PDA

View Full Version : vraag over koch pedaltone



cardinal
13 maart 2007, 19:53
Hoi allemaal,

ik zie twee versies van de koch pedaltone. Volgens mij de eerste met een bypass erop en geen solo/lead kanaal en de tweede met een solo/lead kanaal en geen bypass.

Wat is precies het verschil tussen de twee en voor welke zou ik het beste kunnen gaan.

Heb op dit moment een deal lopen voor de eerste versie.

Als jullie aanvullende info hebben graag!!

SimonS
13 maart 2007, 21:45
ik had een pedaltone waarbij je achterop met een schakelaartje kon kiezen tussen bypass of lead/rhythm volume.

vulvasonic
14 maart 2007, 00:28
Ik heb de tweede hoor ik.
Ik hoorde pas een paar dagen terug van mijn vriend en mede TULmeester, Marc_Odijk dat er twee versies zijn. Wellicht dat HIJ het antwoord weet.

Ik weet alleen dat die van mij retegoed klinkt en dat ik 'm voor geen goud meer weg doe. True bypass of niet. En als je 'm wilt bypassen dan kun je dat altijd nog doen door een loopje te gebruiken of een A/B schakelaar, toch?

marc_o
14 maart 2007, 10:46
Je kunt tegenwoordig alleen nog de 2e versie kopen, tenzij een winkel 'm al jaaaaaaaaaaren heeft staan, dan heb je wellicht een oudere. De nieuwe versie (ondertussen ook al een jaar of 4 geloof ik) is duidelijker qua opzet, maar hetzelfde qua sound. Op de oude zit inderdaad een extra miniswitch aan de achterzijde die inderdaad nog een bypass mode aangeeft....maarja.....ik heb 'm nog nooit gebruikt in de 5 of 6 jaar dat ik dat ding heb...


Prima ding voor direct recording, ik moet de eerste modeller nog horen die erbij in de buurt komt.

cardinal
14 maart 2007, 12:03
iemand speelde een gastsolo in met de pedaltone op onze cd en ik was flabergasted over de sound rechtstreeks de computer in.

Schijnt met mij tsl100 helemaal een supercombi te zijn via de send return.

Maar ik maak op uit je verhalen dat het niet zoveel uitmaakt. Zeker niet qua sound (wat het belangrijkste voor mij is natuurlijk).

marc_o
14 maart 2007, 12:31
De sound hoort hetzelfde te zijn, dat heb ik van een Koch medewerker toen ik belde om het verschil in deze versies duidelijk te krijgen.



In de return van je top zal ie te gek moeten kunnen klinken, of je het mooier vindt dan de TSL is natuurlijk aan jou..
Voor recording of zelfs optreden met alleen de pedaltone kan ik 'm van harte aanbevelen. In de effectloop kun je desgewenst een reverbje zetten. Ik hou de gain vrij laag en zet er zelfs nog een overdrive voor om e.e.a. nog flexibeler te maken.

cardinal
20 maart 2007, 18:22
Het is niet gelukt, allemaal moeilijk gedoen om niks. Ben nog op zoek dus. Pffff...

marc_o
21 maart 2007, 09:14
Zal zo moeilijk toch niet zijn er eentje te vinden? Ander koop je toch een nieuwe?

cardinal
21 maart 2007, 09:20
Nieuw zijn ze best nog prijzig, rond de 600 euro, tweedehands rond de 300/325. Daarom wil ik occasie.

Hij komt er wel, ik moet even geduld hebben.

Jimwoud
21 maart 2007, 09:42
Nieuw zijn ze best nog prijzig, rond de 600 euro, tweedehands rond de 300/325. Daarom wil ik occasie.

Hij komt er wel, ik moet even geduld hebben.

Wat een geld, nieuw dan he, kun je beter een 2e hands Twintone head kopen.

cardinal
8 april 2007, 15:47
kep um! wel het nieuwe model, maar occasie. Nog een leuk contact aan over gehouden ook, aardige gast met super gitaren.

Nog niet veel tijd gehad om te spelen, maar de eerste indrukken zijn zeer goed.

Winka
10 september 2007, 12:30
is de jmp-1 in combinatie met 'n pedaltone niks? dat je de gain wat terug draait op de jmp...

cardinal
10 september 2007, 23:36
Ik gebruik hem nu met mijn jcm 800 en die sound is killer zo goed. En door de Koch heb ik ineens meer sounds, ik kan switchen tussen vier sounds en dat is prettig.

Laatst in de max gespeeld en dat was ook meteen de vuurdoop. Erg veel complimenten over mijn sound gehad.

Was altijd er over mijn jcm 2000 te spreken, maar deze sound vind ik echt beter. Meer dynamiek en ook veel opener sound. De 2000 klinkt erg gecompressed in vergelijk met de 800/koch combi.