PDA

View Full Version : VOXAC30CC2 problemen



Herrie
11 maart 2007, 23:03
Hoi,

Ik heb sinds ruim een half jaar een VOXAC30CC2. Telkens problemen met dat spul. Al snel moest de hele input vervangen worden, ben je hem 2 maanden kwijt. Blijkbaar moet de importeur er honderden vervangen. Momenteel zit er een gekraak in, alle buizen zo'n beetje vervangen. Weer dat gekraak. Als je klopt op de kast bijv. begint het spul te kraken/knetteren. Enig idee?

Harry

Eko
11 maart 2007, 23:19
Herrie,
Volgens mij klinkt het in ieder geval niet goed. Zitten de buizen wel goed in de sockets , of kun je ze verder indrukken? Laat er in ieder geval door de dealer naar kijken. Of je hem nu thuis gebruikt of op een podium, vertel hem dat hij alleen thuis wordt gebruikt. Anders krijg je het verhaal dat hij te warm al wordt getransporteerd of te hard wordt neergezet. Altijd een leuke dooddoener.
Van de versterker mag je in ieder geval verwachten dat hij een aantal jaren goed functioneert. Zelfs al je de buizen moet betalen bij een reparatie moet hij er na 100% goed zijn, zonder piepen ,kraken en/of ruisen.

peppie
12 maart 2007, 10:57
mischien heb je gewoon een rotte appel?

wel klote voor je.

groetjes pepijn

ieme
12 maart 2007, 12:17
kloppen en dan herrie uit je amp, duid meestal op slechte solderingen, slechte verbindingen tussen de verschillende onderdelen...

Rutger
12 maart 2007, 12:19
klinkt als een gevalletje even goed laten doormeten door een amptech!
het kan namelijk van alles zijn, maar heeft duidelijk te maken met een slechte (soldeer)verbinding

steph
12 maart 2007, 13:43
Ik heb op Harmony Central al heel veel gebreken van de "C" Voxjes gelezen!
Daarom wil ik er nog steeds niet aan. Maar als ze het doen heb je een lekkere versterker!

Nellyrocks
12 maart 2007, 15:28
Ik heb de zelfde versterker en heb geen problemen. Hij heeft al heel wat hobbels en klappen te verwerken gehad. Aan de andere kant kan het natuurlijk zijn dat het een tijdbom is.

Swampash
12 maart 2007, 15:59
Het kan zijn dat er in het begin wat kinderziektes inzaten, maar daar hoor je nooit meer iemand over, de meeste klachten op hc zijn ook van het begin toen ze net uit kwamen. Ik heb er nooit problemen mee gehad en ben er erg happy mee. Wel rot voor je dat je problemen hebt, laat hem eens goed checken.

Herrie
12 maart 2007, 19:01
Hey guys, bedankt voor de reacties, ik heb alle buizen uitgeprobeerd, niets, dus zal het wel aan losse soldeer etc.. liggen. Maar weer naar de reparatietafel. Overigens inderdaad een perfect geluid, het is verdorie echt genieten als je je Fender erover laat zingen, zo mooi warm... misschien moet ik er maar een paar reserve kopen ;-) Wat voor buizen hebben jullie erin zitten? TAD, Russische, Tesla's? welke hebben die woman tone?

Herrie

waix
12 maart 2007, 22:08
mijn vox ac15cc is er laatst ook mee opgehouden te werken en blies een zekering op.

En de input jack zat ook al een tijdje te rammelen dus deze week maar even langs de dealer.

maar als ie het doet klinkt ie toch o zo lekker.