PDA

View Full Version : Heritage



Murphy
4 januari 2003, 14:53
Ik heb vorige week een mooie tweedehands The Heritage gekocht. Serienummer C 27301 (dus uit 1986). Er staat echter geen modelnaam bij ofzo. Ik heb me nu de afgelopen dagen scheel gezocht naar het type, maar ik kan niks vinden. Het is een solid body gitaar,en de kop loopt in een punt. Iemand suggesties, tips, ideeën?????
Thanks!

IJzerbroot
4 januari 2003, 16:37
Fotootje helpt!

Murphy
4 januari 2003, 20:37
Je hebt gelijk Ijzerboot..... Een digitale camera ontbreekt echter in de collectie. Ik zal morgen vragen of iemand effe een digitale foto wil maken en op de bandsite wil zetten....

Ik heb nog wat aanvullende info:
- grover stemmechanieken
- kahler tremelo
- en een (Gibson?) Humbucker
Grappig is dat deze Heritage het model van een stratocaster heeft. De kop is dan weer afwijkend: lijkt nog het meest op een Gibson/Heritage kop (alleen dan wel heel lang), waarbij het uiteinde naar beneden is afgepunt. (wat weer lichtjes neigt naar een stratocaster, Jackson kop....)
Er staat echter geen modelnaam bij ofzo...
Kleur zou cherry of chestnut kunnen zijn. (donkerrood/bruin).
De gitaar die er op de site van Heritageguitars nog het meest op lijkt is "the little one".
http://www.heritageguitar.com/Thumbs/pages/Little%20One%20AMB.htm

Maar goed...ik hoop deze week nog een foto te laten zien....

Grrrroet!

IJzerbroot
5 januari 2003, 09:17
Ben benieuwd!

LordRiffenstein
5 januari 2003, 12:46
Kijk eens naar dit!!!

http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=935420590&category=238 4

Cya,

Yoeri

Murphy
5 januari 2003, 15:13
Yoeri, fabuleus! Maar het is 'm toch niet. De kop is anders, en er zit maar 1 humbucker in.(+ 2 draaiknoppen en twee loss schakelaars). Maarre: het zit echt vet in de richting! Ik zal voorlopig nog maar niet vertellen wat ik ervoor betaald heb. Maar nu heb ik al wel een model naam, ga ik eens mee aan de slag. Tot zover alvast BEDANKT!

Murphy
10 januari 2003, 14:56
Twee foto's van de Heritage gitaar staan op het web. Wie het weet mag het zeggen!

http://www.nixon.nl/heritage.htm

Marc Oblivian
10 januari 2003, 15:19
Op 2003-01-10 13:56, schreef Murphy:
Twee foto's van de Heritage gitaar staan op het web. Wie het weet mag het zeggen!

http://www.nixon.nl/heritage.htm


Ik zou hem (de foto)mailen naar The Heritage en aan hun vragen wat het model is en verdere spec's
Je kan ze ook vragen wat 'ie ongeveer waard is...

michielv
10 januari 2003, 17:35
mooi ding maaruh: wat heb je nou aan toplocks zonder tremolo? Da's toch helemaal niet nodig? Bij goede stemknoppen dan ...

Dude
10 januari 2003, 18:03
Mag ik ook vragen wat je ervoor betaald hebt ?

groet

Bins
10 januari 2003, 18:09
Mijn bijdrage:
Dude, die gitaar is vet!!

Zo, daar kan je tenminste wat mee :smile:

Murphy
10 januari 2003, 20:32
Hmmm.....dat van die tremelo is wel een beetje zonde ja: die ontbreekt. ("kwijtgeraakt" zei de muziekhandel...)
Maar een tremelo van een strat past er ook op.
Wat ik ervoor betaald heb? In de winkel stond-ie voor 329 euro. Maar de eigenaar vond het zo'n lelijke gitaar, en hij stond al te lang in de winkel. Dus mocht ik 'm voor 240 meenemen. Volgens mij is dat helemaal geen gekke prijs.....

En hij's vet, dat klopt en d'r zit ongelooflijk veel POWERRR in!
Misschien toch maar het beste dat ik het aan de mannen van The Heritage vraag.... I'll keep you informed!

Bins
10 januari 2003, 21:31
240! Damn, ik wou dat ik tegen zo'n gitaar aanliep. Mooie deal.

Anders Destium
10 januari 2003, 22:18
Een Heritage voor dat geld is UNREAL :smile:

Murphy
11 januari 2003, 10:32
Toen ik 'm kocht dacht ikzelf ook al dat de prijs niet klopte.
Ik heb inmiddels naar The Heritage zelf geschreven.
In ieder geval alvast bedankt voor jullie reacties!

Marc Oblivian
14 januari 2003, 17:30
Geef ff door als je antwoord hebt gekregen, wil je? Ben wel benieuwd.... :smile:

Murphy
14 januari 2003, 20:31
Ha Marc,
Tis angstvallig stil vanuit de kant van The Heritage. Ik ben zelf een hoop aan het rondsnuffelen geweest en heb ontdekt (hoe kon het ook anders...) dat het een heritage strat moet zijn. (de gitaar heeft een strat body model...)
Ik heb inmiddels ook twee foto's gevonden van deze modellen, maar deze gitaren hebben een andere kop.
Zodra ik weer meer weet laat ik het zeker weten.