PDA

View Full Version : Marshall Valvestate 100?



belfrink
4 januari 2003, 12:43
Wij zijn sinds kort een bandje begonnen, we huren hierbij elke week een oefenruimte af.(Zanginstallatie, Drumstel, Peavy 400 Watt bassamp en 2 x Marshall Valvestate 100 versterkers + 4 x 12" Cabinets). Klinkt leuk zou je denken maar... met de gitaren kom je niet boven de drummer uit en de bas, en omdat je de gain zo hoog moet zetten voor een aanvaardbaar geluidsniveau kun je ook niet meer lekker clean spelen. Heeft iemand hier een oplossing voor of ligt het aan de versterkers. Ik speel overigens met een Boss GE-7 + MT-2 + Cry Baby. En die equaliser heb ik ook al versterkt door het level hoger te zetten.

pimmetje
4 januari 2003, 13:55
Valvestates staan erom bekend dat ze wat lastig door de mix heen komen. In een vorige band hadden ik en andere gitarist beiden een valvestate 8080 zonder extra speakers en we kwamen prima door de mix heen.

Kan natuurlijk ook een beetje aan 't volume van de rest van de band liggen. Sommige drummers zijn echt slagers... dan zit je met zo'n valvestate...

Iceman
4 januari 2003, 17:42
Ben benieuwd hoe je alles aangesloten hebt, kun je dat beschrijven? Waar MT2, wat in de effectloop, enz.? Op die Valvestate zit in ieder geval een clean en een scheurkanaal. Als je nu die metalzone en die GE7 wegflikkert en rechtstreeks in de versterker inplugt, scheelt het al een hoop. Met een EMG in je gitaar heb je zo een prachtig strak en vet hakgeluid zonder pedaltjes en kun je zo clean schakelen op de versterker. Uit je bericht maak ik op dat je met die MT2 in je cleane kanaal gaat en het volume oppept door de gain (cleane kanaal)omhoog te draaien waardoor je cleane kanaal niet echt clean meer is als je de Metalzone uittrapt, toch? Leen van iemand een gitaar met EMG erin en ga eens zonder pedaaltjes in het scheurkanaal, 's kijken hoe snel die drummer en bassist je hoge volume zat zijn.

Iceman
4 januari 2003, 17:56
Als je dan zonodig toch persee over je Metalzone wilt blijven spelen (ja, die mensen heb je), dan is het verstandiger om je MT2 rechtstreeks in de effectloop te pluggen. Dus gitaar>MT2>return (effectloop, wel even met looplevel spelen welke beste klinkt. En niet vergeten om de effectmix-knop helemaal open te draaien!! Zo zal je MT2 beter klinken, zeker harder. En je clean blijft clean, je gebruikt nu alleen je eindtrap van de versterker. Je GE7 tussen de MT2 en Return gooien. Succes en rammen met die hap!!

Ic3gl0vE
4 januari 2003, 23:30
Distortion in je FX loop? ik dacht dat dit niet werkte...

Jeee
5 januari 2003, 00:32
Niet echt IN de effectsloop.
Je plugt je gitaarkabel gewoon in de return, op die manier bypass je je voorversterker. Dan fungeert de MT-2 eigenlijk als voorversterker.

Iceman
5 januari 2003, 01:48
Jeee snapt het. Heb eens iemand gekend met een Metalzone die over een Marshall JCM800 speelde via het cleane kanaal, daarna plugde ik de Metalzone in z'n effectloop en klonk het VEEEEL beter. Metalzone is in feite een solidstate preamp met toonregeling.

belfrink
5 januari 2003, 13:41
Dus m`n gitaar --> MT2 ---> GE-7 --->in de return van de amp, en wat moet ik verder dan met de send jack en de input jack doen, komt daar niks meer in of?

Iceman
5 januari 2003, 16:10
In je input EN send komt helemaal niks en dat merk je straks aan je geluid. Zou wel proberen om een goed geluid te maken (met je Metalzone) zonder je equalizer aan te hebben. Die GE-7 wil nog wel eens ruizen, vandaar......en ....."less is more". Dan kun je je eq altijd nog gebruiken als solopedaal om je volume iets op te krikken voor een solo of............je gooit de eq tussen je gitaar en de MT2, iets laag en hoog eruit draaien en wat extra midden erin en je krijgt een wat strakker hakgeluid ala Metallica.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Iceman op 2003-01-05 16:11 ]</font>

Iceman
5 januari 2003, 16:18
.....maar zou zeker proberen om met je gitaar over het scheurkanaal van de Marshall te spelen. Als volgt.....Gitaar>GE7>Input Marshall. Marshall als volgt......scheurkanaal kiezen....gain op 10 (of minder)..bas op 10......midden en hoog naar smaak.....contour redelijk in het midden, niet te veel midden eruit draaien....volume op scheurkanaal helemaal open.....effectmix (effectloop) dicht als je er geen effect in hebt geplugt....en je mastervolume regelt je eindvolume die behoorlijk hard kan. Deze pagina uitprinten en alles uitproberen. Succes.

belfrink
5 januari 2003, 18:49
Het is me nu al een stuk duidelijker, bedankt voor de reacties (vooral van Iceman).

Iceman
6 januari 2003, 00:39
Graag gedaan......

Laat ff weten hoe de verschillende setups uitpakten. Met je Gibson Les Paul moet je toch een goed en hard geluid uit die Valvestate kunnen halen.

gerrekat
6 januari 2003, 21:27
Hmm, lijkt me niet echt goed om een distortion pedaal in de FX loop te steken, maar goed.

Maar ik heb ook zo'n ding gehad en vond ze heel redelijk klinken, gebruikte er nooit een pedaaltje bji, gewoon het scheurkanaal en een goed element in mijn gitaar klonk superstrak (voor solo's iet minder, maar slag was echt vet)!

belfrink
6 januari 2003, 21:34
De riffs zijn nu echt superstrak, maar de hoge tonen zijn een beetje aan de schelle kant, maar met een beetje tweaken moet dit wel te verhelpen zijn. Ik speel nu overigens met de MT-2 door de return van de amp, en dat klinkt wel een stuk beter, vooral het volume is nu beter te regelen.

Iceman
7 januari 2003, 01:31
...en weer een tevreden klant.:smile: