PDA

View Full Version : Jason Becker



Mitch_mashinguard
13 maart 2007, 23:32
Ik had laatst een gesprek met een andere gitarist, waarin die vertelde over Jason Becker. Ik had daarvoor nog nooit van Jason Becker gehoord, waarschijnlijk omdat ie al een tijdje een ziekte heeft wat hem in zijn gitaar spel belemmert.
Ontzettend fucked up vind ik dat, nu ik zijn spel beter ken... wat had ie wel niet voor gitarist kunnen worden? Dat neo-klassieke klinkt echt onwijs vet en gelukkig is-ie geen veel te overdreven shredder; dat shredwerk af en toe leidt wel ergens heen. Kan het niet laten om dit ff te posten hier:

http://www.youtube.com/watch?v=K3fvB4QO1qo

Edit: neem de tijd voor het hele filmpje of in iedere geval delen, want je ziet hier veel verschillende muziekstijlen voorbijkomen. Vooral de laatste paar minuten op zijn arch top vind ik onwijs gaaf.

intGod
14 maart 2007, 09:58
Als je daar van onder de indruk bent, dan moet je dit even kijken:

http://intgod.blogspot.com/2007/03/reason.html

Jason is een van de weinige gitaristen die ook echt muzikaal zijn. Voor 1% van zijn genie zonder zijn ziekte zou ik al heel dankbaar zijn.

Mitch_mashinguard
14 maart 2007, 10:46
Jason is een van de weinige gitaristen die ook echt muzikaal zijn.

Mwah.. Ik vind niet dat er maar weinig gitaristen muzikaal zijn, maar hij is wel uitzonderlijk muzikaal ja. Mooie biografie in dat filmpje van jou btw. thnx.

intGod
14 maart 2007, 11:00
Mwah.. Ik vind niet dat er maar weinig gitaristen muzikaal zijn, maar hij is wel uitzonderlijk muzikaal ja. Mooie biografie in dat filmpje van jou btw. thnx.

Ik ken maar weinig gitaristen in mijn omgeving die een nummer van begin tot eind in hun hoofd hebben en dat noot voor noot kunnen opschrijven. En die ook nog eens niet alleen hun eigen partij maar het volledige arrangement in hun hoofd hebben en dat noot voor noot kunnen opschrijven.

Misschien zit ik wel in een slechte omgeving :)

FrankC
14 maart 2007, 18:08
[QUOTE=Mitch_mashinguard]Ik had laatst een gesprek met een andere gitarist, waarin die vertelde over Jason Becker. Ik had daarvoor nog nooit van Jason Becker gehoord, waarschijnlijk omdat ie al een tijdje een ziekte heeft wat hem in zijn gitaar spel belemmert.
Ontzettend fucked up vind ik dat, nu ik zijn spel beter ken... wat had ie wel niet voor gitarist kunnen worden? Dat neo-klassieke klinkt echt onwijs vet en gelukkig is-ie geen veel te overdreven shredder; dat shredwerk af en toe leidt wel ergens heen.

Jason is wel degelijk een mega shredder maar hij wist het goed te doseren met gevoelig subtiel clean gitaarwerk. Ik hoorde het eerst van Jason Becker toen hij samen met Marty Friedman Cacophony vormde. Alweer een hele tijd geleden. Ik zou vooral het album Speedmetal Symphony eens beluisteren.

Zijn solo album Perpetual Burn ook super..

Jason zou op tour gaan met David Lee Roth toen duidelijk werd dat hij MS had. Enorm klote. Op zijn eigen website zie je hoe zijn situatie nu is.
Waar had ik dat eerder gehoord van die tour met David Lee Roth die niet door ging?

Trocar
14 maart 2007, 18:19
Check zijn MySpace, die is wat meer up to date dan de website.
Hij schrijft regelmatig in zijn blog over zijn nieuwe cd(s) en wie er allemaal aan meewerkt.