PDA

View Full Version : Solo volume opkrikker?



Jay75
12 maart 2007, 13:03
Als ik soleer, wil ik mijn volume iets boosten zodat de solo net even wat harder ( indien mogelijk dikker ) de mix inknalt.

Nu valt ie eigenlijk weg tegenover de slagpartij van de andere gitaar, waaroverheen ik soleer.

Maarrrr, ik wil geen vervorming, ik wil gewoon echt alleen het volume wat harder. Geen extra vervorming etc.

Volumepedaal en aan de knoppen van mijn gitaar zitten, vind ik niks.
Ik hoorde van iemand dat dit met een simpele EQ-pedaal op is te lossen.

Is dat zo en waar moet ik op letten bij de aanschaf, ik wil er ongeveer 50-70 euro aan besteden, liefst 2ehands. Het liefst moet het pedaal aangesloten kunnen worden op mijn adapter van BOSS want daar heb ik zo'n verlengstuk bij voor meerdere pedalen.

Nou, laat me maar weten :)

Kim Wilson
12 maart 2007, 13:04
Boss GE-7 o.i.d. in de fx-loop.

Dirk_Hendrik
12 maart 2007, 13:12
Ik weet niet of het echt onder vervorming valt maar je zou de pitch omhoog kunnen gooien met een whammy ofzo.
Heunk ????!

vulvasonic
12 maart 2007, 13:17
http://www.jimdunlop.com/files/1153456694_MXR_MICRO_AMP_M133_463x342.jpg


Geen 100% clean boost, maar clean genoeg om er voor door te kunnen gaan.
Maar er zijn genoeg alternatieven hoor.

Kim Wilson
12 maart 2007, 13:17
Ik weet niet of het echt onder vervorming valt maar je zou de pitch omhoog kunnen gooien met een whammy ofzo.
Nou, dit geeft je zeker geen dikkere toon, en zorgt er ook niet voor dat je solovolume boven de rest komt te liggen.


Mijn ervaring is om niet teveel gain te gebruiken. Dan ben je beter te horen. Ik maak zelf ook gebruik van de volumeknop op de gitaar, maar dat moet je liggen. Een EQ die lekker vet staat afgesteld kan wellicht uitkomst bieden.

vulvasonic
12 maart 2007, 13:22
http://www.carlmartin.com/Images/Contour.jpg


De Hot Drive 'n Boost is misschien nog wel beter. Sla je twee vliegen in 1 klap.
Laat je niet afschrikken door de term 'drive'. De drive kun je namelijk ook gewoon dicht zetten en dan heb je een clean boost.

Mitch
12 maart 2007, 13:22
Heb je een amp met een fx loop ? Staat er al een drive pedaal aan of gaat het om het drive kanaal van een amp dat harder moet ? Of iets wat voor beide kanalen bruikbaar is ?
Meer info a.u.b., mogelijkheden zijn er genoeg.

Fenndangoband
12 maart 2007, 13:39
Electro Harmonix LPB2......... zuivere cleane boost in effect loop van amp... in je keten zorgt hij voor lichte vervorming (is helaas niet mogelijk met Boss-adapter).

Jay75
12 maart 2007, 13:47
Ik gebruik de overdrive ( klein beetje gain, niet teveel dus ) van mijn Rivera Chubster. Ik heb geen distortion of overdrive uit een trapkastje.

Die Boss is me al eerder aangeraden inderdaad. Het moet gewoon net een tikkeltje harder worden ;)

Murdock
12 maart 2007, 14:05
Wat jij wilt daar is een Super Chili Picoso geknipt voor, dit is een
Clean boost/Buffer, heb er zelf ook een en ik overweeg om hem weg te doen

www.inhaze.nl

Jay75
12 maart 2007, 14:08
Er staat toevallig een BOSS GE-7 te koop in Eindhoven, straks even ophalen :)

Bedankt voor de reacties :)

glasbier
12 maart 2007, 14:48
ik gebruik er een boss blues-driver voor met de cleane afstelling,en gewoon tussen mijn andere boss pedaaltjes in.
zeer effectief en goedkoop.

ateng
12 maart 2007, 16:00
Ik gebruik de overdrive ( klein beetje gain, niet teveel dus ) van mijn Rivera Chubster. Ik heb geen distortion of overdrive uit een trapkastje.

Die Boss is me al eerder aangeraden inderdaad. Het moet gewoon net een tikkeltje harder worden ;)
Nou... gewoon een GE7 (of andere EQ pedaal) in de loop plaatsen, alle schuifregelaars op neutraal zetten, volume (of frequentie) op gewenste level instellen en wanneer je wil soleren trap je de pedaal in. That's it!

Kim Wilson
12 maart 2007, 16:02
Nou... gewoon een GE7 (of andere EQ pedaal) in de loop plaatsen, alle schuifregelaars op neutraal zetten, volume (of frequentie) op gewenste level instellen en wanneer je wil soleren trap je de pedaal in. That's it!
Juist. En voor een vettere sound schuif je het tweede, derde, en vierde schuifje naar smaak omhoog. Works for me.

Jay75
12 maart 2007, 16:05
TEGEK!

Ik ga 'm straks ophalen, heel toevallig is jongen die ik ook nog eens ken, 50 eurootjes, dus in het budget en geen gedoe met batterijen enzo :)

Hendig! Toch eens een keer zo'n pedalboardje in elkaar flansen, is daar geen topic voor? :)

Harry
12 maart 2007, 16:21
nee, die hebben we hier niet. Zul je ook met de zoekfunctie niet vinden.....

Jay75
12 maart 2007, 17:12
Damn das jammer, misschien leuk om die eens een te starten dan!!
:D

Rude Perception
12 maart 2007, 18:45
zou je kunnen zeggen wat je ervan vindt als je hem uitgebreid hebt getest? Ik zit namelijk een beetje met hetzelfde, ik wil in de solo's iets meer volume, een heel klein beetje meer gain misschien, maar vooral een dikker geluid. Ik denk dat een eq juist daarvoor perfect is?


Ik wil zeg maar het idee van m'n od1 kanaal voor ritme (doe ik nu ook) en od2 voor lead (marshall dsl401), maar dan de boost een stuk minder extreem afgesteld, en die gainboost een stuk minder (voor de dsl bezitters/kenners;)).

EDIT: Waar ik naar op zoek ben is hier te horen: www.myspace.com/spothaarlem (http://www.myspace.com/spothaarlem). Bij de solo van 'religion'. Daar wil ik het dichtst bij komen, met de gitaar versterker zo afgesteld als in het ritme-gedeelte. De solo is alleen wel met het halselement gespeelt ipv het brugelement, en sommige shows speel ik op een andere gitaar, zonder halshumbucker, maar de solo in dit nummer is wel m'n doel als solo geluid. Wat ik daar heb gedaan is geswitcht van od1 naar od2, de gain teruggedraaid, geschakeld naar het halselement en tenslotte de eq nog iets aangepast (again voor de ds bezitters/kennerd;)).

Jay75
13 maart 2007, 00:04
http://www.jimdunlop.com/files/1153456694_MXR_MICRO_AMP_M133_463x342.jpg


Geen 100% clean boost, maar clean genoeg om er voor door te kunnen gaan.
Maar er zijn genoeg alternatieven hoor.


Misschien is dit dan wat voor je, die geeft iets meer gain, die jongen waarvan ik de EQ van kocht had deze nu en vond dat extra randje wel lekker.

Als ik dat zou doen zou het een brij worden...ik ga 'm vrijdag testen want dan is de eerstvolgende repetitie, maar volgens mij zit het wel goed :)

Rude Perception
13 maart 2007, 13:43
Als ik dat zou doen zou het een brij worden...ik ga 'm vrijdag testen want dan is de eerstvolgende repetitie, maar volgens mij zit het wel goed :)

Misschien wel ja, kan dat goed klinken in de loop? Want je hebt dan in principe een overdrive na je pre-amp (overdrive). EN ik denk dat het effect voor de versterker alleen maar een gainboost wordt. Mij leek een eq wel wat, omdat ik dan de frequenties zo kan instellen dat het geluid ook echt dikker wordt. Of zijn er mensen die met de MXR ook de ervaring hebben dat het flink wat dikte aan het geluid toevoegd?

Rormo
13 maart 2007, 14:02
zou je kunnen zeggen wat je ervan vindt als je hem uitgebreid hebt getest? Ik zit namelijk een beetje met hetzelfde, ik wil in de solo's iets meer volume, een heel klein beetje meer gain misschien, maar vooral een dikker geluid. Ik denk dat een eq juist daarvoor perfect is?


Ik wil zeg maar het idee van m'n od1 kanaal voor ritme (doe ik nu ook) en od2 voor lead (marshall dsl401), maar dan de boost een stuk minder extreem afgesteld, en die gainboost een stuk minder (voor de dsl bezitters/kenners;)).

EDIT: Waar ik naar op zoek ben is hier te horen: www.myspace.com/spothaarlem (http://www.myspace.com/spothaarlem). Bij de solo van 'religion'. Daar wil ik het dichtst bij komen, met de gitaar versterker zo afgesteld als in het ritme-gedeelte. De solo is alleen wel met het halselement gespeelt ipv het brugelement, en sommige shows speel ik op een andere gitaar, zonder halshumbucker, maar de solo in dit nummer is wel m'n doel als solo geluid. Wat ik daar heb gedaan is geswitcht van od1 naar od2, de gain teruggedraaid, geschakeld naar het halselement en tenslotte de eq nog iets aangepast (again voor de ds bezitters/kennerd;)).


Ik gebruik om exact dezelfde reden een BOSS GE-7. Doet precies wat ik wil. Ben er zeer over te spreken. Kan hem je aanraden. Probeer hem wel 2e hands te kopen, want nieuw is eigenlijk zonde. Moet voor 40-50 euro kunnen 2e hands.

Rude Perception
13 maart 2007, 14:07
Ik gebruik om exact dezelfde reden een BOSS GE-7. Doet precies wat ik wil. Ben er zeer over te spreken. Kan hem je aanraden. Probeer hem wel 2e hands te kopen, want nieuw is eigenlijk zonde. Moet voor 40-50 euro kunnen 2e hands.

Ja, sowieso tweedehands, dan ga ik er maar eens naar op zoek. Effectenpedalen moet je toch precies in jou opstelling testen om een goed beeld te krijgen, dus dan kan ik zonder te veel verlies doorverkopen als hij me niet zou bevallen.

Jay75
13 maart 2007, 16:01
Ik heb er inderdaad 50 euro voor betaald, ziet er netjes uit nog :)

Moet dus lukken

Grtz

strat58
13 maart 2007, 17:58
Wat jij wilt daar is een Super Chili Picoso geknipt voor, dit is een
Clean boost/Buffer, heb er zelf ook een en ik overweeg om hem weg te doen

www.inhaze.nl

Hoi Murdock ik heb je een pm gestuurd.
Peace Strat58

Rude Perception
27 maart 2007, 21:02
BUMP!

Vandaag is de EQ bij mij binnengekomen. Voor de versterker doetie precies wat ik wil. M'n solo geluid is een stuk dikker, iets meer gain, en een lekkere volume boost (alleen midden heel licht geboost). Ook in de slag een lekkere strakke extra dosis gain. Vrijdag ga ik hem tijdens een optreden in de band proberen, dan zal ik ook nog wel even posten hoe het klonk, maar naar wat ik tot nu toe heb gehoord is het een absolute aanrader!

hugo123
27 maart 2007, 21:21
moet zo'n eq perse in de loop want sdie hheft m'n amp mniet?


hugo

Rude Perception
27 maart 2007, 21:24
Ik heb hem voor m'n versterker staan. M'n gain staat ongeveer op 5. Hierdoor geeft hij een gainboost en een volume boost. Als je al met veel gain speelt, zal je hem wel echt in je loop moeten zetten, anders werkt hij alleen als gainboost en zal denk ik alles dichtslippen. Als je echt alleen een volumeboost wil, moet je hem ook in de loop zetten.

Wat mij juist bevalt is de combinatie van het dikkere geluid (meer midden), iets meer overdrive, en iets meer volume. Maar dat effect heeft ook te maken met de hoeveelheid gain die je standaard op je versterker gebruikt.

hugo123
27 maart 2007, 22:04
Maar ik heb geen loop, en mijn distortion komt uit mijn amp.

hugo

(enik wil wel een volumeboost en misschien nog wat dikker geluid ofzo wat ik daarmee kan regelen)

Rude Perception
27 maart 2007, 22:35
Licht aan de muziek die je speelt dan. Als je metal speelt, zal je er niet veel aan hebben, maar ik speel oude punkrock (met niet te veel gain) in m'n bandje. Hiervoor ga ik hem dan ook gebruiken. Bij mij is het een goede combinatie van gain en volumeboost, maar als je met veel distortion speelt, dan zal het denk ik niet goed gaan werken.

Kim Wilson
28 maart 2007, 09:14
Je kunt hem ook prima vóór je preamp zetten, gewoon tussen de gitaar en de amp. Je geeft zo je preamp een extra schop onder zijn kont.

jimihattricks
28 maart 2007, 09:46
Maar ik heb geen loop, en mijn distortion komt uit mijn amp.

hugo

(enik wil wel een volumeboost en misschien nog wat dikker geluid ofzo wat ik daarmee kan regelen)

heb je een buizenamp, want bij een transistor versterker werkt het dynamische aspect van een boost sowieso niet..

ik heb de ge-7 nog voor mijn TS-9 staan, en mijn amp staat op breakup.. works for me :)

hugo123
28 maart 2007, 13:44
nee transistor (Vox DA15) maar ik wil gewoon een volumeboost en misschien wat dikker geluid wat ik dan kan regelen maar werkt dat dan niet? waarom dan niet?


hugo


(wat zijn de dynamische aspecten :satisfie: )

Harry
28 maart 2007, 14:17
dan zou ik er toch een equalizertje voorzetten....

strat58
1 april 2007, 21:44
Als ik soleer, wil ik mijn volume iets boosten zodat de solo net even wat harder ( indien mogelijk dikker ) de mix inknalt.

Nu valt ie eigenlijk weg tegenover de slagpartij van de andere gitaar, waaroverheen ik soleer.

Maarrrr, ik wil geen vervorming, ik wil gewoon echt alleen het volume wat harder. Geen extra vervorming etc.

Volumepedaal en aan de knoppen van mijn gitaar zitten, vind ik niks.
Ik hoorde van iemand dat dit met een simpele EQ-pedaal op is te lossen.

Is dat zo en waar moet ik op letten bij de aanschaf, ik wil er ongeveer 50-70 euro aan besteden, liefst 2ehands. Het liefst moet het pedaal aangesloten kunnen worden op mijn adapter van BOSS want daar heb ik zo'n verlengstuk bij voor meerdere pedalen.

Nou, laat me maar weten :)

Hoi de Super Chili Picoso is precies wat je zoekt, ik heb er een van Murdock overgenomen en het werkt geweldig. Vanmiddag een gig gehad en mijn solo's waren keihard te horen. Setup:
Area 51 wah-Blues Pro-Chrunch Box-Korg DT10-Super Chili Picoso-Fender Super Reverb, bij de solo's gebruik ik de Super Chili Picoso om de solo harder te laten doorkomen. Nogmaals het werkt echt super ben Murdock dan ook heel dankbaar :)
Peace Strat58