PDA

View Full Version : GnR Style: advies gevraagd



Used_Illusions
13 maart 2007, 21:55
Hi allen,

ik ben op zoek naar een nieuwe buizenversterker, heb zelf sterk de voorkeur voor Marshall. Prijs is ondergeschikt aan geluid.

Stijl:

Guns N' Roses, AC/DC, Aerosmith, Led Zeppelin, Black Crowes, Deep Purple, Black Sabbath, Herman Brood etc etc.

Heb zelf een Gibson Les Paul en een Boss GT-6 pedalenbak, maar wil mijn sound eigenlijk direct uit gitaar + versterker krijgen (met misschien enkele losse effecten als chorus etc).

Hebben jullie tips welke versterker (+evt. losse pedaaltjes) mij kunnen helpen deze sound te benaderen?

Ik ben erg benieuwd!

peppie
13 maart 2007, 22:04
inkopper : de slash top?

Used_Illusions
13 maart 2007, 22:21
Is inderdaad een optie. Maar is deze daadwerkelijk ook beter dan een 'gewone' marshall, of zit de meerwaarde alleen in de naam?

Chris Winsemius
13 maart 2007, 22:21
ik ben op zoek naar een nieuwe buizenversterker, heb zelf sterk de voorkeur voor Marshall. Prijs is ondergeschikt aan geluid.

Stijl:

Guns N' Roses, AC/DC, Aerosmith, Led Zeppelin, Black Crowes, Deep Purple, Black Sabbath, Herman Brood etc etc.

Heb zelf een Gibson Les Paul en een Boss GT-6 pedalenbak, maar wil mijn sound eigenlijk direct uit gitaar + versterker krijgen (met misschien enkele losse effecten als chorus etc).

- G&R: gehuurde gemodde Marshall SuperTremolo (1 gainstage meer dan 'n MV JCM800) of zo'n SilverJubilee maar de meeste mensen vinden de eerdere amp beter/lekkerder klinken.
- AC/DC (Malcom of Angus?): diverse Marshall plexies en JMP MVs
- Aerosmith: heel veel verschillende amps; ga uit van oude (tweed) Fenders, Marshalls en VOXes
- Led Zeppelin: Marshalls, Fenders, Oranges, VOXes en SUPROs.
- Black Crowes: oude Fenders en Marshalls, Matchless amps
- Deep Purple: door Marshall gemodde Majors, preamp behoorlijk JCM800 MV achtig
- Black Sabbath: Laneys, al dan niet met treble-booster d'r voor vroeger
- Herman Brood: ik ken alléén de amps van David Hollestelle waar ik weleens aan heb gewerkt of hem heb geholpen met het fixen of modden. Oude VOX, blackface TwinReverb en 'n waanzinnige '67 plexi Marshall (naar aanleiding van die amp ben ik zulke trafo's gaan zoeken die eindelijk/gelukkig te vinden zijn)

Ik vermoed 'n 2203 reïssue (als het nieuw moet zijn) met 'n betere uitgangstrafo en 'n paar subtiele circuit-tweaks en (bijvoorbeeld) 'n TubeScreamer-achtige overdrive d'r voor en je gitaar-volume-regelaar(s) gebruiken voor cleanere sounds.

Rormo
13 maart 2007, 23:09
JCM 800 2e hands. Anders Marshall DSL met een cabinet met V30 vintage speakers er in. Werelds!

CasB
14 maart 2007, 00:24
Wat is je budget?

Used_Illusions
14 maart 2007, 07:46
Alvast bedankt voor jullie reacties! Hiermee kan ik al een eind de goede richting op.

Het budget staat nog niet vast. Ik geef liever wat meer uit voor de sound die ik zoek, dan dat ik bezuinig en qua performance een tussenweg zoek.

Nellyrocks
14 maart 2007, 08:52
Volgens mij staan er nu vier JPM 2203's op internet.

Jimwoud
14 maart 2007, 09:27
Sorry voor de spam, zie mijn onderschrift en check mn advertentie op marktplaats. zeer allround en heeft een mooie vintage distortion sound. En dan krijg je er gratis een prachtig clean bij, waar geen Marshall aan kan tippen.

marc_o
14 maart 2007, 10:41
Ga zeker de nieuwe 4 kanaals Marshall proberen, ik hoor er goede dingen over, krijg je alle denkbare sounds uit 1 top, en eventueel ook nog midi te schakelen.


En als je echt goed wil klinken, koop je 1 van de Rivera Knuckleheads die op Gitaarmarkt te koop staan.....want echte mannen spelen op Rivera, dat is algemeen bekend.

Used_Illusions
14 maart 2007, 12:30
Ik zie bijvoorbeeld de volgende Amp op internet staan:

100W jcm 800 Marshall gitaarversterker model 2203, EUR 1.100 (volgens mij Zakk Wylde Top)

doen?!?

marc_o
14 maart 2007, 12:33
Ik denk niet dat je dat aan ons moet vragen, de ene helft roept "Ja!'de andere Mwoa of nee.......wat ga je dan doen?

Test tot je een spreekwoordelijke ons weegt en koop wat je zelf wilt hebben.....

Used_Illusions
14 maart 2007, 12:36
Daar heb je een punt :)

Allen in ieder geval hartelijk dank voor jullie reacties. Ben ik echt enorm mee geholpen!!!

Tristan
14 maart 2007, 12:39
En die Vintage/Modern misschien, of de 2061x, of Ceriatone?
Er is veel te krijgen hoor op Marshall gebied, zelf zou ik of voor een (non channel switching) Marshall of voor een Ceriatone gaan...
Het is inderdaad een kwestie van veel testen...
De Zakk Wylde heeft weer andere buizen (6550) in de eindtrap, dus die klinkt weer anders...

Jimwoud
14 maart 2007, 13:09
Denk dat je beter een standaard JCM800 2203/2204 kunt kopen dan die ZW, je betaald natuurlijk ook voor de naam(ook een andere sound). Die zijn een stuk goedkoper.

Of...

|
v

Tristan
14 maart 2007, 15:01
Ik vind de oude ook beter klinken dan de reissues en ze zijn over het algemeen nog goedkoper ook, dus...

marter544
14 maart 2007, 17:10
Miss de 6100, 30th anniversery? Een veelzijdige marshall, daar kun je al die sounds wel uit halen denk ik.