PDA

View Full Version : ombouwen



john5
14 maart 2007, 09:24
Hey,

Ik zit met een paar miniscule probleempjes.
Ik was van plan zelf een gitaar te bouwen. Maar na wat research kwam ik erachter dat dit echt veel tijd, geld, preciesie e.d kost.
Gisteren heb ik met mijn gitaarleraar gesproken en die heeft mijn advies gegeven.
Mijn idee is nu als volgt: ik heb een tijd geleden een ibanez GAX30 voor een zacht prijsje op de kop kunnen tikken(niet leterlijk natuurlijk).
Ik wil hiervan de elementen vervangen voor shadow humbuckershttp://www.thomann.de/thoiw7_shadow_sh680_humbucker_prodinfo.html?sn=e11 7b894172955994bdae7dd19e818b
Ik wil minstens 1 humbucker vervangen omdat deze niet goed meer werkt.

Dat is stap 1, makelijk te realiseren.

Stap 2:
Ik wil de body er afzagen tot aan de elementen en de brug zodat ik die nie hoef te vervangen. Ik wil de verf eraf schuren en daarna een nieuwe zelfgemaakte body eromheen plaatsen. Ik die body moet dan een holte komen voor de electronica. Die electronica zet ik op de gewenste stand (volume tone en schakelaar) zodat ik die nie in de body hoef te verwerken. Ik gebruik deze drie dingen immers toch nooit, en zo blijft wel de electronica in tact.
Deze stap is wat moeilijker maar nog wel te doen.

Stap 3:
Verven.

Uiteindelijk moet hij er uit gaan zien als een kruising tussen een explorer en een flying V.


Mijn prebleempjes zijn als volgt:

Wat voor soort verf en lak moet ik gebruiken?
is het allemaal wel haalbaar?
Wat voor soort (goedkoper) hout kan ik gebruiken voor de body?


Heeft er iemand antwoord op mijn vragen en voorziet hij of zij nog andere problemen.

Ps. Begin er niet over dat de gitaar minder zal gaan klinken, want daar ben ik al op gewezen.

cas121
14 maart 2007, 09:28
Als je de post en schakelaar toch niet gebruikt zou ik die gewoon helemaal weglaten. Denk dat het wel haalbaar is allemaal.

john5
14 maart 2007, 09:31
ik zit dus met die electronica. als je de elementen zo aan kan sluiten op de input van de gitaar dan is dat best wel een idee. maar dat weet ik dus niet???

oknarb180
14 maart 2007, 10:01
Hey,

Tip 1:
Lees de lak-faq eerst even door, dan wordt er al een heleboel duidelijk voor je denk ik.

Tip 2:
Lees de faq diverse houtsoorten daarna even door.
Bedenk dan wat voor sound je uit je plank wilt toveren en probeer daar dan de meest geschikte houtsoorten voor te vinden. Bijvoorbeeld Mahony, Elzen, Essen, etc, wat je wilt.

Tip3:
Bouw niet uit goedkoopte!!! Dan kun je net zo goed een dikke plaat multiplex van 45mm dik kopen en daar een body uithalen. Wil je een goede sound, koop dan gewoon een goede plank.

Suc6 en vr.gr.

Branko

zonniewiw
14 maart 2007, 11:33
Ik denk dat ge het u moeilijker maakt dan dat het is door het op deze manier te gaan doen

kijk ns op de site van warmoth ,daar kunt ge (bijna)eender welke body bestellen gelakt of niet , met eender welke neckpocket en holtes die je wil

dan kan je gewoon je hals erop schroeven en klaar ?

john5
14 maart 2007, 12:47
dan moet ik hen alsnog verven,,,op de site staan ze(voor zover ik heb gekeken) niet geverfd. en ik zit dan met de electronica. en de prijs natuurlijk
al krijg je dr wel een goede body voor

zonniewiw
14 maart 2007, 12:51
je kunt ze door hun laten lakken , indien je wenst

Wat het financiële betreft ;

Een gitaar bouwen - herbouwen zal je naar mijn mening altijd meer kosten dan een fabrieksmodel uit de winkel.

Of je moet je open haard en motorfiets afbreken zoals brian may

john5
14 maart 2007, 13:37
nou,,,het gaat mij er meer om dat hij er leuk uitziet, en tis niet egt de bedoeling dat ik mee ga optreden bijvoorbeeld.

B_2_the_a
14 maart 2007, 14:50
tonefactory heeft ook gelakte body's