PDA

View Full Version : Zacht spelen met een buizentop



Frankiefrank2
14 maart 2007, 00:09
Ik ben van plan een buizentop aan te schaffen, denk in de richting van Engl Powerball, of een 5150 2
Ik hoor verschillende dingen, de een zegt dat je met een buizen/lampen top niet op een laag volume niveau kan spelen (en het geluid behouden) en de ander zegt dat het met de moderne versterkers wel klinkt op een laag volume.
Wie heeft gelijk, of zal dit ook weer relatief zijn, ik ben nog in de orientatie fase, over 2 weekjes ga ik een dagje testen op verschillende amps, en dan zal ik het zelf horen, maar ik vroeg het me nu alvast af.

Frank

armageddon
14 maart 2007, 00:21
Ik heb gemerkt dat het nogal afhankelijk is van de amp. Ik heb een Engl Thunder, een Mesa DC5 gehad en heb nu een Koch Powertone II stack. De koch-stack doet het redelijk op laag volume. Uiteraard geen heerlijke sound, maar gewoon goed. De DC5 was echt veeeeel te luid en kon ik niks mee op m'n kamer. De Thunder zat er een beetje tussenin.
Gewoon testen dus lijkt me.

Jimwoud
14 maart 2007, 09:20
Als je hem alleen voor thuis wilt gebruiken zou ik wat anders nemen. Maar als je ook optreedt(of in de toekomst wilt doen). Dan zou ik gewoon een buizentop kopen die lekker vind klinken met een loadbox(o.i.d. powerbrake, hotplate) ertussen. klinkt beter dan je volume teveel afknellen, meeste highgainer klinken dan echt heel gecompresseerd en iel.

Ik loop met hetzelfde idee,

succes

Kim Wilson
14 maart 2007, 09:24
Ik denk dat het voor hi-gain muziek en daarbij behorende amps niet echt gaat werken. Deze amps gaan echt mooi klinken als je ze ook echt op hun flikker geeft, daar halen ze een deel van hun gain uit. Op thuisniveau wordt het dan toch te geknepen. Wellicht dat je voor thuis dan beter een Cube of een leuke Line6 combo op de kop kunt tikken, dan heb je op laag volume nog best een goed geluid. En ik denk net zo duur of misschien nog wel goedkoper dan allerlei noodsprongen met die grote amp.

Izegrim
14 maart 2007, 09:52
Ik heb een ENGL Fireball en daar valt heel behoorlijk op te spelen op slaapkamervolume. Natuurlijk zie je de kabouters niet voor je speakers wegwaaien, maar met een beetje bas eruit en presence erin kun je zonder gemier uitstekend oefenen. Nou wachten of de Powerball dat ook kan. ;)

a darker shade of grey
14 maart 2007, 10:25
Iedereen zegt altijd, dat als je thuis speelt dat je beter een Line 6 of een Cube kan hebben 'want dan heb je ook een redelijke sound'. Ik heb een tijdje gelden ook een topic hierover gemaakt, maar waar veel mensen overheen stappen is dat ik en waarschijnlijk de TS ook, gewoon een buizentop wil hebben. Ten eerste voor een fatsoenlijk geluid en ten tweede omdat je dan kwaliteit in huis haalt en ten derde gewoon om het hebben ervan! Bij een serieuze hobby hoort serieuze gear. En ik kan me als geen ander voorstellen hoe graag je dan een buizenamp wil hebben (ik heb ook last van dat gevoel). En als je dan reacties krijgt van mensen die zeggen: ik zou het niet doen, koop een Line 6, dan is dat gewoon niet leuk om te horen.

Dus kerel, ik zou lekker voor die buizentop gaan, kijk ff of ie lekker klinkt in JOUW oren op laag volume en laat het hele technische aspect varen, dat heb ik inmiddels ook geleerd. Ik heb ook een lekker passieve houding aangenomen.

Kim Wilson
14 maart 2007, 10:28
Nee, dat zie je verkeerd. Dat was iig mijn reactie niet. Natuurlijk moet ie gewoon lekker die dikke buizenamp kopen. Dat is gaaf, dat ben ik helemaal met je eens. Maar er zijn mensen die een loadbox of ik weet niet wat aanraden om dat ding nog enigszins op huiskamerniveau te laten draaien. En dan zeg ik op mijn beurt, koop voor dat geld een Cube of Line6 ERBIJ voor thuis.

Jimwoud
14 maart 2007, 10:33
En dan zeg ik op mijn beurt, koop voor dat geld een Cube of Line6 ERBIJ voor thuis.

Als je gewoon één amp wilt gebruiken waarom zou je dan nog een versterker erbij kopen. We hebben nog niet eens gehoord wat hij nu al heeft staan en of hij in een band speeld.

Ik zou eerder voor een loadbox ofzo gaan dan een modeling combo erbij. Als hij met die buizen top ook op wil treden met eventueel effecten erbij, dan kun je makkelijk één setup gebruiken, enige wat je doet is live zonder loadbox en thuis met. Heb je ook nog een beetje een vergelijkbare sound. En tuurlijk zal het thuis iets minder klinken, maar altijd beter dan een line 6 spider.

Kim Wilson
14 maart 2007, 10:36
Ieder zijn voorkeur natuurlijk. Ik zou persoonlijk wel een verterkertje voor thuis willen hebben, dan kan die onmogelijk grote bak naar de zolder. Gewoon een oefenampje.

Wat is er trouwens tegen veel gear? Wat ben jij van nepgitarist? :stop:



;)

Jimwoud
14 maart 2007, 10:47
Ik ben wel van veel gear hehe. Heb het alleen niet, maar komt wel.

Maar tis toch zonde om een buizenbak op zolder te zetten, en over een digitaal klote ding te spelen(licht overdreven)!

Kim Wilson
14 maart 2007, 10:52
Ik ben wel van veel gear hehe. Heb het alleen niet, maar komt wel.

Maar tis toch zonde om een buizenbak op zolder te zetten, en over een digitaal klote ding te spelen(licht overdreven)!
Nou, dat weet ik dus zo net niet. Een modeling ampje zou op laag volume in veel gevallen nog wel eens beter kunnen klinken dan een geknepen hi-gain buizenbak van 100 watt. Modeling is niet per definitie kut. Je dikke buizenbak kun je mooi voor optredens en oefensessies gebruiken.

Ik heb een Bandmaster, en ja, daar mag ik graag op spelen. Maar eigenlijk is dat ding veel te groot voor in huis. 9 van de 10 keer zet ik de amp niet eens aan, want dan moet ie weer opwarmen en zo. Dat zijn de momenten dat een klein en goed modeling ampje best een waardevolle aanvulling kan zijn.

Jimwoud
14 maart 2007, 10:58
Ik zou dan eerder de voorkeur geven aan een modeller als een pod2/XT of v-amp en die direct in je fx-loop.

Doe ik met m'n Bedrock(met de v-amp2) en dat klinkt erg goed. Maar met name omdat je die buizen eindtrap nog even meepakt. De Bedrock zelf klinkt ook niet echt lekker op laag volume vandaar.

Als ik 100% tevreden zou zijn met de Bedrock zou ik zeker een loadbox kopen.

Kim Wilson
14 maart 2007, 11:02
Ik heb geen fx-loop... Met de meeste buizenamps heb je pas op hoger volume profijt van een buizen eindtrap. Trouwens, de Pod is toch ook van Line6?

BLOK182
14 maart 2007, 11:05
Verder is de definitie van thuisspelen ook verschillend. Toen ik nog bij pa en ma woonde kon ik mijn Powerball prima gebruiken binnen, en de Budda halfstack staat er ook binnen, kan ik op redelijk normaal volume spelen (vrijstaand). In het appartementje in R'dam centrum is het wel ff anders, daar ben ik blij met een combootje met weinig vermogen, omdat het anders toch snel te hard/te aanwezig wordt voor anderen.

Jimwoud
14 maart 2007, 11:05
Trouwens, de Pod is toch ook van Line6?

Is dat een retorische vraag?

Uiteraard is die van line 6, begrijp mij niet verkeerd. Ik vind line 6 een pracht merk! vooral de pods en flextones zijn erg goed.

Het gaat erom dat je een spider ofzo naast je buizen bak zou hebben?!

Kim Wilson
14 maart 2007, 11:09
Is dat een retorische vraag?

Uiteraard is die van line 6, begrijp mij niet verkeerd. Ik vind line 6 een pracht merk! vooral de pods en flextones zijn erg goed.

Het gaat erom dat je een spider ofzo naast je buizen bak zou hebben?!
Nee, het was een gewone vraag, ik wist het niet helemaal zeker.

Nou ja, ieder zijn voorkeur natuurlijk. Maar ik zou voor thuis oefenen best een kleiner modeling ampje willen hebben. Het gaat ook maar om oefenen, niet om een mooi en goed geluid. Die grote buizenbak gebruik ik wel met optredens. :)

pol
14 maart 2007, 11:19
die powerbreak en powersoak toestanden zijn waardeloos bij de meeste moderne amps, op laag volume klinken die amps helemaal niet beter met die dingen ertussen.
Een amp klinkt op laag volume natuurlijk nooit zo indrukwekkend, maar dit heeft meer te maken met je gehoor, en de speakers die nauwelijks moeten werken.

Jimwoud
14 maart 2007, 11:27
Nou ja, ieder zijn voorkeur natuurlijk.

Uiteraard, hoop dat de topic starter aan deze discussie wat heeft.

Succes

Harry
14 maart 2007, 11:33
oei, ik zie een Bedrock 1000 te koop staan. Vrees alleen dat die nog een stuk harder gaat dan de 600 die ik heb. Die kun je thuis al niet gebruiken.

Ik vind het ook zonde om een dure versterker thuis te gebruiken, waar je het geluid waar je die versterker hebt gekocht toch nooit krijgt. Thuis speel ik ook over een modelling ding, klinkt beter dan een geknepen buizenbak.

provisus
14 maart 2007, 11:56
Wat is er eigenlijk mis met een Hotplate of een Weber Mass? De versterker draait dan op concert volume terwijl er kamer volume uit komt!
Maar powerattunuators waren toch bedoelt voor non master versterkers om toch nog een lekkere overdrive er uit te halen??
Of heb ik het nu verkeerd?

Franc
14 maart 2007, 12:18
Wat is er eigenlijk mis met een Hotplate of een Weber Mass? De versterker draait dan op concert volume terwijl er kamer volume uit komt!
Maar powerattunuators waren toch bedoelt voor non master versterkers om toch nog een lekkere overdrive er uit te halen??
Of heb ik het nu verkeerd?

Daar zijn ze ook voor bedoeld, maar veel mensen vinden een amp met attenuator klote klinken. De vraag is of dat toch niet nog beter klinkt dan een amp die je eigenlijk niet wilt hebben...

Kim Wilson
14 maart 2007, 12:21
Maar wat kost zo'n ding? Zal niet mals zijn, neem ik aan.

Ik stel trouwens ook geen hoge eisen voor thuis. Het is om te oefenen, meer niet. Dan hoef ik niet hetzelfde hoogwaardige geluid te hebben als op het podium. Een leuke modeller is dan goed genoeg. Een 10 watt Animal versterkertje is weer het andere uiterste, maar een leuke modeller zou voor mij prima als oefending kunnen werken.

provisus
14 maart 2007, 12:29
Daar zijn ze ook voor bedoeld, maar veel mensen vinden een amp met attenuator klote klinken. De vraag is of dat toch niet nog beter klinkt dan een amp die je eigenlijk niet wilt hebben...

Ik heb namelijk een Soldano SLO-100, hij klinkt al verschrikkelijk goed op slaapkamer niveau, maar op podium niveau klinkt hij 10X beter! Dus het podium geluid krijg je dus niet met een powerattunuator? Vooral niet een versterker met Master?

Voxad30 is trouwens ook een erg leuke moddeling versterker!! Of een Badger die er aan komt, het merk ben ik vergeten, maar het is een soort Bogner duende met een powerattunuator ingebouwd ideaal voor opnames en voor de slaapkamer rocker!

Ps. Powerattunuators zijn rond de 200 a 300 euro

Franc
14 maart 2007, 12:43
Gewoon een goeie master volume in laten bouwen doet wonderen.
Kost een fractie van een attenuator en klinkt vele malen beter.

Lord Abortion
14 maart 2007, 13:00
Ik speel nu ruim anderhalf jaar met een Framus Dragon door V30 cabs op mijn kamer. Gewoon je mastervolume bijna dicht houden. Klinkt die amp niet beter op hoog volume? Ja, maar op laag volume is die nog steeds goed. Ik haal mijn sound toch uit de preamp, dus powerampgain zoek ik niet. Een Spider, Cube, ... of eender welk oefencombootje geeft me toch niet zo een goede sound. En als je weet dat gitaar spelen geen bevlieging is, dan is het een investering voor de toekomst.

Frankiefrank2
14 maart 2007, 18:04
Ik zal meteen een paar antwoorden geven.

Ja, ik zit in een bandje, treden niet vaak op, en meestal staat er al wat.
IK heb nu een marshall vs232 staan en een cd15 pielemansje.

Met het thuis spelen/oefenen en dus maar geen perfecte sound hebben kan ik het niet eens zijn. Ik speel al een aantal jaar over de marshall, maar dat ding is gewoon niet goed meer, er is iets mis mee, hij klinkt verrot, en veel te ongedefineerd. Ik haal er geen voldoening uit, ik sta liever met 2000 euro minder met een fucking geil geluid te spelen, dan op dat krot wat ik nu heb.
Ik merk ook dat ik minder speel, en vaker mn marshall cd15 bakkie pak dan die vs232, (en dat lijkt me niet goed) Die vs gaat dus de deur uit.
Ik heb alleen wel buren, maja moet kunne toch :P ik maak goeie muziek dus ze mogen niet klagen.

frank

Kim Wilson
14 maart 2007, 19:52
Er zit natuurlijk wel wat tussen je perfecte geluid en een brakke Valvestate.

Tho
14 maart 2007, 20:01
Ik speel over een Powerball + 4x12, en zacht spelen gaat prima. Het is alleen niet leuk

LCH
14 maart 2007, 20:08
Met het thuis spelen/oefenen en dus maar geen perfecte sound hebben kan ik het niet eens zijn. Ik speel al een aantal jaar over de marshall, maar dat ding is gewoon niet goed meer, er is iets mis mee, hij klinkt verrot, en veel te ongedefineerd. Ik haal er geen voldoening uit, ik sta liever met 2000 euro minder met een fucking geil geluid te spelen, dan op dat krot wat ik nu heb.
Gelijk heb je. Als je het plezier verliest door het spelen op een slechte amp, kun je beter iets goeds kopen.

En over lager volume... tja... ik kan me wel vinden in wat Kim Wilson zegt. Een attuenator kost evenveel als een transistor-dingetje. Het is dan aan jou wat je het liefst hebt. Ik zou zeggen: koop een 2e hands Peavey Bandit. 80watt transistor, prima geluid op laag volume en dan heb je ook meteen een reserve-amp. Zal je zo'n 250 euri kosten.

Frankiefrank2
14 maart 2007, 20:26
ik heb bijna me lieve kawasaki zx-6r race motor verkocht, dus dan doe ik die transistor er bij, gewoon voor erbij,

Squier4ever
14 maart 2007, 23:37
Verder is de definitie van thuisspelen ook verschillend. Toen ik nog bij pa en ma woonde kon ik mijn Powerball prima gebruiken binnen, en de Budda halfstack staat er ook binnen, kan ik op redelijk normaal volume spelen (vrijstaand). In het appartementje in R'dam centrum is het wel ff anders, daar ben ik blij met een combootje met weinig vermogen, omdat het anders toch snel te hard/te aanwezig wordt voor anderen.

+1 bij mijn ouders kan ik me buizenbakkie toch wel stevig openschroeven, maar heb op me kamertje in eindhoven een Line6 SpiderII 75 staan en me huisgenoten beginnen al te klagen alstie op 2 staat.

nou hebben we ook wel een huis met kartonnen muren maar goed.

future2future
15 maart 2007, 00:47
Ik heb bijna nooit problemen thuis met mijn Mark IV, is redelijk op laag volume te draaien.en anders komt de pod te voorschijn

ateng
15 maart 2007, 09:35
Bij een moderne hi-gain versterker komt het drive uit de preamp en niet uit de eindtrap dus heeft een loadbox geen zin. Daarbij komt ook dat bij een loadbox je speaker niet helemaal tot zijn recht komt omdat ie niet wordt belast als bij een optreden en dat bepaalt toch je sound. En omdat je eindtrap helemaal openstaat wordt je sound ook veel anders, het wordt niet gedefinieerd, sommige loadbox kleurt heel erg en zijn tonesuckers.

Wabbie
15 maart 2007, 09:49
och, ik heb gemerkt dat zelfs tijdens optredens geluidsmensen zo hard beginnen te zeuren dat uiteindelijk mijn powertone toch wel weer op 2 staat. Nu staat hij op mijn kamer ongeveer op anderhalf en daar ben ik best prima tevreden met het geluid wat er uit komt. Mja als dat ding helemaal open staat klinkt hij beter, dat heb ik geprobeerd maar op laag volume klinkt hij ook fantastisch. Dus met de juiste versterker kun je prima op laag volume spelen, en ik speel nog steeds liever op mijn koch dan op een line6 of andere modeller. En daarbij komt ik heb het geld niet ( of de behoefte om het geld uit te geven) om een modeller te kopen. Als het zacht moet, prik ik wel een koptelefoon in mijn Valvestate die bovenop mijn koch staat. Maar dat is ook iets wat ik al ruim anderhalf jaar niet meer heb gedaan.

ateng
15 maart 2007, 09:55
Iedereen zegt altijd, dat als je thuis speelt dat je beter een Line 6 of een Cube kan hebben 'want dan heb je ook een redelijke sound'. Ik heb een tijdje gelden ook een topic hierover gemaakt, maar waar veel mensen overheen stappen is dat ik en waarschijnlijk de TS ook, gewoon een buizentop wil hebben. Ten eerste voor een fatsoenlijk geluid en ten tweede omdat je dan kwaliteit in huis haalt en ten derde gewoon om het hebben ervan! Bij een serieuze hobby hoort serieuze gear. En ik kan me als geen ander voorstellen hoe graag je dan een buizenamp wil hebben (ik heb ook last van dat gevoel). En als je dan reacties krijgt van mensen die zeggen: ik zou het niet doen, koop een Line 6, dan is dat gewoon niet leuk om te horen.

Dus kerel, ik zou lekker voor die buizentop gaan, kijk ff of ie lekker klinkt in JOUW oren op laag volume en laat het hele technische aspect varen, dat heb ik inmiddels ook geleerd. Ik heb ook een lekker passieve houding aangenomen.
Fatsoenlijk geluid krijg je ook uit een Line6 en kwaliteit vind ik een beetje onzin want een buizenversterker is kwetsbaarder dan een Line6 en het is maar voor thuis.
Bij een serieuze hobby hoort een lekkere sound die bij je past ongeacht wat voor gear, merk en prijsklasse. Wat heb je aan een (dure) buizenversterker die je thuis maar voor 10% kan benutten. Ik zou dan ook een modeller aanraden of een 10 watt buizenversterker want dan heb je inderdaad een redelijk geluid op slaapkamervolume.
Ik heb thuis een 100watt buizenverserker staan maar ik weet dat ik lang niet zo'n sound krijg als op podium maar daar hou ik rekening mee. Ik kan mijn versterker wel weg doen en dan een 30 watt versterker gaan kopen maar mijn sound op de bühne vind ik toch wel veel belangerijker dus het is ook beetje een keuze die je moet maken. Wil je toch een buizenversterker (en een 5150 is 120 watt!) dan heb je een vette versterker maar voor thuis veel minder, of koop een versterker met veel minder wattage zodat je thuis (en op de bühne) toch een goed sound heb of als je budget het toe laat een buizenversterker + een modeller.

bluesbrother
15 april 2007, 12:47
Hallo,
Mischien is dit een antwoord op jullie probleem.
Ik speel op een v0x ac30cc2.Thuis zet ik hem op de 22 watt setting,
optreden doe ik niet maar als ik de gelegenheid kom om in een grote
ruimte te spelen kan dit ook (36 watt setting).Met de mastervolume kun je op
laag volume een mooi geluid krijgen.Ik combineer dit met een zoom G9.2tt en
gebruik de zoom (modeller) ook als ik met koptelefoon speel.Na alles gehad`
te hebben: pedals, solidstate, etc bevalt mij dit het beste.Als je een solid
state amp erbij neemt ga je deze echt niet gebruiken, iedereen pakt toch wat
de mooiste sound geeft.......Het vaak een kwestie van tweaken, Mijn
gitaarleraar ziet kans om een mooie sound uit een engl savage 120 watt te halen op een beschaafd volume zonder pedalen!!!.Ik hoop dat je er wat aan
hebt.
Bluesbrother.

Frankiefrank2
15 april 2007, 12:58
ik heb hem al een weekje of 3 staan hoor die powerball??
hij doet het lekker..
de kopjes trillen uit de kast bij de buren.

Ibanez RuleZ
15 april 2007, 14:04
probleem met een andere amp om te oefenen (zoals een spider of een roland cube) is de respons. die krengen zijn supergecomprimeerd in vergelijk met een goede buizenamp. daardoor ga je zoooo slordig spelen, waardoor je op je buizenamp zoiets hebt van: kut, ben ik dit?

dit is uit eigen ervaring voor de geïnteresseerde. gewoon een buizenamp kopen en niet zo hard zetten... beste dat jekan doen in deze situatie imo.

Harrald

Anders Destium
15 april 2007, 16:53
Ik heb nooit problemen gehad met (high-gain) buizenversterkers thuis. Een kwestie van tweaken en je niet misdragen. Wat ik heb gemerkt is dat mijn Powertone wel een stuk fijner is dan bijvoorbeeld een 5150. Op laag volume kun je een Powertone nog goed afregelen, bij een 5150 gaat dat een stuk minder.

Optreden doe ik niet en ik kan ook al niet geweldig spelen, ik zie alleen geen enkele reden waarom ik geen mooie buizenversterker zou mogen hebben :)

Chris Winsemius
15 april 2007, 17:22
Interessant topic!!!

Imho is de sound en realistische "feel" v/e versterker op diverse volumes vooral afhankelijk v/h circuit en de gebruikte uitgangstransformator.

Daarnaast bepaalt de hoeveelheid gaintrappen of 'n eventuele mastervolume-regelaar goed zal werken. Bij powersoaks/etc. merk ik zelf 'n enorm verlies aan hoog en feel. Eindbuizen-vervorming wordt trouwens meestal "verkeerd" gezien; bij het gros v/d versterkers hoor/voel je vooral de fasedraaierbuis opbreken op hogere volumes, veel eerder dan eventuele pure eindbuisvervorming.

stratestic
15 april 2007, 18:01
Misschien ligt hier een markt voor je Chris. Kun jij niet een buizenoefenversterker ontwerpen die gewoon ook op laag volume goed is. Ik denk dat daar zeker wel een markt voor is gezien de vele reacties hier en uit eerdere topics. Vele zouden deze naast hun normale set kunnen gebruiken.
Een buizenversterker blijft, in mijn ogen, namelijk toch het mooiste om over te spelen maar een powersoaker is vaak geen optie.

Of zoals de technicus van Nirvana het verwoorde "buizenoverdrive of transistorfuzz that's the question".

Chris Winsemius
15 april 2007, 18:44
Misschien ligt hier een markt voor je Chris. Kun jij niet een buizenoefenversterker ontwerpen die gewoon ook op laag volume goed is. Ik denk dat daar zeker wel een markt voor is gezien de vele reacties hier en uit eerdere topics. Vele zouden deze naast hun normale set kunnen gebruiken.
Een buizenversterker blijft, in mijn ogen, namelijk toch het mooiste om over te spelen maar een powersoaker is vaak geen optie.

Of zoals de technicus van Nirvana het verwoorde "buizenoverdrive of transistorfuzz that's the question".

Hoi stratestic

Het is iets waar ik de laatste maanden heel erg mee bezig ben qua brainstormen en "marktonderzoek" en nu toevallig bezig met 'n 50 Watt plexi-achtige versterker die op huiskamervolume al EVH/Brown Sounds levert...

Ik zal even hard op denken en ik ben zeer benieuwd naar jou input en de input van vele andere toffe GNnetters...

Voluit thuis spelen op 'n reguliere gitaarspeaker zonder de buren/etc. te wekken betekent 'n maximaal vermogen van (klinkt raar maar waar) 50 milliWatt of 'n goed circuit/amp met goede mastervolume.

Voor jams, meeste gigs (vooral in kroegen) of gigs waar je hoofdzakelijk met randje/overstuurd speelt is 10-20 Watt plenty. ('n 12 Watt versterker van mij met puike voicing en 'n Alnico Blue speaker heeft al 'n keer 'n 50 Watt Bassman top met twee Greenbacks weggeblazen...).

'n "Oefenamp" van mij kost waarschijnlijk niet beduidend minder dan 'n gig-amp van mij die ook thuis of bij het oefenen goed is te gebruiken.

Voor grotere podia en meer cleane headroom lijkt 30-50 Watt zeer gewenst, op nog grotere podia/"buiten spelen" is 70-100 Watt wenselijk.
Qua kosten/winkelprijs is het verschil tussen 'n goede 20 of 50 Watter eigenlijk vrij beperkt. Verschillen tussen 20 en 50 Watt over 50 en 100 Watt lopen vaak uit op +/- 200 euro winkelprijs, 'n heel bedrag maar gezien de totale prijs valt het eigenlijk wel mee.

Hierbij dus m'n vraag: 'n 20 Watter die op veel plekken bruikbaar is of 'n 50 Watter die op praktisch ELKE plek bruikbaar is?

Ik hoop trouwens in juni 'n nieuw 15-20 Watt ontwerp te gaan bouwen/testen, 1 kanaals met gain, bright, fat en volume-regelaars.

Anders Destium
15 april 2007, 19:15
Wat je vaak hoort is dat mensen die alleen op laag volume spelen hun amp niet "voldoende" gebruiken/benutten. Dat vind ik zelf een een non-argument. De auto waar ik in rij kan 180 km/h, maar dat rij ik er nooit mee. Hij is op lage snelheden best comfortabel, precies waar het mij om gaat :)

Chris Winsemius
15 april 2007, 19:21
Wat je vaak hoort is dat mensen die alleen op laag volume spelen hun amp niet "voldoende" gebruiken/benutten. Dat vind ik zelf een een non-argument. De auto waar ik in rij kan 180 km/h, maar dat rij ik er nooit mee. Hij is op lage snelheden best comfortabel, precies waar het mij om gaat :)

Ok, zit zeker wat in maar (niet om lullig te doen!):
- op welke amp(s) speel jij?
- in hoeverre heb je de sound/feel op hogere volumes ook op lagere volumes?

Mitch
15 april 2007, 19:27
Juist, de Powertone van Anders D. is daar een goed voorbeeld van. Die klinkt al heerlijk smerig op betrekkelijk lage volumes.

Chris' punt vanuit het perspectief van een bouwer vind ik wel een belangrijke. Als je een amp écht lekker klinkend wil krijgen op lage volumes dan zijn er niet alleen goedkope trucjes, maar gewoon goede (en dus niet goedkope) onderdelen nodig. De prijs van zo'n amp wordt dan dus niet echt laag.
Vraag ik mij dus af: wat is dan het voordeel van zo'n amp ?

Als ik het even puur prijstechnisch bekijk vanuit de consument-gitarist, dan zie ik momenteel een 'trend' om een 100E mini-topje aan te bieden waar een redelijk, maar bepaald niet geweldig geluid uit komt. Voor 100E meer zie ik al modelling combo'tjes (Cube anyone ?) waar zonder moeite een leuker geluid uit te halen valt. Ik heb het dan nog steeds over thuisgebruik hè ?
Voor rond de 500E zijn dan al combo's qua modelling (Valvetronix) die zowel voor thuis als voor oefenruimte/optredens geschikt zijn maar ook buizen (Randall, Vox AC15CC). Ook al weer heel behoorlijk, maar niet echt high end.

Welke gitarist zit dan voor welke prijs te wachten op een buizenbakkie voor thuis ? Geen idee :dontgeti:

stratestic
15 april 2007, 20:22
Ik begrijp je punt wel, een versterker die all round inzetbaar is klinkt de meeste mensen natuurlijk als muziek in de oren.
Maar volgens mij komen de kopers van 20 watt versterkers er altijd toch na een tijdje wel op terug. Een Fender buizenamp van 15 watt blijkt thuis toch niet zo praktisch te zijn.

Er zijn volgens mij weinig buizenversterkers die je echt alleen voor thuis als mooie oefenamp kunt gebruiken.
Ik denk niet dat je met deze qua prijs moet gaan vergelijken met transitorversterkers.
Persoonlijk wil ik gewoon graag een goede versterker hebben waar ik altijd thuis fijn op kan spelen.
Ik speel vrijwel altijd thuis en wil daar gewoon een goed geluid hebben zonder de buren tot last te zijn.
De meeste gitaristen zullen denk ik toch het meeste thuis achter hun versterker doorbrengen, daarom denk ik dat
er een markt is voor een versterker die je naast je buizenversterker voor band situaties kan gaan gebruiken.
Iedereen wil wel meerdere gitaren kopen, waarom dan niet een gitaar minder en een goede oefenamp erbij?

Mitch
15 april 2007, 20:47
Er zijn volgens mij weinig buizenversterkers die je echt alleen voor thuis als mooie oefenamp kunt gebruiken.
Ik denk niet dat je met deze qua prijs moet gaan vergelijken met transitorversterkers.

Waarom niet vergelijken ? Als je een beetje om je heen kijkt zie je dat "de laagste prijs" steeds belngrijker wordt voor een grote groep consumenten c.q. gitaristen. Als je dan nadenkt over het "hoe zou ik een buis-voor-thuis-amp in de markt plaatsen" dan zou ik vooral ook naar amps kijken die misschien een ander werkingsprincipe hebben, maar wel een belangrijk onderdeel vormen van die markt.



Persoonlijk wil ik gewoon graag een goede versterker hebben waar ik altijd thuis fijn op kan spelen. Ik speel vrijwel altijd thuis en wil daar gewoon een goed geluid hebben zonder de buren tot last te zijn.
De meeste gitaristen zullen denk ik toch het meeste thuis achter hun versterker doorbrengen, daarom denk ik dat
er een markt is voor een versterker die je naast je buizenversterker voor band situaties kan gaan gebruiken.
Iedereen wil wel meerdere gitaren kopen, waarom dan niet een gitaar minder en een goede oefenamp erbij?

Er zijn plenty gitaristen die een er een amp of POD of iets dergelijks bij hebben voor thuis. Sterker nog: de combinatie buizenbak voor repetities en gigs en modelling voor thuis is inmiddels gemeengoed.
Het uitgaan van je eigen situatie is altijd tricky als je nadenkt over een evt. nieuw te ontwikkelen product (wat toch echt een markt nodig heeft die groot genoeg is). Voor mij geldt bijvoorbeeld precies het tegenovergestelde: ik speel nooit versterkt thuis en sowieso sta ik vaker in de oefenruimte of op het podium dan dat ik thuis speel. Daarom ga ik nog niet zeggen: nutteloos, zo'n amp voor thuis :D

Maar ik ben beniwud naar input van andere members. Keep 'em coming...

vulvasonic
15 april 2007, 20:54
Wat je op lage volumes mist is de druk. De dreun in je ballen als je op een houten bankje zit. Dat werk. Luchtverplaatsing in de meest letterlijke zin des woords.

Eigenlijk zou je een Bass Balls-achtig effect moeten maken die ipv geluid gewoon een flinke klets lucht tegen je bakkes blaast, iedere keer als je flink aanslaat.

Ik weet dat er voor bassisten al eens zoiets ontwikkeld is. Een kast waar alleen maar trillingen uit komen, geen geluid. :D

Mitch
15 april 2007, 21:03
The living room noiseless subwoofer, voor die extra schep luchtverplaatsing...

:seriousf:

dePerik
15 april 2007, 21:09
Ik weet dat er voor bassisten al eens zoiets ontwikkeld is. Een kast waar alleen maar trillingen uit komen, geen geluid. :D

Als ik zo'n kast krijgen kan ga ik bas spelen en zet ik er mooie wijven op. En dan raggen maar! :D

Nee, maar nu écht serieus.Wat is nu eigenlijk het probleem? Je zal moeten accepteren dat op huis (laap)kamerniveau je per definitie een andere sound hebt. Er spelen te veel factoren mee. Zelf ben ik heel tevree met een Pod die via de pc naar een koptelefoon en/of een Logitech setje loopt. Kan ik daarmee blazen? Nee tuurlijk niet, dát doe ik wel in de repetitieruimte.

Anders Destium
15 april 2007, 21:22
Ok, zit zeker wat in maar (niet om lullig te doen!):
- op welke amp(s) speel jij?
- in hoeverre heb je de sound/feel op hogere volumes ook op lagere volumes?

Ik heb een 120W Koch Powertone combo, volgens velen totaal ongeschikt voor thuis maar mij bevalt het prima :)

Wat ik op laag volume mis? Precies het verhaal van Vulva, alleen vind ik dat helemaal geen probleem. Het grootste gedeelte van de tijd ben ik rustig aan het meespelen met een CD, terwijl ik tegelijkertijd bijvoorbeeld gitaarnet/tv-kijk :) Voor het beeld: mijn versterker staat standaard met 2 op mastervolume en dan ongeveer 2 op het kanaalvolume.

Het leuke van mijn versterker is dat hij dan al meer dan genoeg gain heeft en daarnaast een hele bruikbare EQ. Ik ga mijn oren en relatie met mijn buren niet opofferen om net wat meer uit mijn amp te halen ;) Uit ervaring weet ik dat hij je maag kan omkeren, maar dat hoeft niet elk moment dat je er op speelt IMO!

provisus
15 april 2007, 21:43
Anders kun je je versterker modificeren met een switch die of de buitenste of de binnenste buizen uitschakelt of allemaal aan, dan zet je bijv in de middelste twee positie yellow jackets van THD met EL84 buizen, en zo heb je 15, 50, of 65 watt van plaats 1 x 100 watt.
Verandert er eigenlijk veel aan de klank kleur als je bijv 2 buizen weg haalt en maar op 50 watt speelt? Anders zou dit ideaal zijn.

Chris Winsemius
15 april 2007, 22:03
@provisus

50% minder vermogen zorgt voor 'n nauwelijks waarneembare geluidsdrukvermindering van 3 dB. Yellowjacktes/etc. verminderen het volume misschien weer subtiel nog ietsje meer maar tasten de basissound nog meer aan.

@Anders Destium en vulvasonic:

Gemis aan "druk" daar kan ik me wel 'n beeld bij vormen.
Komt het bij jullie over als de behoefte v/h indrukken v/d "loudness" knop op stereo-installaties als je op lagere volumes (moet) luisteren?

Ik heb laatst zijdelings te maken gehad met geluidsisoatie voor 'n oefencabine. 't Viel mij op dat qua contactgeluiden (die je ook bijvoorbeeld 3 huizen verderop kunt meemaken, denkende dat er bas wordt gespeeld en geen gitaar) zich ver voortplanten en dat 'n goed mid-hoog/hoog vooral in 1 ruimte zorgt voor meer menselijk waargenomen volume.

Op lagere volumes neemt de gevoeligheid voor lage en hoge tonen meer af dan voor middentonen.

Zou 'n soort loudness-knop voor gitaarversterkers iets zijn? Soort effect dat zorgt als je de oefen/podium-instellingen op lagere volume gebruikt je met 'n schakelaar of iets dergelijks toch meer die "hoger volume feel" kunt krijgen?

vulvasonic
15 april 2007, 22:10
@Anders Destium en vulvasonic:

Zou 'n soort loudness-knop voor gitaarversterkers iets zijn? Soort effect dat zorgt als je de oefen/podium-instellingen op lagere volume gebruikt je met 'n schakelaar of iets dergelijks toch meer die "hoger volume feel" kunt krijgen?

Op zich kan ik me daar wel iets bij voorstellen, als een leuke aanvulling op een versterker. Maar waarschijnlijk zal die knop door velen meteen misbruikt worden.

Maar eigenlijk bedoel ik het heel letterlijk. Geluid is 1 ding, maar gevoelsmatig speelt het mee, dat idee van de broekspijpen die gaan fladderen als je op een podium staat te knallen.

In het baswereldje bestaat echt zo'n systeem voor bassisten die zacht moeten, maar toch die druk willen VOELEN. Ik weet alleen niet meer hoe het heet. Maar het bestaat. En er zijn bassisten die er met zeer veel plezier gebruik van maken. Het bijna te zot voor woorden, maar het is echt waar!

Maar ik moet er wel aan toevoegen dat ik zoiets wel wat te ver vindt gaan. Ik zou er in ieder geval geen stuiver voor over hebben.

Anders Destium
15 april 2007, 22:26
Ik wil eigenlijk helemaal niet weggeblazen worden, ik wil mijn spel goed kunnen horen terwijl ik meespeel met andere muziek. Dat is een heel andere eis!

>Chris
Wat je zegt is ook mijn ervaring. Bij mij is het zo dat ik de lage tonen overdreven terughoor als ik thuis speel, voor mijn gevoel is het heel snel modderig. Ik denk ook dat de buren daarvan het meest kunnen meegenieten ;). Het midden neemt voor een groot gedeelte de functie van het laag over, het zorgt voor de body. Het hoog heb ik meestal flink/vol open, voor mij een must als ik mezelf goed wil kunnen horen naast een CD (ik heb eigenlijk alleen mahonie gitaren). Het is eigenlijk vooral een articulatie-kwestie, ook de gain en presence heb ik redelijk open. In een normale mix hoeft dat allemaal niet, maar thuis vind ik het wel prettig. Hoe meer hoog je in huis hebt, hoe minder hard je versterker hoeft :)


De hele EQ verandert als je echt hard speelt: Meer laag, minder mid, minder hoog, minder presence, minder gain. Om hetzelfde effect te krijgen op laag en hoog volume moet er heel wat gebeuren, dat is natuurlijk geen ramp. Het is alleen wel iets om rekening mee te houden!

Chris Winsemius
15 april 2007, 22:30
Thanks Vulv, ik kan jouw beschrijvingen (nu) goed volgen.

Qua feel had ik het zelf vooral even over hoe de amp aanvoelt/reageert als je speelt. Qua "m'n ballen-moeten-meewapperen-feel" ( :) ) kan ik je ook volledig volgen maar realistisch gezien is die praltisch onmogelijk te combineren met buren/huisgenoten.

Chris Winsemius
15 april 2007, 22:39
Ik wil eigenlijk helemaal niet weggeblazen worden, ik wil mijn spel goed kunnen horen terwijl ik meespeel met andere muziek. Dat is een heel andere eis!

Qua "meespelen" is het vooral belangrijk goed bij de drum, bas, zang, etc. te passen. Op elk volume en gelegenheid 'n belangrijk iets qua voicing v/d amp.


>Chris
Wat je zegt is ook mijn ervaring. Bij mij is het zo dat ik de lage tonen overdreven terughoor als ik thuis speel, voor mijn gevoel is het heel snel modderig. Ik denk ook dat de buren daarvan het meest kunnen meegenieten ;). Het midden neemt voor een groot gedeelte de functie van het laag over, het zorgt voor de body. Het hoog heb ik meestal flink/vol open, voor mij een must als ik mezelf goed wil kunnen horen naast een CD (ik heb eigenlijk alleen mahonie gitaren). Het is eigenlijk vooral een articulatie-kwestie, ook de gain en presence heb ik redelijk open. In een normale mix hoeft dat allemaal niet, maar thuis vind ik het wel prettig. Hoe meer hoog je in huis hebt, hoe minder hard je versterker hoeft :)


De hele EQ verandert als je echt hard speelt: Meer laag, minder mid, minder hoog, minder presence, minder gain. Om hetzelfde effect te krijgen op laag en hoog volume moet er heel wat gebeuren, dat is natuurlijk geen ramp. Het is alleen wel iets om rekening mee te houden!

Ok.
Qua laag/mid/hoog is er zeker wat mogelijk in de meeste amps hewel dat vaak niets met de toonregeling an sich te maken heeft.

Ik merk vaak dat gitaristen thuis de bas en treble verder open zetten dan bij gigs. Ik heb ook veel meegemaakt dat "thuis-players" met zulke instellingen op hun/'n amp nauwelijks door de mix heen kwamen op podia.

@all

Ben ook zeer beneiuwd naar jullie ervaringen/inzichten!

armageddon
15 april 2007, 23:00
Ik ben een echte 'thuis-player' met een Powertone II + 4x12. Ik heb een aantal keren geoefend en daar draai ik gewoon keihard meer mid erin omdat ie anders gewoon te scherp klinkt.
Ik neem wel flink hard op thuis en dan draai ik ook mid erg bij puur voor de opname. Ik ben dan sowieso een 'mid-persoon' en heb op de PT dan ook regelmatig bass-mid-treble-presence op 3-8-4-4 of iets dergelijks.

Kwa spelen op huiskamerniveau is de PT2 + 4x12 best goed. Hij klinkt niet lekker zwaar maar het is zeker niet slecht. Je mist wat druk, maar de vraag is of je dat thuis wil. Ik hoef helemaal geen dikke buizensound (heb je imho toch niet echt met een PT2?) op normaal niet-bloedende-oren volume.

14 oktober op het GN-gelegenheidsfestival zal ik de PT meenemen en kijken hoe ik het doet op wat harder vermogen :)

Mitch
15 april 2007, 23:58
Anders kun je je versterker modificeren met een switch die of de buitenste of de binnenste buizen uitschakelt of allemaal aan, dan zet je bijv in de middelste twee positie yellow jackets van THD met EL84 buizen, en zo heb je 15, 50, of 65 watt van plaats 1 x 100 watt.
Verandert er eigenlijk veel aan de klank kleur als je bijv 2 buizen weg haalt en maar op 50 watt speelt? Anders zou dit ideaal zijn.

Ik heb een 100W amp gehad die je naar 25 kon schakelen en die kon wel worden afgeknepen tot huiskamervolume, maar klonk dan alleen maar tammer wanneer ik 'm op 100W zette en dan afkneep qua volume. Tegenstrijdig hè ?
Yellow Jackets zijn reuze bruikbaar, maar niet om een podiumbeest om te toveren tot huiskamer amp. Je break up point komt wat naar beneden en de klank verandert wat natuurlijk. Het blijft dan echter nog steeds op het niveau dat -ie op repetitie volume duidelijk lekkerder klinkt en 'speelt' dan op huiskamervolume.

Einzeln
16 april 2007, 08:41
Als ik zo'n kast krijgen kan ga ik bas spelen en zet ik er mooie wijven op. En dan raggen maar! :D

Nee, maar nu écht serieus.Wat is nu eigenlijk het probleem? Je zal moeten accepteren dat op huis (laap)kamerniveau je per definitie een andere sound hebt. Er spelen te veel factoren mee. Zelf ben ik heel tevree met een Pod die via de pc naar een koptelefoon en/of een Logitech setje loopt. Kan ik daarmee blazen? Nee tuurlijk niet, dát doe ik wel in de repetitieruimte.

Die magneet wordt ook wel onder drumkrukjes geschroeft en doet het ook goed onder bioscoopstoelen.
http://www.geluidenlichtshop.nl/images/inearr/fisher-baspump-3.jpg
Geluid in je kont beleven als het ware. Het komt er op neer dat er in plaats van een conus iets anders in beweging wordt gezet. Die bass podia werken goed met in combinatie ear monitoring. Die grap die je maakt, moet eens wetenschappelijk worden onderzocht. Ik heb jaren popcursus gegeven en de vrouwen kozen na de introductie langs gitaar drums bas keyboard heel vaak voor de bas.

spanky_franky
16 april 2007, 18:29
Ik heb gewoon een POD xt live voor thuis en JCM 800 (icm de pod voor fx) voor gigs.. no problemo!

AART
16 april 2007, 18:43
Ik heb een Mark IV voor thuis en een Mark IV voor jammen/repeteren.

heerlijk, zo'n bak met 99.999 functies.

kan van 15W via 30, 50 en 70 naar 85W.

andoni
16 april 2007, 19:09
Ik zal even proberen te verwoorden wat ik ervaar bij het spelen op laag/hoog volume.

Als ik op mijn slaapkamer speel, wordt mijn tone dunner. Minder oomph. Het hoog krijgt ook een wat neuziger randje met een soort gruis/rafel erin. Ook niet erg veel sustain.
Op hoger volume merk ik meteen dat het laag strakker en dikker wordt, dat de hoge tonen smoother klinken en dat ik meer sustain krijg.

Ik speel vooral stevige rock en metal, en schuw zowel de chugga chugga als af en toe wat lead werk niet. Wat is nu het probleem? Voor mijn tone-voorkeur, worden er gewoon geen leuke low-powered dingen gemaakt. Ja, je hebt modeling en transistorversterkers, maar ik mis daar gewoon de buizenfeel en buizenwarmte. Ja, je hebt low-wattage tube amps, maar die zoeken het meer in de vintage hoek, en daar krijg ik geen bevredigend beukende metalsound uit.

Dus, moest er iemand een versterker op de markt brengen die doet wat ik ervaar met mijn versterker (Marshall DSL100 op een 4x12) op hoog volume, maar dan op relatief laag volume (eigenlijk speel ik best hard thuis), en dit combineren met een vette rock/metal sound, dan kocht ik dat ding meteen, en daar wil ik best wat geld voor betalen.

Als zo'n dingen bestaan ben ik uiteraard geinteresseerd... Momenteel kijk ik stilaan uit naar iets dat 'meer high gain' is dan mijn DSL, simpelweg omdat zegmaar Engl's, Powertone's en dergelijken er toch in slagen om meer te beuken op laag volume (als in: dik klinken en palm mutes strak en vol uit de verf doen komen). De DSL staat best zijn mannetje, maar op hoger volume komt er pas echt body in de sound en verdwijnt dat ranzige hoog meer en meer in de achtergrond om plaats te maken voor een brute brul. De vraag is ofdat ik met een echt gain beest (niet in de zin van extreem veel gain, maar in de zin van heavy rock en metal-georienteerde voicing) dit ga bereiken...

Ik moet erbij zeggen dat ik deze nadelen liever erbij neem (want al bij al zijn het subtiele details) dan op bijvoorbeeld de Roland Cube 30 te moeten spelen die ik hier ook heb staan (cleane simulaties zijn best geod, maar overdrives klinken erg dun en de recto simulatie is gewoon een berg fuzz).

Kortom: iemand die een versterker weet die onder high gain toepassingen: vol, smeuig, beukend, smooth bij leadwerk enzoverder kent: laat horen!

sebastiaan88
16 april 2007, 19:35
Mijn ervaring is, dat ook al speel je op laag volume, en gaat de sound van je amp een beetje verloren, het klinkt nog steeds beter dan al die gare simulaties, en ik heb een veel besproken jcm900 waar ik zelf ook niet tevreden over ben maar nog steeds beter vind dan line6 rommel,
maarja tis wel handig met oefenen, je hoeft niet alles aan te sluiten en het neemt niet veel plek in + je krijgt een best aardige sound voor simulatie van "echte" sounds

Dus de keuze is aan jou, ik woon vrijstaant, en mag van mams em altijd wel redelijk stevig aanhebben dus no problemo voor mij

Dirkdewaard
16 april 2007, 19:39
Ik ben al een jaar opzoek naar een kleine buizen versterker. Tot nu toe heb ik zo (geloof het of niet) het beste geluid:

Lp-> Marshall (50 watt uit 1969) -> Koch loadbox (op 4x12 direct out) -> Korg sporenrecorder -> Sennheiser headphone.

Helemaal stil, kan de marshall vol open zetten en de hele nacht doorspelen terwijl mijn kleine baby ligt te slapen. De reverb van de recorder is heel goed omdat hij na de versterker komt denk ik en ik kan opnemen wanneer ik wil.

Natuurlijk klinkt het niet zo goed als de marshall vol open op een echte 4x12, maar het is beter dan de enkele 10" (of sommige 12") speakertjes.

Het liefst heb ik een kleine versterker maar hij moet het geluid hebben van mijn 50 watter.

dePerik
16 april 2007, 22:02
Die magneet wordt ook wel onder drumkrukjes geschroeft en doet het ook goed onder bioscoopstoelen.
http://www.geluidenlichtshop.nl/images/inearr/fisher-baspump-3.jpg
Geluid in je kont beleven als het ware. Het komt er op neer dat er in plaats van een conus iets anders in beweging wordt gezet. Die bass podia werken goed met in combinatie ear monitoring. Die grap die je maakt, moet eens wetenschappelijk worden onderzocht. Ik heb jaren popcursus gegeven en de vrouwen kozen na de introductie langs gitaar drums bas keyboard heel vaak voor de bas.

Vrouwen zijn gevoelstypes. Letterlijk en figuurlijk. Ken je die scene uit de film over Howard Stern (dé US deejay)? Laat een vrouw klaarkomen door haar op een box te zetten en heel hard in de mike te toeteren. Giel Beelen heeft het ook ooit geprobeerd. Geen idee of dat een succes was, maar in die film was het echt hilarisch :seriousf:

vulvasonic
16 april 2007, 22:56
Die magneet wordt ook wel onder drumkrukjes geschroeft en doet het ook goed onder bioscoopstoelen.
http://www.geluidenlichtshop.nl/images/inearr/fisher-baspump-3.jpg
Geluid in je kont beleven als het ware. Het komt er op neer dat er in plaats van een conus iets anders in beweging wordt gezet. Die bass podia werken goed met in combinatie ear monitoring. Die grap die je maakt, moet eens wetenschappelijk worden onderzocht. Ik heb jaren popcursus gegeven en de vrouwen kozen na de introductie langs gitaar drums bas keyboard heel vaak voor de bas.

Dat is het hele concept achter Vulvasonic. Geen gein!
Het is echt zo dat we ons hebben genoemd naar het feit dat met name de bas bepaalde gevoelens van lust opwekt bij veel vrouwen. We vonden dat we dat concept moesten uitwerken en zo kwamen we bij 'Vulvasonic'.

Was ik maar bassist.........

Chris Winsemius
16 april 2007, 22:58
Dat is het hele concept achter Vulvasonic. Geen gein!
Het is echt zo dat we ons hebben genoemd naar het feit dat met name de bas bepaalde gevoelens van lust opwekt bij veel vrouwen. We vonden dat we dat concept moesten uitwerken en zo kwamen we bij 'Vulvasonic'.

Was ik maar bassist.........

Van alle Stones versierde (bassist) Bill Wyman (volgens eigen zeggen) de meeste chicks...

vulvasonic
16 april 2007, 23:02
Van alle Stones versierde (bassist) Bill Wyman (volgens eigen zeggen) de meeste chicks...

Zelf krijg ik ook het eerst een stijve van het geluid van een bas. En ik ben niet eens van de kloofridderige! :eek: