PDA

View Full Version : probleem met mijn e snaar



seburoginnsyh
14 maart 2007, 09:34
Hallo allemaal,

ik heb nu al ongeveer 2 maanden de Ibanez RG 2550 E, echt een top ding,

Maarrrrrr;

de hoge e snaar, de onderste dus, glijd heel snel van de hals af. Dus bijvoorbeeld als ik een noot vastpak en hem per ongeluk ook maar een klein stukje naar beneden bend, glijd hij eraf.

Dit probleem is vooral een ramp wanneer ik ga tappen, elke keer als ik tap en pull off, glijd hij van de nek af wat een irritant geluidje veroorzaakt.

Ik wou graag weten hoe ik dit kan verhelpen,
ik hoop dat ik duidelijk genoeg ben geweest, als je het nog niet snapt moet je het zeggen dan probeer ik het anders uit te leggen

Hopelijk kunnen jullie me helpen,

Seburo

Blend
14 maart 2007, 09:39
ligt misschien aan je topkam? Ik weet niet of je 'm in 'n winkel heb gekocht, maar misschien weten die een oplossing.

Of je gooit er andere snaren op, misschien helpt dat.

zeppo
14 maart 2007, 09:52
Ik herken het probleem, maar er is volgens mij weinig aan te doen. Het kan zijn dat de frets iets te veel zijn afgerond, waardoor de snaar er gemakkelijk afglijdt.
De enige oplossing die ik kan verzinnen is een nieuwe topkam, maar de winst die je daarmee behaalt zal minimaal zijn. Aan de andere kant, bij je brug zul je weinig kunnen doen.

Spitfire
14 maart 2007, 09:53
Bedoel je dat hij bij de topkam eraf glijdt of dat hij op de hals eraf glijdt? En de hoge of lage e-snaar?

Blend
14 maart 2007, 09:55
Het kan zijn dat de gleuf van de E-snaar in de topkam wat uitgesleten ofzo is. In dat geval helpt een nieuwe topkam wel degelijk.

Lennert
14 maart 2007, 10:07
Mjah.. Het probleem met de topkam is eerder dat de sleuf voor de e-snaar wat te ver naar buiten ligt waardoor de snaar te dicht op de rand van de hals komt te liggen. Enige oplossing is idd een nieuwe topkam, maar dan moet je dus wel zorgen dat de sleuven daarvan goed ingezaagd zijn zodat de (beide)e-snaren wat meer speling hebben voor ze van de hals glijden.

seburoginnsyh
14 maart 2007, 10:07
hoge e snaar

wat er gebeurt is dat ik een noot pak op de hoge e snaar, en het dan soms gebeurt dat hij eraf glijd op de hals, dus dat me vinger meegaat snap je

Spitfire
14 maart 2007, 10:12
Dan zijn de frets te veel afgerond

RRRobin
14 maart 2007, 11:00
ik heb de 2570 al lange tijd; en inderdaad heeft die ook hetzelfde 'probleem' hoewel ik er eigenlijk geen last van heb. Heel af en toe gebeurt het wel eens. Vind het zelf niet de moeite waard om het te verhelpen :p

a darker shade of grey
14 maart 2007, 17:05
OEFENEN! Met tappen had ik daar ook ooit es last van, en je moet gewoon je techniek aanpassen zodat dat niet gebeurt. Kost wat oefening, maar dan heb je dat probleem niet meer en is meteen je techniek opgewaardeerd.

Samder
14 maart 2007, 17:11
het kan ook heel goed aan je topkam liggen, het gleufje waar je e snaar doorheenloopt kan te ver naar links liggen. ( of recht, als je linkshandig bent)

Lennert
14 maart 2007, 17:29
het kan ook heel goed aan je topkam liggen, het gleufje waar je e snaar doorheenloopt kan te ver naar links liggen. ( of recht, als je linkshandig bent)

Jah.. wat ik ook al zei dus ;)