PDA

View Full Version : Advies



Marshallover
12 maart 2007, 21:56
Ben ondertussen berucht hier met mijn pedalboard en mijn verkeerd gespelde naam maar dat is verleden tijd...

Ik heb een Marshall over (zo'n leuk 25 wattertje) en vandaar de naam...laten we het daar maar op houden....;-)

Afijn... ik wil de draad wat gitaar spelen betreft weer oppakken en mijn sound radicaal veranderen...

Ik heb een Gibson Les Paul Studio en een Conklin GTG-7. Als versterker heb ik destijds heel goedkoop een Marshall JCM 2000 TSL met een 1936 2x 12" kunnen kopen maar gebruik eigenlijk alleen maar het clean kanaal omdat ik het Crunch en het Lead kanaal niet zo geweldig vind...

Voor de distortion maak ik gebruik van een Boss MT-2 die ik nog altijd erg lekker zwaar vind klinken. Verder heb ik een Boss GE-7 als equalizer en een Boss DS-2 voor wat lichtere distortions.

Geen digitaal spul dus meer ookal heb ik er altijd fijn mee gepielt... ;-)

Het volgende:

Ik wil een vol solo geluid creeren en wil daarom de MXR Zack Wilde aanschaffen. Is dat een goede keuze?

Verder wil ik nog wat Delay erbij (Boss DD20 dan maar denk ik) en iets van reverb om mijn solo wat voller te laten worden (Holy Grail?)

Ook ben ik een beetje Mike Einziger fan en vind een flanger of phaser ook altijd wel grappig...

Ik wil makkelijk kunnen schakelen en heb daarom nog altijd mijn 2 Line-selectors. Ik wil namelijk makkelijk kunnen switchen van clean naar distortion naar andere effecten zonder veel moeite...

Verklaren jullie mij nu al voor gek of denken jullie dat je mij kunt helpen?

Het belangrijkste vind ik dat ik een aantal vette distortions tot mijn beschikking heb met een krachtig solo geluid.

Ik sta open voor ieder goed advies en hoop dat de vooroordelen over mij een beetje weg zijn gezakt... ;-)

Groetjes,

Marshallover
13 maart 2007, 19:22
Iemand die mij kan adviseren?

dano
13 maart 2007, 22:57
toch even wat meer concrete info nodig om meer reacties te krijgen denk.

wat heb je al uitgeprobeerd in de winkel en naar welke sound ben je op zoek? Watvoor muziek speel je? Wat wil je precies vragen? Wil je een advies wat je moet kopen?

:)

Englclassic212
13 maart 2007, 23:12
Over het "wilde" pedaaltje wil ik wel wat zeggen.
Het is op zich niet zo'n heel wreed pedaal. Zack gebruikt dit pedaal om zijn
pre-amp overdrive nóg meer te oversturen, daar haalt hij z'n geluid vandaan.
Als je dus allen het cleane kanaal van je marshall gebruikt kom je er denk ik nét niet....
Misschien kun je dan beter de MXR custom overdrive nemen of de distortion+
maar dat hangt van je smaak af.

greetz! en succes

Marshallover
13 maart 2007, 23:21
toch even wat meer concrete info nodig om meer reacties te krijgen denk.

wat heb je al uitgeprobeerd in de winkel en naar welke sound ben je op zoek? Watvoor muziek speel je? Wat wil je precies vragen? Wil je een advies wat je moet kopen?

:)

Ik ben eigenlijk op zoek naar mensen die hun versterker alleen als cleane basis gebruiken en dit hebben uitgebreid met de benodigde pedalen...

Ik ben voor mijn situatie op zoek naar vol solo geluid aka Joe Satriani, hoe kan ik dat het beste voor elkaar krijgen? Ik probeer hem niet te imiteren en weet dat hij allerlei customized effects heeft maar probeer op een 1 of andere manier toch een vol solo geluid te krijgen.

Moet ik een mooie basis distortion hebben, hieraan reverb en een flinke boost toevoegen?

Zoja; ik vind de Zakk Wylde wel aardig klinken ookal komt ie niet echt in de buurt van Satriani.

Welke boost pedalen zijn hiervoor geschikt en waar moet ik op letten bij de aanschaf van een boost dan wel reverb pedaal?

Marshallover
13 maart 2007, 23:22
Over het "wilde" pedaaltje wil ik wel wat zeggen.
Het is op zich niet zo'n heel wreed pedaal. Zack gebruikt dit pedaal om zijn
pre-amp overdrive nóg meer te oversturen, daar haalt hij z'n geluid vandaan.
Als je dus allen het cleane kanaal van je marshall gebruikt kom je er denk ik nét niet....
Misschien kun je dan beter de MXR custom overdrive nemen of de distortion+
maar dat hangt van je smaak af.

greetz! en succes

Dank je wel! Kun je me iets over "oversturen" vertellen? Ik begrijp dus dat je een distortion daarmee over z'n eigen top jaagt?

ventje
14 maart 2007, 00:14
volgens mij moet je een goeie compressor hebben om een beetje een satch sound te krijgen, + natuurlijk een vette distortion.

wat voor compressor of wat voor distortion weet ik niet.

Lennert
14 maart 2007, 10:12
Hmm, ik ben met een soortgelijke sound bezig en ik ben van plan een mxr supercomp, metal muff en DE-7 te gebruiken vóór de preamp en een mxr 10 band EQ in de FX loop. Heb alleen de supercomp nog niet binnen en aangezien dat een nogal essentieel onderdeel van het geheel is kan ik op dit moment nog niet zeggen of het ook precies is wat ik zoek. Ding moet wel vandaag binnenkomen trouwens :)

Oh jah, ik gebruik ws ook de boost functie van m'n morley PWB om t geheel wat te boosten, maar die moet ook vandaag binnenkomen :p

Marshallover
14 maart 2007, 10:26
Hmm, ik ben met een soortgelijke sound bezig en ik ben van plan een mxr supercomp, metal muff en DE-7 te gebruiken vóór de preamp en een mxr 10 band EQ in de FX loop. Heb alleen de supercomp nog niet binnen en aangezien dat een nogal essentieel onderdeel van het geheel is kan ik op dit moment nog niet zeggen of het ook precies is wat ik zoek. Ding moet wel vandaag binnenkomen trouwens :)

Oh jah, ik gebruik ws ook de boost functie van m'n morley PWB om t geheel wat te boosten, maar die moet ook vandaag binnenkomen :p

Zozo, aardig op dreef dus! Laat me weten hoe het klinkt. Maar wat doet een compressor precies? Ik heb ook de compressor van Boss geprobeerd maar was er niet kapot van. Ook de samples die je op de site van MXR staan ben ik niet echt kapot van, ookal klinkt de sample 2 van de Dynacomp net als Mike Einziger...

De sample van de supercomp is wel redelijk, maar wat voegt het toe in combinatie met een distortion? (aan het einde van de sample hoor je een solo)

glasbier
14 maart 2007, 10:40
ik hoorde laatst een gitarist Joe Satriani imiteren en dat deed hij enorm goed!
hij gebruikte een Ibanez JS100,een fender hotrod deluxe en schrik niet,een Proco Rat!
dus voor de zoveelste keer:geluid zit echt in je vingers!

Lennert
14 maart 2007, 10:47
Jah.. Maar ik probeer satch niet te imiteren en wil dat ook helemaal niet, ik wil gewoon m'n eigen solo geluid maken, en zo'n proco rat is nou net niet wat ik zoek bij een death metal solo :-/

Het spel zit in je vingers.. voor een goed geluid heb je toch echt goede spullen nodig..


Zozo, aardig op dreef dus! Laat me weten hoe het klinkt. Maar wat doet een compressor precies? Ik heb ook de compressor van Boss geprobeerd maar was er niet kapot van. Ook de samples die je op de site van MXR staan ben ik niet echt kapot van, ookal klinkt de sample 2 van de Dynacomp net als Mike Einziger...

De sample van de supercomp is wel redelijk, maar wat voegt het toe in combinatie met een distortion? (aan het einde van de sample hoor je een solo)

Een compressor vlakt je geluid zeg maar af.. De uitschieters worden zeg maar onderdrukt/samengeperst? waardoor je een egaal geluid krijgt. Het is n beetje lastig uit te leggen (misschien iemand die het beter kan?) maar zo'n ding voor je distortion kan helpen je geluid wat dikker te laten klinken, ook helpt het je sustain. Een beetje een keyboardachtig zou je bijna kunnen zeggen.

Lennert
14 maart 2007, 13:26
Heb de supercomp net binnengekregen en heb hem alvast wat uitgeprobeerd. Ik vind het echt een geniale compressor, hij doet precies wat ik wil.. Het geluid wordt wat voller en je sustain is écht oneindig met dat ding :p Ik was bang dat het ding een tonesucker zou zijn.. maar alles behalve! m'n toon blijft gewoon behouden, alleen wat voller en duurt het allemaal wat langer ;)

Marshallover
14 maart 2007, 14:12
Heb de supercomp net binnengekregen en heb hem alvast wat uitgeprobeerd. Ik vind het echt een geniale compressor, hij doet precies wat ik wil.. Het geluid wordt wat voller en je sustain is écht oneindig met dat ding :p Ik was bang dat het ding een tonesucker zou zijn.. maar alles behalve! m'n toon blijft gewoon behouden, alleen wat voller en duurt het allemaal wat langer ;)

Klinkt goed! Ik probeer idd ook geen imitator van Satch te zijn maar ben ook op zoek naar een vol solo geluid.

Funkblaster
14 maart 2007, 15:26
probeer anders eens een tubescreamer-achtigpedaal icm de overdrive uit je versterker, werkt bij mijn dsl heel goed. daarna zou je nog een equalizer+compressor kunnen gebruiken om je solo's wat te boosten, lijkt me een simpele maar doeltreffende oplossing

Marshallover
14 december 2007, 12:57
Schopje....

Wat is het verschil tussen de MXR Dynacomp en de Supercomp eigenlijk?

bastiaanvanbeek
14 april 2008, 14:00
ik ben zelf heel tevreden met mijn EHX Holy Grail, echt een aanrader

artnaz
14 april 2008, 14:10
ik ben zelf heel tevreden met mijn EHX Holy Grail, echt een aanraderEn ik met mijn nieuwe tapijt, maar ik weet niet of Marshall-over dat vraagt... :satisfie:

In ieder geval, ik ken de Supercomp niet echt helaas...

Mitch
14 april 2008, 15:55
Topic is al 4 maanden oud, wat heeft je post voor nut, bastiaan?