PDA

View Full Version : ENGL Invader



anibal
13 maart 2007, 11:22
Zondag naar Kreator/Celtic frost geweest in de 013, ik was benieuwd van de gitaar geluid van Kreator aangezien ze nu over zijn naar ENGL Invader, wat nu min of meer blijkt DE SUPER VERSTERKKER te zijn.. ik was erg teleur gesteld in de geluid van Kreator, het was vooraal niet agressief geen trash metal geluid, zwak zelf !!! wel jammer.. aan de andere kant kwam Celtic Frost met 2 x 5150 en het geluid was EEN MUUR van geluid duidelijk agressief en modder vet !!

Heb zelf ervaring met een powerball, deze heb ik ooit gehad maar na 3 maanden kon ik het niet uitstaan, toen heb ik deze weer verkocht..

Ligt het aan mij of zijn ENGL amps over gehyped ? want live doen ze niet echt goed vind ik.

Aan de andere kant de laatste album van de black metal band Melechesh is opgenomen met een ENGL (weet niet precies welke) en vind ik een van de lekkerste albums in jaren..

Josdevos
13 maart 2007, 11:35
Wel, op een zeker moment, een paar jaar terug, was er wel een ENGL hype. Niet onterecht, want het blijven goeie, aangenaam geprijsde versterkers. Je moet er echter van houden.

Ik vind het zeker geen slechte versterkers, ik heb een paar jaar op een Savage SE gespeeld, maar m'n smaak is ondertussen veranderd.

Waar je wel rekening mee moet houden: iedereen kan een slechte sound uit een goeie amp krijgen, en afgaan op de sound van een optredend is nooit een goed idee. Daar spelen nog zoveel extra factoren mee. Zelf testen is de boodschap.

De Invader zelf heb ik nog maar kort onder slechte omstandigheden kunnen testen (laag volume), maar ik was er toch niet direct van overtuigd. Nuja zegt meer over de omstandigheden dan over de amp. Denk dat hij op goed volume wat beter tot z'n recht zal komen. Hij is zelfs vrij prettig geprijsd tov de concurrentie. Waar vind je nog een full 4 channel amp mét midi. Ik zou zeggen, ga hem eens testen, want het is verder wel een heel andere amp dan de Powerball.

Jimwoud
13 maart 2007, 11:39
Ik heb al op verschillende ENGL's gespeeld(powerball, fireball, blackmore, e530 pre-amp) en dat was niet mijn ding, heel schreeuwerig, veel te veel gain, vooral die fireball en blackmore. en eigenlijk niet echt strak en te krasserig. MAAARRRR! Laatst even die Invader geprobeerd over een klote cab. En dat klonk echt super goed. Veel meer controle en veel meer mogelijkheden.

Maar ja smaken verschillen

stumpy
13 maart 2007, 17:15
Ik vond persoonlijk ook dat een powerball niet overeind blijft tegen een powertone van koch. Ze klinken goed, maar in een een-op-een vergelijk vallen ze voor mij af. In verschillende prijsklasses.

BLOK182
13 maart 2007, 17:26
Ik heb zelf weer 2 jaar tevreden met een Powerball gespeeld, prima amp en ook zeker live!

Soulflyhigh
13 maart 2007, 17:28
Ik weet het niet zeker maar volgens mij is het net zo met Engl als met Koch. Of je vind het geweldig of helemaal niet. Ik ben zelf nog super tevreden met m'n 5150 8)

Tho
13 maart 2007, 17:39
Ik vond persoonlijk ook dat een powerball niet overeind blijft tegen een powertone van koch. Ze klinken goed, maar in een een-op-een vergelijk vallen ze voor mij af. In verschillende prijsklasses.

Ik vind de Powertone II erg overtuigend, maar de Powerball nog net ff wat meer. Ik vind ENGL geweldig

gerrekat
14 maart 2007, 12:43
Zondag naar Kreator/Celtic frost geweest in de 013, ik was benieuwd van de gitaar geluid van Kreator aangezien ze nu over zijn naar ENGL Invader, wat nu min of meer blijkt DE SUPER VERSTERKKER te zijn.. ik was erg teleur gesteld in de geluid van Kreator, het was vooraal niet agressief geen trash metal geluid, zwak zelf !!! wel jammer.. aan de andere kant kwam Celtic Frost met 2 x 5150 en het geluid was EEN MUUR van geluid duidelijk agressief en modder vet !!

Heb zelf ervaring met een powerball, deze heb ik ooit gehad maar na 3 maanden kon ik het niet uitstaan, toen heb ik deze weer verkocht..

Ligt het aan mij of zijn ENGL amps over gehyped ? want live doen ze niet echt goed vind ik.

Aan de andere kant de laatste album van de black metal band Melechesh is opgenomen met een ENGL (weet niet precies welke) en vind ik een van de lekkerste albums in jaren..

ENGLs zijn fantastische metalversterkers, ik heb nog nooit problemen gehad met zowel mijn Powerball, Savage 120 of SE en perfereer ze over bijna elk ander merk. En ik heb heel wat andre fabrikaten in bezit gehad en bezit nog steeds een marshall en een Mesa Boogie Mark IV.

Nocki
14 maart 2007, 12:50
Ik heb zelf de savage en de powerball even een paar weekjes gehad maar moet zeggen dat ik de invader een super amp vind.

mn maat heeft er een staan en ondanks dat de geluiden die hij er met zijn smaak uittovert niet de de mijne zijn vind ik het een super amp.

ik kon mijn sounds er helemaal uit halen en hij klinkt gewoon super leuke amp. hij speelt nu nog over een marshall cab en ik hoop dat er binnen kort een engl cab onder komt te staan.
De invader maakt goed wat de andere engl amps steeds laten liggen naar mijn idee.

Nocki