PDA

View Full Version : gitaar?



Danielovich
11 maart 2007, 21:15
hallo ik had een vraag

ik wil al een tijdje een nieuwe gitaat kopen maar zit te wikken en wegen tussen 3 gitaren iemand mischien info of tips?

het gaat om een fender mex strat een london city comet mk1 en een epiphone sg - 400



Daniel

Squier4ever
11 maart 2007, 21:23
wat voor muziek speel je/ wil je spelen?
welke gitaar heb je nu?
hoeveel wil je maximaal uitgeven

vox
11 maart 2007, 21:47
inderdaad wel makkelijk kunnen we je wat makkelijker helpen..

er zit toch veel verschil in de 3 gitaren..

Danielovich
12 maart 2007, 17:17
dat verschilt nog al van arctic monkeys tot fallout boy

daniel

Danielovich
12 maart 2007, 17:18
max 500 euro hiervoor had ik een yamaha pacifica maar daar mankeert nog al wat aan :satisfie:

Kubus
12 maart 2007, 17:22
hiervoor had ik een yamaha pacifica maar daar mankeert nog al wat aan :satisfie:

Wat mankeerde eraan dan?

Heb je mischien ook foto's van de modellen die je wil?

Danielovich
12 maart 2007, 17:44
de electronica is verrot en als ik naar de winkel ben geweest om het te laten maken gaat het een paar dagen later weer los als je aan de tone knop draait

en ik weet niet hoe ik foto's hier moet uploaden

Danielovich
12 maart 2007, 17:49
hier links naar de gitaren
http://www.musik-schmidt.de/osc-schmidt/catalog/product_info.php?cPath=1_1458&products_id=11629
dit is de fender

http://www.musik-schmidt.de/osc-schmidt/catalog/product_info.php?cPath=1_1460&products_id=3005
de epiphone

http://www.groove-factory.nl/catalog/londen-city-comet-zwart-p-1245.html

dit is de comet

Tho
12 maart 2007, 17:56
Ik zou de comet af laten vallen, die heeft maar 2 singlecoils. Ik zou persoonlijk voor de Fender gaan, omdat die qua geluid de meeste mogelijkheden heeft in het genre wat jij speelt. Die humbucker kan je lekker combineren met de singlepups

rhcp_schipper
12 maart 2007, 17:59
Je kunt natuurlijk ook altijd voor de stratocaster variant gaan van London city, ook erg lekkere gitaren, vergelijkbaar met de mex strat van fender(zeggen ze).

Groeten!

Danielovich
12 maart 2007, 18:03
ja ik zat ook aan de fender te denken maar ik lees de laatste tijd goede reviews van beide andere gitaren

bedankt :gitarist:

Tho
12 maart 2007, 18:06
ja ik zat ook aan de fender te denken maar ik lees de laatste tijd goede reviews van beide andere gitaren

bedankt :gitarist:

Ja het zijn ook prima gitaartjes, alle drie, maar je moet nagaan welke de beste sound geeft voor jou muziek, en welke het lekkerst speelt!

Squier4ever
12 maart 2007, 19:53
ik zeg tele (of comet), want de muziek die je wilt heeft toch net een wat rauwere sound, die IMO met een tele veel beter uit de verf komt.

fall out boy gaat prima met een tele

Danielovich
12 maart 2007, 20:42
dat kan ook nog want jamie cook gitarist van de arctic monkeys speelde ook met een telecaster :)

vox
12 maart 2007, 22:08
jah, lekker hoog dragen en raggen :D..

Squier4ever
12 maart 2007, 22:23
niks gewoon lekker normaal hangen en raggen. Tele vind ik na de LP de allervetste gitaar ooit (ok en mijn strat dan:D, die klinkt ook monsterlijk).

Ik heb nu 3 el. gitaren en allemaal doen ze hun eigen ding, maar ik kan met iedere gitaar alles spelen eigenlijk (ik speel (meestal) geen metal want dat vind ik ***muziek)

LP: rock, punk, blues (nr.1 voor rock)
Tele: rock, punk, pop, blues, funk
Strat: funk, blues, rock (nr.1 voor funk en blues)

ze hebben ieder hun eigen lekker sound, waardoor ik ze geen van allen zou kunnen verkopen :D

Danielovich
13 maart 2007, 16:36
oke allemaal bedankt voor de info

a darker shade of grey
13 maart 2007, 19:54
Wat dacht je van een Epi LP?
Die gitarist van Fal Out Boy heeft een SG en een LP...die gast van de arctic monkjeys heeft (dacht ik) ook een LP...er zijn heel bands in dat genre die Les Paul spelen (Kaiser Chiefs etc..)

Als je bij die drie wilt blijven zeg ik de Fender, lijkt me de beste kwaliteit.

Blend
13 maart 2007, 20:14
Je kunt natuurlijk ook altijd voor de stratocaster variant gaan van London city, ook erg lekkere gitaren, vergelijkbaar met de mex strat van fender(zeggen ze).

Groeten!

Ligt eraan, sommigen zeggen dat ze vergelijkbaar zijn met de USA Fender, persoonlijk vind ik ze sowieso een stuk beter dan een Mexicaan.

Zet er nieuwe stemmechanieken op (die lopen nog wel eens terug) en je heb de kwaliteit van 'n Fender!

stumpy
13 maart 2007, 20:45
Ik zou inderdaad ook hier eens naar kijken:

http://www.musik-schmidt.de/osc-schmidt/catalog/product_info.php?products_id=15220

Danielovich
14 maart 2007, 18:22
ook een mooie gitaar;) maar ik vind lp's persoonlijk wat aan de zware kant.
ik kan er wel eentje kopen om te proberen maar deze is helaas uitverkocht

treblemaster
14 maart 2007, 18:37
Kopen om te proberen?

Ik zou toch eerst eens de verschillende gitaren testen. Zoals al eerder gezegd, is het belangrijkste dat JIJ de gitaar lekker vind spelen en JIJ het geluid mooi vind.

Mijn tweede gitaar was een Epiphone LP en die heb ik vooral gekocht omdat ik de gitaar supermooi vond en veel bands waar ik naar luisterde de gitaar ook gebruiken (hardcore). Uiteraard heb ik meerdere gitaren getest, maar ik had toen nog niet erg veel ervaring. Jaren later blijkt dat ik toch een echte 'TELE' speler ben. De epi is toen snel de deur uitgegaan........

Squier4ever
14 maart 2007, 19:14
Wat dacht je van een Epi LP?
Die gitarist van Fal Out Boy heeft een SG en een LP...die gast van de arctic monkjeys heeft (dacht ik) ook een LP...er zijn heel bands in dat genre die Les Paul spelen (Kaiser Chiefs etc..)

Als je bij die drie wilt blijven zeg ik de Fender, lijkt me de beste kwaliteit.

grote bulls... artic monks is tele en een strat, kaiser chiefs is een ES-335.
zoals eerder gezegd is qua geluid de tele het meest geschikt voor wat je zoek.

drap
14 maart 2007, 19:19
die gast van de arctic monkjeys heeft (dacht ik) ook een LP...

Not at all. De zanger/gitarist speelt voornamelijk op strats en de andere gitarist bespeelt een Gibson ES-335.

Voor de topicstarter: Alle drie voldoen eigenlijk wel voor je voorkeur van stijl, alleen zou ik wel verder kijken dan alleen deze drie gitaren. Er is zoveel meer dan dit en ook voor een zelfde schappelijke prijs. Kijk bijvoorbeeld ook eens naar een Mexicaanse Fender standard tele. Ik heb er ook ooit eentje gehad en heb er nu nog spijt van dat ik 'm weg heb gedaan. Echt prima gitaren en ook zeker geschikt voor jouw voorkeur van stijl.

Lennert
14 maart 2007, 19:43
grote bulls... artic monks is tele en een strat, kaiser chiefs is een ES-335.
zoals eerder gezegd is qua geluid de tele het meest geschikt voor wat je zoek.

Doe nou niet zo wijs... Kaiser chiefs gebruiken ook een(of meer..) LP custom.

Squier4ever
14 maart 2007, 20:07
ok, maar de laatste keer dak ze gezien heb (vorig jaar ) was het een al ES-335...

Danielovich
19 maart 2007, 20:00
k weet t ook niet meer, elke dag zie ik wel weer een andere lijpe gitaar
dus als ik het geld heb ga ik eerst testen in de winkel

Damage Inc.
19 maart 2007, 22:23
Die Epiphone heeft volgens mij ook wel een vrij allround sound, maar zal toch de karakteristieke bite hebben en je zou met 2 dikke humbuckers zitten, wat ook wel ok is voor allerlei muziek.
En de Stratocasters hebben ook zo'n eigen sound, maar deze heeft dan wel een humbucker en 2 single-coils, misschien wat meer variatie.

Ik vind die Epiphone trouwens wel erg mooi, ik vind de meeste laminaat-gelegde gitaren wel vet :) .

Zelf heb ik een mat-zwarte, lekker fabrieks-beschadigd en met een gat erin, en de pickups klinken lekker trashy.


- Damage Inc.

Wimvdb
20 maart 2007, 07:25
Ik zou een sg nemen , lekker bijtend voor punkrock...

a darker shade of grey
20 maart 2007, 08:47
grote bulls... artic monks is tele en een strat, kaiser chiefs is een ES-335.
zoals eerder gezegd is qua geluid de tele het meest geschikt voor wat je zoek.

Nou in de clip van Ruby ruby ruby ruby ruby ruby ruby zie ik die gitarist toch anders spelen op een hele mooie LP custom black beauty met een Bigsby....maar kan aan mij liggen...

Danielovich
20 maart 2007, 15:08
nee dat ligt niet aan jouw ik zag hem ook :cooler: alleen ik vind zon les paul een beetje kitsh,
ik heb vandaag ook een andere mooie gitaar gezien

de epiphone es-335 dot studio iemand daar nog iets over te vertellen?