PDA

View Full Version : Stratocaster Advies nodig!



Orgasmocaster
12 maart 2007, 16:47
Ik heb de kans om en '74 Strat te kopen voor een hele redelijke prijs.. maarrrrr.. de body is refinished (al eind jaren 70/begin 80) en de pickups zijn niet meer origineel (zitten nu Fralin Woodstocks in).

Wat zal ik doen..?
kopen en maar hopen dat het ondanks alles toch een goede investering is?
kopen en met ouwe onderdelen proberen naar originele staat te brengen (weet niet helemaal zeker of de nieuwe lak een originele fender kleur is - lijkt fiesta red)
of helemaal van afzien?

ik heb genoeg (25+) gitaren, en heb besloten dat ik alleen nog maar gitaren koop als ik het echt nodig heb, of als het een goede investering is...

BrianMay
12 maart 2007, 16:49
als een gitaar gerefinisht is dan is de verzamelwaarde bijna altijd nihil.
Dus een goede investering is het niet.

stumpy
12 maart 2007, 16:51
Nee, inderdaad. Als je alleen nog maar gitaren onder deze voorwaardes koopt, NIET DOEN! Tenzij je een of andere idioot kunt wijsmaken dat het geen refin is.:p Maar dat is niet netjes handelen, en raad ik je dus ook af. Ik zou er van af blijven.

Orgasmocaster
12 maart 2007, 17:06
hehe, dat is inderdaad wat mijn verstand me verteld.. mn gevoel probeert toch nog steeds met excuses te komen om hem toch te kopen.. het is nl toch wel een gitaar met 'mojo'..
oh, vraagprijs is trouwens rond de 1250 Joero

Kubus
12 maart 2007, 17:19
Met 25 gitaren heb je toch niet snel een gitaar nodig lijkt mij ;) :satisfie:

Luke-wannabe
12 maart 2007, 17:36
hehe, dat is inderdaad wat mijn verstand me verteld.. mn gevoel probeert toch nog steeds met excuses te komen om hem toch te kopen.. het is nl toch wel een gitaar met 'mojo'..
oh, vraagprijs is trouwens rond de 1250 Joero
veel te veel voor een niet originele.. 70's zijn niet echt goed..

Hector_Tsolodimos
12 maart 2007, 17:58
Met 25 gitaren heb je toch niet snel een gitaar nodig lijkt mij ;) :satisfie:
+1
+285431 tekens

Rinze
12 maart 2007, 18:16
Face the facts: je hebt gewoon GAS!

Squier4ever
12 maart 2007, 19:56
veel te veel voor een niet originele.. 70's zijn niet echt goed..

dat is gelul, er zijn zat mensen die zweren bij 70's strats, Walter Trout is daar eentje van

Luke-wannabe
12 maart 2007, 20:18
Hou je grafmuil tyfus lijer.
Nou okee even voor de goede orde: De meeste late 70's Fender's zijn niet zo heel goed. Er zitten heel goeie bij, ik ben zelf ook gek van 70's strats. Een keer op een 79'er gespeeld. Man man wat een feeling.

Orgasmocaster
12 maart 2007, 20:51
Face the facts: je hebt gewoon GAS!
ok ik geef het toe.. het is een verslaving.

en ok, ik heb geen gitaren meer nodig. maar dat betekend niet dat ik daar mn betere helft niet van kan overtuigen dat ik het echt nodig heb :)

Wat ik echt bedoelde is dat ik geen 'off the shelves' troep meer wil kopen. ben de laatste jaren nogal verslaafd aan warmoth projectjes omdat ik die precies zo kan maken als ik wil..

Anyway - Stratjes uit 74 zouden nog niet opgefukt moeten zijn door CBS.. dus nee, niet alle 70s strats zuigen aars

Luke-wannabe
12 maart 2007, 21:01
+123456789