PDA

View Full Version : Workhorse pony



JvD.
11 maart 2007, 20:52
http://www.visualsound.net/Amps_wh.htm (http://www.visualsound.net/Amps_wh.htm)
Dit apparaat spreekt me heel erg aan, een één kanaal ding, speciaal voor pedalen. Je kunt zelf biassen en dat schijnt een plus te zijn. Ik weet niet wat biassen is.
Als die “bling bling gangster urber” velg inderdaad doet wat ze zeggen is dat ook iets wat ik wil. Ik zou alleen wel donker gaas voor me amp spannen, want dit ziet er niet uit.
de grootste pre voor mij is wijnig knoppen.

Ik heb me laten vertellen dat 30watt prima is voor gigs, aangezien alles versterkt word met een mic.
Nu rest mijn vraag, iemand ervaring?

Tho
11 maart 2007, 21:01
Ik heb me laten vertellen dat 30watt prima is voor gigs, aangezien alles versterkt word met een mic.
Nu rest mijn vraag, iemand ervaring?

Dat is nou niet helemaal waar, en voor de rest vind ik het een lelijk ding!

Mr.Bluesbreaker
11 maart 2007, 21:33
30 watt buizen niet genoeg bij een gig? Heel veel gediscussieerd over dit onderwerp, zie elders hier het wattage onderwerp.
In mijn ogen met een redelijk efficiente speaker ruim zat, helemaal als er wel een klein randje aan je clean mag zitten. Met 22 watts met een Weber Blue Bulldog red ik het onversterkt zelfs wel, ook clean. (nouja, semi clean dan, denk bij hard aanslaan met een humbucker de riff van "start me up":D)

Als je wordt uitversterkt heb je alleen een redelijke monitor(mix) nodig.
Geluidsmannen vinden het alleen maar makkelijker om af te regelen in de zaal als je zelf niet knoerthard staat. Om jezelf te horen zet je je gewoon wat luider op je monitor.

ateng
11 maart 2007, 21:39
Dat is nou niet helemaal waar, en voor de rest vind ik het een lelijk ding!
Dus wel waar.

Mr.Bluesbreaker
11 maart 2007, 21:43
Kleine nuance: met een Roland Cube 30 (ook 30 watts) in een band met normaal meppende drummert ben je nergens, als is het maar omdat je laag alle kanten op flubbert en er domweg niet meer is. Maar dan hebben we het over solid state kwestie versus buizen.

TS: heb er nog geen ervaring mee helaas. Wel met de rode J&H overdrive, geweldig ding. Maakt zelfs een kille transistor nog wel wat los.
Deed het ook altijd te gek op een cleane Fender Twin/Super Reverb.
Wat kost zo'n combo eigenlijk?

Nobrain
11 maart 2007, 22:02
even een wattage vraag,
Met een 15watt buizen versterker met wat voor tranistor amp (wattage) kan je daarmee vergelijken??

ColourofFire
11 maart 2007, 23:04
even een wattage vraag,
Met een 15watt buizen versterker met wat voor tranistor amp (wattage) kan je daarmee vergelijken??

Is niet echt een eenduidig antwoord op te geven. Wattage is gewoon een getal wat de output van de poweramp weergeeft. Hoe hard het is hangt allemaal van het type versterker, en van je speakers af. Wattage is niet zo'n enorm belangrijk gegeven.

Eko
11 maart 2007, 23:30
30 Watt is meestal een prettig vermogen om diverse redenen. Een versterker met dit vermogen heeft niet echt hyperzware speakers en voedingen. Tillen is niet echt een probleem. Ook kun je met dit vermogen de amp openzetten bij een gig voor het mooiste geluid. Clean met een randje of net lekker vuil.
Ook kun je er huis nog een beetje mee spelen.
Bij de meeste optredens , kroegen e.d., is het meer,echt meer dan voldoende.

peter_heijnen
12 maart 2007, 08:15
even een wattage vraag,
Met een 15watt buizen versterker met wat voor tranistor amp (wattage) kan je daarmee vergelijken??
Je kunt voor het gemak 1 buizenwatt wel "enigszins" vergelijken met 2 transistorwatts, dus bijv 15 watt buizen zou dan op zo'n 30 watt transistor moeten neerkomen.

Btw, ik kom met mijn ac15 niets tekort als er een mic voor staat.

Toaster
12 maart 2007, 09:55
. Wel met de rode J&H overdrive, geweldig ding. Maakt zelfs een kille transistor nog wel wat los.
Deed het ook altijd te gek op een cleane Fender Twin/Super Reverb.
Wat kost zo'n combo eigenlijk?


Zal wel heel erg middy klinken zekers??

JvD.
12 maart 2007, 10:18
niemand dus ervaring met zo'n ding, en ook geen idee waar te testen?

peter_heijnen
12 maart 2007, 10:36
http://www.musik-produktiv.de/shop2/artikelliste02.asp/sid/!x03nlnlc/ob_id/33/marke_id/621

Volgens mij het meest in de buurt.

Rinze
12 maart 2007, 11:16
Oei,

999 dollar voor de dertig watter en dan "gratis" een J&H erbij! Zo kan ik ook wel gratis iets weggeven. Ik had er ook al eens naar gekeken toen ik info over mijn J&H zocht, maar die prijzen liegen er dus niet om. De 60 watter kost 1499 dollar... Daar kun je ook elders heel aardig een versterker voor kopen, lijkt mij.

Edit: Peter, had je post nog niet gezien. 739 euro bij MP is ook niet niks. Nu zou je kunnen zeggen dat je de 154 euro voor de J&H er af kunt trekken asl je die tenminste nog niet hebt, dan kom je op 585 euro. Hmm, klinkt al normaler. De vraag is natuurlijk hoe het ding klinkt. Iemand ervaring mee?

Mitch
12 maart 2007, 12:20
Klinkt al normaler ? Waarom, omdat het een éénkanaalsamp is ? Ik vind die prijsstelling erg goed, zo lang de sound ok maar goed is. Ik ben er erg benieuwd naar, lijken me prima bakkies voor een prima prijs.
En misschien had je beter niet kunnen vragen of 30 watt buizen genoeg is om op te treden, dat ligt de laatste tijd nogal gevoelig :roll: