PDA

View Full Version : zwarte body met rode onderlaag



no 1 hops
12 maart 2007, 20:16
heb hier een leuke crafter gitaar.
zwart maar op bepaalde randen van de cavity en de neckpocket zie ik toch rood.
dus denk ik in mijn onwetendheid dat deze body af fabriek een onderlaag rood heeft (zwarte laag is dermate dat die echt ook van de fabriek is)
iemand ook zulke ervaring?

Chris Winsemius
12 maart 2007, 22:36
Dat kwam ook weleens voor bij oude Fenders in de 60s.
Was de lak niet mooi genoeg of iets dergelijks (zwart, blauw, etc.) dan spoten ze 'm (bijvoorbeeld) in sunburst over in de fabriek.

DarknessAwaits
12 maart 2007, 23:59
Das beter dan bij PRS, daar zagen de body in 2e-en als hij niet naar behoren is. Ook redelijk zonde denk ik dan bij mezelf...

madman
13 maart 2007, 09:10
Das beter dan bij PRS, daar zagen de body in 2e-en als hij niet naar behoren is. Ook redelijk zonde denk ik dan bij mezelf...

klopt, maar dat gaat niet alleen over de lak
die gitaren die doormidden worden gezaagd zijn van (iets?) mindere kwaliteit, en met het verzagen van die gitaren dus ook de reden dat gitaren van hogere kwaliteit duurder zijn...

no 1 hops
13 maart 2007, 14:02
uiteindelijk houd dat in dat een PRS dan een hoge milieu belastende gitaar is.

sickpunk
13 maart 2007, 14:40
Dat kwam ook weleens voor bij oude Fenders in de 60s.
Was de lak niet mooi genoeg of iets dergelijks (zwart, blauw, etc.) dan spoten ze 'm (bijvoorbeeld) in sunburst over in de fabriek.

lijkt mij dta het andersom gaat... je sunburst MOET je 1e laag zijn... je onderste laag kan nml. al niet dekkend zijn, dna zou je de nerf niet meer zien bij de sunburst int midden...