PDA

View Full Version : wat gebeurt er nu?!



timbo
12 maart 2007, 19:11
Heb ik net mn snaren goed gezet zo dat ze niet meer aanlopen gebeurd er het volgende: ik pak mn gitaar uit mn gitaarstand en valt er 1 schroefje uit van mn neck pickup en hangt mn element scheef. hij doet het nog wel maar hoe kon dit gebeuren en hoe kan ik dit maken? ik heb wel veel pech de laatste tijd:(

Nickname
12 maart 2007, 19:13
Het schroefje terugschroeven? :chicken:

Nickname
12 maart 2007, 19:14
ff zonder geintjes :) kan je zien waar het schroefje vandaan komt en wat bedoel je precies met scheef? Maak anders ff een fototje, dat is wat makkelijker voor de mensen hier om je te helpen. :)

DarknessAwaits
12 maart 2007, 19:41
Das niet zo gek, je hebt waarschijnlijk het element dusdanig laag gedraaid dat je het schroefje gewoon losgedraaid is. Dus of je moet een iets langer schroefje zien te vinden of je draait het element ietsjes hoger.

Waarschijnlijk is het een strat/tele singlecoil?

timbo
13 maart 2007, 19:21
Das niet zo gek, je hebt waarschijnlijk het element dusdanig laag gedraaid dat je het schroefje gewoon losgedraaid is. Dus of je moet een iets langer schroefje zien te vinden of je draait het element ietsjes hoger.

Waarschijnlijk is het een strat/tele singlecoil?

ik heb met geen 1 vinger mn elementen aangeraakt en ik heb een les paul.
zoals ik zei ik pak mn gitaar waarschijnlijk een beetje op zn kop en dat schroefje vliegt eruit. nu staat ie weer overeind en hangt dat element een beetje scheef.
nogmaals ik heb met geen vinger aan het element gezeten alleen aan de brug

Speulert
13 maart 2007, 19:44
Ja nou het stel schroefje zal wel gewoon eruit gedonderd zijn he, ff nieuwe erin , klaar. vraag me nie hoe et kan dat zon schroef ie eruit donderd.

Madcow
13 maart 2007, 19:47
Dit ruikt naar een Stagg les paul.
Gwoon terug draaien

timbo
14 maart 2007, 14:20
Dit ruikt naar een Stagg les paul.
Gwoon terug draaien
dit is echt de grootste belediging.
IK HEB EEN EPIPHONE LES PAUL!!!!!

timbo
14 maart 2007, 14:21
dit is echt de grootste belediging.
IK HEB EEN EPIPHONE LES PAUL!!!!!

en terug draaien heb ik al geprobeer maar hij krijgt geen weerstand zou ik maar zeggen

intGod
14 maart 2007, 14:27
ik heb met geen 1 vinger mn elementen aangeraakt en ik heb een les paul.
zoals ik zei ik pak mn gitaar waarschijnlijk een beetje op zn kop en dat schroefje vliegt eruit. nu staat ie weer overeind en hangt dat element een beetje scheef.
nogmaals ik heb met geen vinger aan het element gezeten alleen aan de brug

Waarschijnlijk waren je aanlopende snaren het enige wat die pick-up op z'n plaats hield.

Speulert
15 maart 2007, 14:34
en terug draaien heb ik al geprobeer maar hij krijgt geen weerstand zou ik maar zeggen

Moet je wel ff je element optillen totdat het schroefje het gaatje kan bereiken (duh) als je dan nog geen weerstand hebt,heb je gelijk de verklaring wrom ie er zomaar uitgedonderd is

timbo
16 maart 2007, 17:18
Moet je wel ff je element optillen totdat het schroefje het gaatje kan bereiken (duh) als je dan nog geen weerstand hebt,heb je gelijk de verklaring wrom ie er zomaar uitgedonderd is

en hoe krijg ik dan mn element omhoog met alle snaren erop heb je dunne vingers voor nodig.

Speulert
16 maart 2007, 17:36
de pooltjes in een element zijn magnetisch dus gebruik iets van ijzer,of houd de gitaar op zn kop, ,afdek plaatjes losschroeven, tis mij nog nooit gebeurd maar met een beetje improviseren moet et te doen zijn

timbo
16 maart 2007, 20:24
ik heb het even geprobeerd met de gitaar op zn kop te houden. (zonder resultaat) ik zal het even met een stukje ijzer proberen maar als het dan nog niet lukt wat is er dan aan de hand?

Madcow
16 maart 2007, 20:28
Een foto zegt meer dan 1000 woordjes.
Posten!

Speulert
16 maart 2007, 20:32
Echt veel kan er niet aan de hand zijn want et lijkt me stug dat de schroefdraad versleten is of dat er zomaar iets afbreekt.Mocht et nog niet lukken en je wilt liever niet zelf et afdekkappie losschroeven om te kijken wat er loos is, dan gewoon even naar de gitaarboer.ik denk dat ze binnen 5 minuutjes et gefixt hebben

Noid
16 maart 2007, 23:24
ik heb het even geprobeerd met de gitaar op zn kop te houden. (zonder resultaat) ik zal het even met een stukje ijzer proberen maar als het dan nog niet lukt wat is er dan aan de hand?Dan is er niks aan de hand, toch? Je bent dan alleen nog niet klaar, dus je gaat dan als volgt verder: haal de snaren los/er af, haal de 4 schroefjes van het kapje wat om het element zit los. Dan zoek je het veertje wat op het stelschroefje moet (plakt waarschijnlijk tegen de humbucker aan) en doe je dat veertje netjes om het stelschroefje. Dan schroef je dat stelschroefje net zover vast als het stelschroefje aan de andere kant van de humbucker. Daarna maak je het elementkapje met de 4 schroefjes weer vast op body. Dan de snaren weer op spanning, misschien de elementhoogte vervolgens nog even aanpassen en speul'n moar weer!

Succes.

timbo
17 maart 2007, 17:06
haha ik zou even wat proberen guys thnx