PDA

View Full Version : Snaren voor Yamaha Pacifica



Marc1974
13 maart 2007, 14:26
Hallo,

Onlangs heb ik op een acoustische gitaar gemerkt, dat er flink wat verschil kan zitten in het merk van de snaren wat je er op doet.

Mijn vraag is of dat ook zo is bij een electrische gitaar. Ik speel electrisch op een Yamaha Pacifica 112J. Daar zitten nu Ernie Balls op, maar ik ben er niet zo van onder de indruk. Heb daar ook al verschillende diktes geprobeerd, maar bij Ernie Balls merk ik weinig verschil.

Kan iemand mij adviseren welke snaren ik daar op moet doen om een zo goed mogelijke sound te krijgen. Ik gebruik snaren van dikte 0.9

Groet,

Marc

Madcow
13 maart 2007, 15:22
Bert&ernie ball is het beste merk zowat, Vind ik he. Het is gwoon erg persoonlijk

Herman
13 maart 2007, 15:31
Het is inderdaad erg persoonlijk, en persoonlijk vind ik Elixers 't fijnste...ze zijn lekker glad, blijven door de coating ERG lang goed qua feel(helemaal als je ze naast d'addarios zet bij mij, die roesten me onder de vingers weg), en ze klinken ook nog eens erg lang helder...ze zijn idd vrij duur, maar dat compenseert weer!!

Harry
13 maart 2007, 15:47
in welk opzicht ben je niet onder de indruk van ernie balls?

Marc1974
13 maart 2007, 16:03
Ik ben niet onder de indruk van Ernie Balls om hun geluid. Ik heb pas op een acoustische gitaar (Washburn WD32S) Ernie Balls vervangen door D'Addario.

Ik vind het stukken beter klinken.

Wat ik mij nu afvraag is of de snaren ook zoveel verschil op een electrische gitaar kunnen maken.

marter544
13 maart 2007, 16:08
Er is maar 1 manier om daar achter te komen: het te proberen! Een setje snaren kost de wereld niet.

Rormo
13 maart 2007, 18:32
Dan probeer je toch lekker een setje D' Addario... Zijn goedkoop en veel mensen hier zijn er positief over. Je kunt er geen grote bult aan vallen voor die prijs. Gewoon proberen, bevalt het niet, dan probeer je Elixer, of Fender of whatever je lokale gitaarboer nog meer heeft.