PDA

View Full Version : samples over een midi



JvD.
13 maart 2007, 17:01
Dit is de situatie:

http://img259.imageshack.us/img259/3112/hoemr4.th.jpg (http://img259.imageshack.us/my.php?image=hoemr4.jpg)

Ik heb een midi ingeladen in FL, en nu wil ik er mijn samples aan hangen, hoe?

armageddon
13 maart 2007, 17:09
Wat heb je zelf al gedaan en wat werkt er niet?

Ik kan je twee tips geven (ik ken FLStudio niet):
- soft-synth instellen (VST Instrument oid.)
- sampler gebruiken

JvD.
13 maart 2007, 17:37
Wat heb je zelf al gedaan en wat werkt er niet?

Ik kan je twee tips geven (ik ken FLStudio niet):
- soft-synth instellen (VST Instrument oid.)
- sampler gebruiken

voornamelijk proberen te slepen, maar dat doet niets.
ik wil gewoon mijn snare sample aan de midi snare, en mijn hi-hat sample aan de hi-hat midi.

armageddon
13 maart 2007, 18:37
Proberen te slepen?

Heb je uberhaubt geluid eruit komen?
Zo nee, kijk eens of de output van het midi-kanaal wel een drumsampler triggert.

JvD.
13 maart 2007, 19:25
ik denk dat je niet begrijpt wat ik bedoel.
ik heb een midi drum.
en ik wil die geluiden vervangen voor wav samples die ik heb.

die midi heb ik ge-export uit guitarpro. ik open hem in fl.
en ik wil de midi snare vervangen door mijn wav snare ect.

armageddon
13 maart 2007, 19:29
Okee,

dan heb jij duidelijk niet gezocht op een tip die ik gaf.
Probeer een sampler te vinden en dan met name een drumsampler die General Midi aankan.
KVRAudio.com is een goed startpunt.

nautic3l
13 maart 2007, 21:41
Om Armageddon's verhaal nog iets te verduidelijken, met midi stuur je enkel externe apparaten/instrumenten aan. Dit kunnen hardware synths en samplers zijn, maar ook digitale varianten hiervan. Deze heten VSTi's en zijn virtuele instrumenten. Deze kan je in programma's zoals Cubase, Logic en Fruity Loops oproepen als plugin's. MIDI heeft van zich zelf geen geluid, maar is een protocol wat data/waarden/noten naar je VSTi toe te sturen sturen. Deze data wordt door de VSTi omgezet in een geluid of zorgt ervoor dat er een sample klinkt.

Dit is een beetje in het kort hoe MIDI werkt. Wil je meer weten dan zou ik je aanraden om op het Nederlandse Synthforum (http://www.synthforum.nl) te kijken.

Groet van de Naut

STW
13 maart 2007, 22:30
het gaat inderdaad niet zomaar
het makkelijkst (goedkoopst) is om dat hele ding na te bouwen in fruity loops, gewoon met van die blokken, geen midi dus.

een andere optie is om een plugin als battery te gebruiken, daarmee kan je wel makkelijk waves toewijzen en die met midi aansturen. ik weet niet of battery werkt in fruity loops, ik vrees van niet eigenlijk. in cubase werkt het wel. en erg prettig ook.

bert k
13 maart 2007, 23:30
Ik ben er alweer een tijdje uit, maar destijdfs lukte me dat door Cubase en Reason samen te draaien. Reason verscheen dan als VST plug in Cubase. In Reason kon ik dan gewoon een sampler volstoppen met geluiden. (Je zou trouwens ook een heel end komen met alleen Reason; dat werkt perfekt met Midi.)

armageddon
14 maart 2007, 00:19
Of koop even een Computer Music in de boekhandel. Daar krijg je de gratis CDMStudio plugins bij. Een aantal samplers, goeie effecten en softsynths.