PDA

View Full Version : vals



Monique
12 maart 2007, 18:42
Ik heb een goedkope electrische gitaar, gewoon een simpel model wat ik een aantal jaar geleden heb gekocht. Nu klinkt deze gitaar telkens vals, waarschijnlijk doordat de brug (of kam hoe heet dat?) (Dat wat op de klankkast zit. ) niet meer tegen de klankkast aan zit, maar een stuk omhoog. Is dit te maken en is dat duur?

Madcow
12 maart 2007, 18:44
Welk merk is dit? en kan je misschien foto's posten?

Speulert
12 maart 2007, 19:02
Zit er een tremolo op? dus dat het hele gevalletje niet meer terug komt in de normale positie gelijk met de body? als dat het probleem is kun je de veren vervangen.dat is niet duur.

Anders begrijp ik niet echt wat je bedoelt met dat de brug een stuk omhoog zit

Monique
12 maart 2007, 19:08
Ik heb geen foto ervan maar het is een rok axe.

Dr zit een tremelo op, zal het daar aan liggen? Bedoel je die veren die achter (binnenin) de gitaar zitten?

wietse
12 maart 2007, 19:10
Ik heb een goedkope electrische gitaar, gewoon een simpel model wat ik een aantal jaar geleden heb gekocht. Nu klinkt deze gitaar telkens vals, waarschijnlijk doordat de brug (of kam hoe heet dat?) (Dat wat op de klankkast zit. ) niet meer tegen de klankkast aan zit, maar een stuk omhoog. Is dit te maken en is dat duur?

stratmodelletje vermoed ik?
achterop de gitaar die plastic plaat er afhalen dan zie je een stukje staalprofiel waar 2 schroeven in zitten en de veren van de tremelo aan zitten.
die 2 schroeven dieper het hout indraaien, indien mogelijk of anders er een veer of veren bijplaatsen.
als je een schroevendraaier hebt en een tang en weet hoe deze vast te houden dan kan je het gemakkelijk zelf repareren.
maar meestal maakt dat de tremelo zwevend is afgesteld niks uit voor de stemvastheid, is de intonatie wel goed?

Monique
12 maart 2007, 19:16
Yep een stratmodel. In het begin zat het gewoon goed, maar hij heeft een tijdje stil gestaan en toen zag ik dat die tremelo dus een stuk omhoog was gekomen en nu blijft ie niet lang goed gestemd. Maar als het dus aan die veren ligt is het inderdaad eenvoudig te repareren.