PDA

View Full Version : Kan ik met 2 Edirol UA-25 USB-2 interfaces opnemen?



kokeleko
13 maart 2007, 15:15
Ik heb een Edirol UA-25 USB-2 interface en die heeft dus 2 ingangen, op mijn Cubase dus maar 2 tracks direct op te nemen.
Kan ik met 2 stuks Edirol UA-25, 4 tracks simultaan opnemen?
Of kan dit techisch niet.

intGod
13 maart 2007, 16:54
Lijkt me op zich wel te kunnen, maar dat hangt er van af hoe die USB op je PC is aangesloten. Er is natuurlijk een limiet aan hoeveel data je PC tegelijk kan verwerken.

Ik weet wel niet hoe dat device in Cubase gaat werken en of je geen driver-conflicten krijgt.

kokeleko
13 maart 2007, 17:04
Mmm, moelijk te zeggen dus.

Ik zou namelijk graag met een of andere USB mixer drums in de oefenruimte willen opnemen.
En de bas en gitaar via de Edirol, zodat er toch een guide is, thuis dan later bass en gitaar inspelen.

Mijn PC moet da makkelijk aan kunnen 4 tracks ineens.

Ik zit namelijk te twijfelen, of op deze manier, is ook de goedkoopste , of via een firewire mengtafel.

marc_olly
14 maart 2007, 10:47
Realiseer je even dat:
1) de meeste USB/firewire mixers alleen de main-outs via usb/firewire aanleveren. Alleen wanneer je een hele dure variant koopt, zal dit anders zijn.

2) Cubase kan in principe maar 1 asio driver tegelijk verwerken. Dit betekent dat je wel degelijk meerdere audio interfaces tegelijk kunt gebruiken, mits ze allemaal van het zelfde type zijn, of in ieder geval dezelfde 'bron' gebruiken, dus driver.

Zo heb ik 2 audiophile kaartjes draaien, dus 4 x in, 4 x out, plus32 midi-kanalen. Werkt super !

kokeleko
14 maart 2007, 11:38
Ok dus als ik 2 Edirol UA-25 zou gebruiken dan zou dat moeten lukken?

bert k
14 maart 2007, 11:45
Dat is niet gezegd. Ze moeten onderling kunnen samenwerken, en cubase moet ze kunnen hetkennen als twee verschillende kaarten. Stel je voor dat de computer het verschil tussen de een en de andere niet kan zien, dan krijg je conflicten. Staat er niks op de site van Edirol?

kokeleko
14 maart 2007, 12:18
Ik heb geen kaarten, maar twee stuks usb interfaces.

bert k
14 maart 2007, 12:35
Dat bedoel ik, zo noem je dat... Precies hetzelfde

kokeleko
14 maart 2007, 12:39
Ok dat is duidelijk.

En als beide geluidskaarten/interfaces verschillend zijn en toch op asio draaien?

bert k
14 maart 2007, 12:56
Al sla je me dood... Heb je ze al allebei? Dan zou ik het gewoon proberen, dat is het makkelijkst.

kokeleko
14 maart 2007, 12:59
Neen ik ga niet slaan.

Ik heb er maar eentje testen kan ik het niet.

marc_olly
14 maart 2007, 13:38
Uhm, kleine nuancering dan maar...

Cubase kan maar 1 asio driver tegelijk draaien, dus maar 1 type/versie driver. En zelf dan moet de interface het nog toestaan. Ik vraag me nu eigenlijk af of dat bij usb uberhaupt het geval is.

Ik ken eigenlijk alleen maar PCI versies waarbij gestapeld wordt.

Dit moet toch wel terug te vinden zijn in de handleiding?
Aangezien het USB is, dus niet ingebouwd hoeft te worden, kan je het met de winkel toch wel eens worden om het eerst eens te proberen voordat je hem daadwerkelijk aanschaft, of terug mag brengen als het niet werkt ?

M.

kokeleko
14 maart 2007, 13:47
Ik ga de handleiding door zoeken en neem contact op met Edirol.

marc_olly
14 maart 2007, 15:52
spaar je de moeite, de handleiding heb ik net even voor je doorgenomen en ook op de website van roland staat niets over het gebruik van meerdere exemplaren....

Misschien even een mailtje aan wagen ?

kokeleko
14 maart 2007, 16:04
Ik heb er net een mailtje aan gewaagd, tot zover bedankt heren.

kokeleko
16 maart 2007, 14:45
Die mailen niet echt snel terug, het gaat ze te goed bij Roland.
Net bericht gehad , het is niet mogelijk om met 2 Edirol UA-25 kaarten te draaien.

Ic3gl0vE
24 maart 2007, 17:09
Nog even over asio drivers en cubase:
Met een driver als ASIO4ALL moet het wel mogelijk zijn verschillende types kaarten te draaien op hetzelfde moment in cubase. Asio4all werkt met zo'n beetje alle kaarten namelijk (ook met níet asio kaarten).

rooie richie
15 november 2007, 06:57
Even een vraag? wat is asio?