PDA

View Full Version : Is dit een goede beginnersgitaar?



ns23
12 maart 2007, 19:42
ugh, sinds niemand naar de stickies kijkt, of antwoord, doe ik het maar zo.

Ik zag dit in de blokkerfolder:

http://img99.imageshack.us/img99/4453/gitaaryg5.jpg

zal ik hem nemen?

Nickname
12 maart 2007, 19:44
1 woord: Nee























Zoek alsjeblieft iets verder en lees de hele sticky eens door of gebruik de zoekmachine op de site.. want er is zoveel beters te krijgen :satisfie:

Squier4ever
12 maart 2007, 19:51
idd NEE
puingitaar, net als: volcano, stagg, rok axe, adonis, sx en nog een hoop van die shit.

DarknessAwaits
12 maart 2007, 20:05
http://home.wanadoo.nl/rolandkamp/blokker.jpg

skabouter
12 maart 2007, 20:20
idd NEE
puingitaar, net als: volcano, stagg, rok axe, adonis, sx en nog een hoop van die shit. ik geef toe dat ze niet zo geweldig zijn, maar voor DAT geld is die aanbieding toch geniaal!! komplete set, voor 100 euro!! voor de beginner ideaal, en ga eerst maar eens spel ontwikkelen, en dan komt een betere sound vanzelf!:)

kite
12 maart 2007, 20:29
ik geef toe dat ze niet zo geweldig zijn, maar voor DAT geld is die aanbieding toch geniaal!! komplete set, voor 100 euro!! voor de beginner ideaal, en ga eerst maar eens spel ontwikkelen, en dan komt een betere sound vanzelf!:)

Helemaal juist!
Ik heb me verleden jaar ook zo een aangeschaft om te zien of het gitaarspel mij wel zal lukken...en ik moet zeggen...ja, het lukt me al aardig om daar op te tokkelen.
Nu zeg ik altijd..dankzij den blokker ben ik gitarist..nog niet zo een goeie, maar kom...had het veel en veel erger verwacht.
Blokker gitaar is ondertussen wel de deur uit, en in plaats daarvan bespeel ik nu een Epi Les Paul Wine Red :cooler:

LP_CL
12 maart 2007, 20:39
beginnersgitaar <--> goed
witte bonen in tomatesaus <--> kreeft "Belle vue"

skabouter
12 maart 2007, 20:42
Blokker gitaar is ondertussen wel de deur uit, en in plaats daarvan bespeel ik nu een Epi Les Paul Wine Red :cooler: daarom je ontwikkeld vanzelf je spel, EN je wensen! maar pas op, het kan enorm uit de hand gaan lopen :D

ExRxIxC
12 maart 2007, 21:14
koop een drumstel, daar ben je vast veel beter in! :D

TiLT
12 maart 2007, 21:23
beginnersgitaar <--> goed
witte bonen in tomatesaus <--> kreeft "Belle vue"

Haha werelds.

Een "beginners" gitaar is natuurlijk een gitaar waarop je kan kijken of je het leuk vind om gitaar te spelen. Zodra je er mee door wilt gaan kan je het beste natuurlijk meteen een Gibson lp (of iig de best mogelijke gitaar voor jou stijl) kopen, dat verdiend iedereen. Zoals skabouter ook al zij, dit is geen geld voor een compleet zetje, ook al klinkt en speelt het voor geen meter. En als je besluit er mee door te gaan ga je gewoon voor de, voor jou, beste gitaar die er is.

Squier4ever
12 maart 2007, 21:27
ik denk persoonlijk dat je beter een goede beginnersgitaar kan kopen, daar zul je veel meer plezier van hebben dan van zo'n puinding dat je binnen een week weer op de schroothoop pleurt omdat ze kut spelen/ontstemmen/ weet ik wat al niet meer

Rude Perception
12 maart 2007, 21:35
Dit is toch wel zo'n ongelovelijk kutding.
Die actie is echt torenhoog, intonatie is kut en hij ontstemd na een paar minuten spelen. De versterker klinkt simpelweg ruk. Het is een speelgoedgitaar, geen gitaar om echt muziek op te maken en ik denk dat je de gitaar uit frustratie snel weg zal leggen. Zonde van een interesse in muziek denk ik.

artnaz
12 maart 2007, 21:53
Die gitaar ken ik niet, maar een jaartje geleden hadden ze een akoestisch gitaar met blokker, voor ca 60 euro. Superding! Kwalitatief oké, speelt fijn, en voor die prijs helemaal belachelijk goed instrument! Ik baal nog steeds dat ik hem niet aangeschaft heb... Was perfect geweest om mee te nemen op vakantie en dergelijke...:)

Mitch_mashinguard
12 maart 2007, 22:04
Gitaar en versterker zijn ruk, maar je gitaarspel is in het begin ook ruk. Dus dat compenseert mooi. Als je eenmaal beter leert spelen (half jaartje ofzo, als je het uithoudt met dat kreng) heb je ook betere kijk op wat je voor beter gitaar je wil en kun je 'm beter testen. Koop je dus nieuwe gear, kostte die grap je achteraf maar honderd eurie. Maar verstandiger is het misschien wel om die honderd eurie meteen al onderdeel te laten zijn van betere gear en naar een muziekzaak te stappen met iemand die er verstand van heeft.

Squier4ever
12 maart 2007, 22:28
Dit is toch wel zo'n ongelovelijk kutding.
Die actie is echt torenhoog, intonatie is kut en hij ontstemd na een paar minuten spelen. De versterker klinkt simpelweg ruk. Het is een speelgoedgitaar, geen gitaar om echt muziek op te maken en ik denk dat je de gitaar uit frustratie snel weg zal leggen. Zonde van een interesse in muziek denk ik.

actie en intonatie is zo te fixen meestal, maar het is gewoon zo'n waaibomenhout gitaar die voor geen meter klinkt en dan nog zo;n kartonnen versterker erbij, geniaal als je een kutsound wilt. maar als je een beetje plezier wilt en dus lekker wilt oefenen dan koop je IMO beter een squier en een Roland Cube 15 oid.

Wouter J
12 maart 2007, 22:50
Die gitaar ken ik niet, maar een jaartje geleden hadden ze een akoestisch gitaar met blokker, voor ca 60 euro. Superding! Kwalitatief oké, speelt fijn, en voor die prijs helemaal belachelijk goed instrument! Ik baal nog steeds dat ik hem niet aangeschaft heb... Was perfect geweest om mee te nemen op vakantie en dergelijke...:)


Ja, DE ideale kampvuur gitaar. Als het hout op is dan gooi je de gitaar er gewoon op.

ns23
12 maart 2007, 22:54
http://home.wanadoo.nl/rolandkamp/blokker.jpg

lmao



thanks voor jullie bijdrage. Nu zit ik toch een beetje in het midden. De een zegt wel, de ander niet. Allebei met goede argumenten. Een vriend van me heeft ook zo'n dergelijke gitaar gehaald (ook zo'n basistype met compleet pakket voor rond de 130 euro) en die klinkt niet echt lekker. Wat ik er stom aan vond was die versterker. Hij klinkt pas 'ok' nadat je de volume te hoog zet zodat je andere mensen in het huis stoort. Op laag volume klinkt het niet. Maar dit kan ook liggen aan het gitaar denk ik.

Tja, ik zoek een setje met versterker en al voor maximaal 150 euro. Wat raden jullie mij dan aan wat wel een goede beginnerspakket is? Ik woon in Rotterdam, als dit info jullie helpt.
Oh ja en het liefst wil ik wel een gitaar met zo'n Sunburst design :)

Wouter J
12 maart 2007, 23:03
Je hebt sunburst...
http://home.wanadoo.nl/rolandkamp/blokker.jpg

En je hebt Sunburst
http://webzoom.freewebs.com/rockape/STRAT%20PAGE%20571-large.jpg

Het verschil zit hem in de details.
De onderste gitaar overigens is een Squier, een merk wat ik van harte aan beveel.

Squier4ever
12 maart 2007, 23:06
Je hebt sunburst...
http://home.wanadoo.nl/rolandkamp/blokker.jpg

En je hebt Sunburst
http://webzoom.freewebs.com/rockape/STRAT%20PAGE%20571-large.jpg

Het verschil zit hem in de details.
De onderste gitaar overigens is een Squier, een merk wat ik van harte aan beveel.

+1 voor de squier, even testen maar dan heb je meestal ook wel wat. verder een Roland Cube erbij en je hebt een prima set die al 20x leuker is om mee te beginnen.

vox
12 maart 2007, 23:08
is die er?? er dan voor 150 euro??

hmmm, marshall heb starters pakketten.. met een MG15cdr erin en ik heb de MG10cd (zelfde serie) en daar ben ik erg tevreden mee..

om een idee te krijgen.. opgenomen met mp3 speler..
ac/dc save in new york city riffje (http://www.loudobsession.nl/riffacdc.wav)

smoke on the water riff (http://www.loudobsession.nl/smoke.wav)

over de gitaar weet ik weinig.. maarja met startes pakketten is het vaak zo of gitaar kut en versterker goed of gitaar goed en versterker kut of beide niks.

dit is de rockkit..
RockKit Marshall (http://www.marshallamps.com/product.asp?productCode=Rockkit)

een tip niet die van blokker kopen, lidl, aldi, karwei, praxis, big boss etc.. etc... gewoon eentje voor iets meer bij gitaar handel kopen, op langer termijn meer plezier van..

Squier bijvoorbeeld veel beter (jah duurder maargoed, je zou er toch echt aan moeten)
Yamaha Pacifica lees ik vaak en hoor ik vaak als goede beginners gitaar (was namelijk niet mijnes)
Oscar Schmidt (was wel de mijne, dochter onderneming van Washburn)

geen stagg (in mijn opinie)
misschien richwood???

ken iemand die hem bij de wehkamp vandaan had als cadeau, achterlijk duur en piepen en kraken dat ie doet niet normaal :S

succes ;)

Squier4ever
12 maart 2007, 23:24
die rockkit zuigt ook apeballen, die gitaar komt ook van de blokker.
al die beginnerssets zijn IMO ***, je kunt ze beter zelf samenstellen

Balthazar
12 maart 2007, 23:40
ik ben ook begonnen met zo'n kit

http://www.spanjaardmuziek.nl/shop/images/rockkitspecial.jpg

super versterkertje ( marshall g15r cd ) als je het mij vraagt ik gebruik hem nu nog steeds voor thuis. ( tot ik mijn epi valve heb) gitaar stelt bar weinig voor helaas maar toen ik begon had ik dat niet in de gaten ! het houd het ook leuk, want na een jaar spelen werd ik iets beter en kocht ik een epi sg deluxe, werd het een stuk leuker, betere sound, en bespeelbaardheid stemvastheid en weer een jaar verder een ltd, werd het weer leuker en nu een gibson en fender. als je begint met een fender customshop en een mesa mark IV is de lol er snel af denk ik.

toch denk ik dat je het beste ieeetsje meer kan investeren en naar een leuke london city of richwood kan kijken in combinatie met bijv. roland cube of marshall g15r. veel beginners gitaren zijn beroerd, zou er nog niet dood gevonden mee willen worden. met name STAGG. squire is ook erg aardig, maar is heel erg verschillend per exemplaar.

vox
12 maart 2007, 23:59
hmmm gewoon zelf samen stellen dus.. ik geloof zelf ook niet dat er een perfecte starter kit is..

ns23
13 maart 2007, 00:03
Even voor de duidelijkheid, al die mooie termen die jullie op mij afgooien zegt mij niets. Ik ben een complete noob als het aankomt op gitaren en versterkers. Weet wel een aantal merken natuurlijk maar daar blijft het bij..




http://webzoom.freewebs.com/rockape/STRAT%20PAGE%20571-large.jpg


Ja, die is echt mooi. Lijkt me ook prijzig. Hoeveel kost zoiets?

vox
13 maart 2007, 00:08
uuhh van 289 tot 300 euro???

hey eigenaar is het een Deluxe???

Squier4ever
13 maart 2007, 00:15
zo te zien een oudere squier ditte, maar squiers heb je vanaf 150 euro's
dan heb je een affinity, die echt een pak slechter zijn als de standards (ik heb een ouwe en dat is nog wel echt een goede).

standards gaan vanaf ong. 220 euro (nieuw)
een cube heb je voor 120 euros oid
dus voor 340 heb je een leuke beginnersset waar je meer plezier van gaat beleven als alle andere troep.

als je naar een muziekwinkel gaat, laat je dan aub niet direct iets aansmeren. laat hem zijn mening geven, onthoud het of schrijf het op en kom dan aan ons vragen of hij de waarheid verteld heeft, verkooppraatjes moet je meestal met een kilo zout nemen.

vox
13 maart 2007, 00:17
oops, zat ik ff duur ;) maargoed.. topic starter gewoon..

proberen en een setje samen stellen..

ns23
13 maart 2007, 00:25
zo te zien een oudere squier ditte, maar squiers heb je vanaf 150 euro's
dan heb je een affinity, die echt een pak slechter zijn als de standards (ik heb een ouwe en dat is nog wel echt een goede).

standards gaan vanaf ong. 220 euro (nieuw)
een cube heb je voor 120 euros oid
dus voor 340 heb je een leuke beginnersset waar je meer plezier van gaat beleven als alle andere troep.

Waar kan ik zo'n Sunburst Squier halen voor zo'n prijs? Ik heb rondgekeken op het net maar kan er niet meteen eentje vinden. Kan je een paar goede gitaarsites opnoemen voor me?



trouwens, wat vinden jullie van dit pack:
http://www.peterverspuy.nl/cgi-bin/x/11984.html

vox
13 maart 2007, 00:26
feedback verkoopt online..

Squier4ever
13 maart 2007, 10:36
feedback is een pauperwinkel

duitsland is sowieso een pak goedkoper als NL

www.musicstore.com (http://www.musicstore.com)
www.thomann.de (http://www.thomann.de)
www.musik-produktiv.de (http://www.musik-produktiv.de)
www.musik-schmidt.de (http://www.musik-schmidt.de)
www.guitar-24.de (http://www.guitar-24.de)

om er maar eens wat te noemen

edit: mij musik-produtiv heb je een standard squier vanaf 209 euro.
en de deluxe (die sunburst) kost 289

AutoStatic
13 maart 2007, 10:40
zo te zien een oudere squier ditte, maar squiers heb je vanaf 150 euro's
dan heb je een affinity, die echt een pak slechter zijn als de standards (ik heb een ouwe en dat is nog wel echt een goede).

Ik heb hier een Affinity staan en voor het geld (€150,-) is het een bijzonder goeie gitaar. Geloof alleen niet dat er een Sunburst Affinity is.
W.b. starterssetjes van de Blokker e.d.: niet doen! Je hebt al de moeite genomen om navraag te doen op dit forum dus waarschijnlijk wil je toch wel lekker gitaar kunnen leren spelen. Begin dan niet met zo'n gitaar, het is al eerder gezegd, zo'n gitaar kan je enthousiasme bederven. Begin een stapje hoger (Squier, Richwood, London City).

basswasp
13 maart 2007, 10:42
De Blokker adverteert met '2-bands toonregeling op de gitaar'...
Zouden er dan 'bass' en 'treble' knoppen opzitten ofzo?

Squier4ever
13 maart 2007, 10:43
ik heb ook een affinity (10-15 jaar oud) en dat is ook een erg goed dingetje.

heb wel de pups en de electronica vervangen en de topkam/tuners moeten nog een keer, maar dan is het ook een wereldgitaar!

Squier4ever
13 maart 2007, 10:44
De Blokker adverteert met '2-bands toonregeling op de gitaar'...
Zouden er dan 'bass' en 'treble' knoppen opzitten ofzo?

denk eerder dat ze 2 toonknoppen bedoelen

Rormo
13 maart 2007, 13:51
Waar kan ik zo'n Sunburst Squier halen voor zo'n prijs? Ik heb rondgekeken op het net maar kan er niet meteen eentje vinden. Kan je een paar goede gitaarsites opnoemen voor me?



trouwens, wat vinden jullie van dit pack:
http://www.peterverspuy.nl/cgi-bin/x/11984.html


Je woont in Rotterdam, dus lijkt mij nogal simpel: Ga naar Feedback Rotterdam (www.feedback.nl). Is wel zo'n beetje het grootst van Nederland en ook een van de goedkoopste (zo niet de goedkoopste). In Duitsland kun je inderdaad goedkoper bestellen, maar ik kan dat bij gitaren toch niet aanraden. En bij deze lage prijzen maakt het in prijs ook weinig uit.

Squier4ever
13 maart 2007, 14:28
hoop maar dat F'Back R'dam niet zo pauper is als Utrecht, Eindhovûh en Appeldoorn.

Rormo
13 maart 2007, 18:30
Eindhoven en Apeldoorn ben ik niet geweest, dus kan ik niet over oordelen. Utrecht wel en dat is niets vergeleken met Rotterdam. Rotterdam is 50x groter (zonder dollen) en veel professioneler dan Utrecht.

artnaz
13 maart 2007, 19:12
Ja, DE ideale kampvuur gitaar. Als het hout op is dan gooi je de gitaar er gewoon op.:seriousf:

Nee, serieus. Dat ding was echt goed voor het geld. Redelijke afwerking, klonk goed, speelde fijn... top gewoon!

Blend
13 maart 2007, 19:28
't is goed om je kachel mee op te stoken, voorderest denk ik ook niet zoveel....

artnaz
13 maart 2007, 19:55
Niet te snel oordelen he, helemaal als je dat ding niet vastgehouden hebt...;)

Ik heb er echt spijt van dat ik hem niet had gekocht, want hij was niet slechter dan sommige gitaren van 150-200 euro...

Blend
14 maart 2007, 09:49
@artnaz:
Okee, maar koop dan gewoon gelijk een goede, daar heb je meer plezier van! (ik vind gitaren van 150 euro ook nog in de categorie 'brandhout' vallen)

Spitfire
14 maart 2007, 10:08
ik vind gitaren van 150 euro ook nog in de categorie 'brandhout' vallen
Prijs zegt zo weinig over een gitaar, ik ben gitaren van 150 euro tegen gekomen die gewoon prima speelden (klank was dan iets minder, maar toch)

Boogie
14 maart 2007, 10:45
lmao


Wat ik er stom aan vond was die versterker. Hij klinkt pas 'ok' nadat je de volume te hoog zet zodat je andere mensen in het huis stoort. Op laag volume klinkt het niet. :)

Dat geldt ook voor mijn Mesa Boogie waar ik bijna 3000 gulden voor betaald heb

vox
14 maart 2007, 11:54
versterkers klinken pas super als ze wat harder staan.

Blend
14 maart 2007, 12:08
Prijs zegt zo weinig over een gitaar, ik ben gitaren van 150 euro tegen gekomen die gewoon prima speelden (klank was dan iets minder, maar toch)

Dan moet je maar net mazzel hebben, ik ben ze nog niet tegen gekomen.

Spitfire
14 maart 2007, 14:12
Dan moet je maar net mazzel hebben, ik ben ze nog niet tegen gekomen.
Ik bedoelde ook algemeen dat een hogere prijs niet voor betere kwaliteit staat ;)

Blend
14 maart 2007, 14:19
@Spitfire:
Zeg dat dan meteen!:p

artnaz
14 maart 2007, 15:08
@artnaz:
Okee, maar koop dan gewoon gelijk een goede, daar heb je meer plezier van! (ik vind gitaren van 150 euro ook nog in de categorie 'brandhout' vallen)Daar gaat het toch helemaal niet om? Ik zeg dat de prijs-kwaliteitsverhouding super was. En ik had hem graag gehad om mee te nemen op vakantie waar goede kwaliteit geen vereiste is, en waar het niet erg is als er iets mee gebeurd?

En waarom meteen alle gitaren als brandhout bestempelen die "niet duur zijn". Er zijn prima gitaren voor een paar honderd euro. En ja, zo'n concertgitaar van 20.000 euro is wel beter ja. Maar dat maakt de ander nog niet slecht.

En by the way, ik heb ook een goede gitaar... ;)

Nobler
14 maart 2007, 17:17
NS23: Ik ga er van uit dat je van de middelbare schoolleeftijd bent en niet veel geld hebt. Van de ene kant kun je met de Blokkergitaar en versterker best voor weinig geld vaststellen of electrisch gitaarspelen uberhaupt iets voor je is. Het is inderdaad beroerde kwaliteit, maar kost ook weinig. Het punt is dat je voor maar weinig méér al een best goede gitaar kunt kopen waar je de eerste jaren mee toe zou kunnen. Ik zou een Squier Buller Strat kopen bij een echte gitaarwinkel. Dan ben je ongeveer de 150 euro die je te besteden hebt ongeveer kwijt. Je hebt dan een prima gitaar die je enkele weken onversterkt zult moeten besteden en in die weken spaar je weer een paar tientjes bij elkaar. Vervolgens ga je op internet kijken naar een 10-15 watt oefenversterkertje. Het hoeft niet zo veel te zijn. Die dingen worden genoeg aangeboden van mensen die er zat van zijn. Beter om een gitaar niet meteen tweedehands te kopen, want daar kan veel mis mee zijn of aan verkloot zijn, maar oefenversterkertjes, ze doen het of ze doen het niet en als ze kapot zijn koop je voor een paar tientjes een nieuwe. Als gitaarspelen dan wat voor je is kun je een jaartje sparen en kun je voor 200-400 euro een hele puike transistorversterker kopen met een buis voor de vervorming. Als je fanatiek gitarist wordt weet je tegen die tijd wel welk merk wat voor je is. Als je dan van de middelbare school af bent en je wat meer geld te besteden hebt, of geld verdient door met je bandje op te treden, dan wordt het tijd voor (eerst) een betere (buizen)versterker en uiteindelijk een betere en duurdere gitaar. Zo zou ik het doen. Succes.

In-Mi
14 maart 2007, 18:52
Ik heb zelf een Richwood als beginnersgitaar en ben er erg tevreden over. De gitaar, versterker en kabel heb ik zelf samengesteld voor ongeveer 150,- Ook absoluut niet veel geld en je hebt dan veel meer keus dan zo'n kant-en-klaar starterspakket.

Danielovich
15 maart 2007, 16:52
ben het helemaal met in-mi eens, ik heb hetzelfde gedaan met een yamaha pacifica (de goedkopere versie)

Spitfire
15 maart 2007, 17:13
@Spitfire:
Zeg dat dan meteen!:p

Ik hou ervan een beetje mysterieus te doen :p

ns23
17 maart 2007, 16:18
NS23: Ik ga er van uit dat je van de middelbare schoolleeftijd bent en niet veel geld hebt. Van de ene kant kun je met de Blokkergitaar en versterker best voor weinig geld vaststellen of electrisch gitaarspelen uberhaupt iets voor je is. Het is inderdaad beroerde kwaliteit, maar kost ook weinig. Het punt is dat je voor maar weinig méér al een best goede gitaar kunt kopen waar je de eerste jaren mee toe zou kunnen. Ik zou een Squier Buller Strat kopen bij een echte gitaarwinkel. Dan ben je ongeveer de 150 euro die je te besteden hebt ongeveer kwijt. Je hebt dan een prima gitaar die je enkele weken onversterkt zult moeten besteden en in die weken spaar je weer een paar tientjes bij elkaar. Vervolgens ga je op internet kijken naar een 10-15 watt oefenversterkertje. Het hoeft niet zo veel te zijn. Die dingen worden genoeg aangeboden van mensen die er zat van zijn. Beter om een gitaar niet meteen tweedehands te kopen, want daar kan veel mis mee zijn of aan verkloot zijn, maar oefenversterkertjes, ze doen het of ze doen het niet en als ze kapot zijn koop je voor een paar tientjes een nieuwe. Als gitaarspelen dan wat voor je is kun je een jaartje sparen en kun je voor 200-400 euro een hele puike transistorversterker kopen met een buis voor de vervorming. Als je fanatiek gitarist wordt weet je tegen die tijd wel welk merk wat voor je is. Als je dan van de middelbare school af bent en je wat meer geld te besteden hebt, of geld verdient door met je bandje op te treden, dan wordt het tijd voor (eerst) een betere (buizen)versterker en uiteindelijk een betere en duurdere gitaar. Zo zou ik het doen. Succes.

Ik ben 21 jaar dus niet echt middelbare schoollleeftijd.
Nou, ik ben gisteren naar Keymusic gegaan en iemand die daar werkt raadde mij een Washburn gitaar aan voor 145 euro. Hij vroeg mij wat voor soort muziek ik wou spelen, ik antwoordde Metal. Daarop zei hij dat een Squier Fender gitaar niet precies het geluid produceerde wat ik wou willen. Hij speelde een stukje op een versterkertje van 140 euro en het klonk goed.
Nu zit ik even te twijfelen wat ik nou moet doen. Gitaar was aardig, ook al zag ie er niet zo mooi uit als een standaard Fender.

Toch bedankt. Zulke posts kan ik waarderen.

Outrage
17 maart 2007, 17:07
Ik ben 21 jaar dus niet echt middelbare schoollleeftijd.
Nou, ik ben gisteren naar Keymusic gegaan en iemand die daar werkt raadde mij een Washburn gitaar aan voor 145 euro. Hij vroeg mij wat voor soort muziek ik wou spelen, ik antwoordde Metal. Daarop zei hij dat een Squier Fender gitaar niet precies het geluid produceerde wat ik wou willen. Hij speelde een stukje op een versterkertje van 140 euro en het klonk goed.
Nu zit ik even te twijfelen wat ik nou moet doen. Gitaar was aardig, ook al zag ie er niet zo mooi uit als een standaard Fender.

Toch bedankt. Zulke posts kan ik waarderen.

Metal speel je gemakkelijker met een gitaar met een humbucker. Er bestaan zeker squiers die binnen jouw budget vallen en een Hum Single Single combinatie hebben.

wietse
17 maart 2007, 17:13
Ik ben 21 jaar dus niet echt middelbare schoollleeftijd.
Nou, ik ben gisteren naar Keymusic gegaan en iemand die daar werkt raadde mij een Washburn gitaar aan voor 145 euro. Hij vroeg mij wat voor soort muziek ik wou spelen, ik antwoordde Metal. Daarop zei hij dat een Squier Fender gitaar niet precies het geluid produceerde wat ik wou willen. Hij speelde een stukje op een versterkertje van 140 euro en het klonk goed.
Nu zit ik even te twijfelen wat ik nou moet doen. Gitaar was aardig, ook al zag ie er niet zo mooi uit als een standaard Fender.

Toch bedankt. Zulke posts kan ik waarderen.

koop wat je mooi vindt, dat een squier (niet squier fender) niet geschikt is voor metal is ten dele waar, je moet dan een fatstrat uitvoering hebben dus met een humbucker in de brugpositie.
het idee dat bepaalde gitaren voor een bepaalde muziekstroming niet kunnen is grotendeels flauwekul, iron maiden speelt ook altijd op strats.
de ene gitaar is er geschikter voor dan de ander dat wel, gewoon zorgen voor een gitaar met minimaal een humbucker op de brug positie en ga ervoor.

vox
17 maart 2007, 18:40
koop wat je mooi vindt, dat een squier (niet squier fender) niet geschikt is voor metal is ten dele waar, je moet dan een fatstrat uitvoering hebben dus met een humbucker in de brugpositie.
het idee dat bepaalde gitaren voor een bepaalde muziekstroming niet kunnen is grotendeels flauwekul, iron maiden speelt ook altijd op strats.
de ene gitaar is er geschikter voor dan de ander dat wel, gewoon zorgen voor een gitaar met minimaal een humbucker op de brug positie en ga ervoor.

ze spelen niet alleen met strats..

jasper159
17 maart 2007, 18:43
Neen, maar grotendeels wel

vox
17 maart 2007, 19:07
das waar...

ns23
18 maart 2007, 03:45
Ja, ik wil hetzelfde geluid als Maiden produceren :P

Maar wat is een humbucker nou precies?

Michael AE
18 maart 2007, 05:35
http://img99.imageshack.us/img99/4453/gitaaryg5.jpg

Nooit een gitaar kopen van zo'n fabrikant; als je een sound met ballen zoekt.

Ik bedoel, zeg nou zelf. Gay Sound musical instruments? Zo'n gitaar kan toch nooit ballen hebben?

:D

wietse
18 maart 2007, 07:22
Ja, ik wil hetzelfde geluid als Maiden produceren :P

Maar wat is een humbucker nou precies?

zo'n dubbel element simpel gezegd, een normale strat heeft alleen singlecoils.
maar bezuinig niet op de versterker en koop er eventueel een goed distortion pedaal bij , of koop een roland cube 30 ofzo die hebben al heel wat effecten ingebouwd.
met een goede versterker en effecten kan je zelfs uit een telecaster een zware deathmetal brul halen (bij wijze van spreken dan)