, die - en dit is het belangrijkste - ook nog goed klinkt wanneer ie gesplit wordt..

Ik heb al wat research gedaan en lees dat de suhr pickups het erg goed doen in alder instrumenten, en gesplit ook nog goed klinken.. klopt dat?

Yamhammer_71
14 maart 2007, 12:12
Volk,

In mijn ooit te verwezenlijken droomtele gaat een humbucker in de neckpositie komen.. de brugpickup wordt wsl een kinman 48b single coil..

In de neckpositie zou dan een goede paf-kopie met een ietwat vintage output (mag ook ietsje meer zijn) moeten komen, die - en dit is het belangrijkste - ook nog goed klinkt wanneer ie gesplit wordt..

Ik heb al wat research gedaan en lees dat de suhr pickups het erg goed doen in alder instrumenten, en gesplit ook nog goed klinken.. klopt dat?

John Suhr elementen SCHIJNEN heel erg goed te zijn, met name in Strats en Tele's.
Ik ken een gitarist die 10 jaar lang de goede sound zocht voor zn Tele, had alles geprobeerd van Duncan tot aan Kinman etc. Kwam terecht bij Suhr en dat was DE sound. Heb er zelf geen ervaring mee, maar slecht kunnen ze zeker niet zijn in verhouding tot andere grotere namen.

Tristan
14 maart 2007, 12:36
Tsja, het hangt er vanaf wat je zoekt, ik vind zelf Suhr elementen helemaal niet lekker klinken, zeker de enkelspoels elementen (V60LP) niet, de humbuckers ken ik niet zo...
Kinman ben ik ook niet dol op, maar die vind ik wel duidelijk beter klinken dan Suhrs...
Het zijn beide (de enkelspoelers in ieder geval) gewoon behoorlijk modern klinkende elementen met agressief hoog en weinig dynamiek, erg geschikt voor higain sounds e.d, maar als je meer een vintage sound zoekt dan zou ik je aanraden ver uit de buurt te blijven van de Suhrs en Kinmans, het lijkt er in de verste verte niet op...
Zo als je de gitaar nu voor ogen hebt wordt het een leuke higain scheurbak, dat dan weer wel...

Squier4ever
14 maart 2007, 12:54
beerknukkel schijnt erg goed te zijn...

maestro_nl
14 maart 2007, 13:04
Suhr V60LP klinkt vrij dof.
Niet echt geschikt voor het belletjes clean, meer voor lichte oversturing.

Suhr tele pups ooit eens getest naast een Kinman 48b in dezelfde gitaar.
Beide zijn zgn broadcaster elementen. Niet echt twang dus.
De Kinman had een kunstmatig richeltje in het hoog, maar
de sound lag wel erg dicht bijelkaar hoor.
Uiteindelijk de pups verkocht, is toch niet wat onbewust je referentie is (in mijn geval). Uiteindelijk klinkt een Dimarzio TwangKing nog helemaal niet zo gek!

jimihattricks
14 maart 2007, 21:26
okay dan, the search continues...

Tristan
14 maart 2007, 21:27
Wat zoek je nou eigenlijk als ik vragen mag, wat voor sound?

Orgasmocaster
14 maart 2007, 21:44
Heb je Rio Grande al gechecked?
dit is momenteel mijn favoriete merk!
ik heb een Barbeque setje in een Alder Strat en in aan Hollow Korina Warmoth zitten.. en klinken in bijde orgasmiesch!

ik ben een grote fan van RG, ga binnenkort een setje Muy Grande's kopen voor een strat projectje, en een setje Punchbox/Crunchbox voor een 'Metal type strat'
Ze hebben veel opties voor Teles! een Twangbucker klinkt goed! (http://www.riograndepickups.com/3.html)
oh en check hun sound clips!