PDA

View Full Version : Metal-lesboeken gezocht



BartS
11 maart 2007, 17:31
Hoi,

ik ben op zoek naar lesboeken die zich richten op het metal genre (denk vooral aan thrash- en deathmetal). Ik speel nu enkele jaren gitaar, dus ik ben verder dan de basis.

Ik ben al met de volgende boeken bekend:
- Metal Rythm guitar vol. 1
- Metal Lead guitar vol. 1
- Thrash Metal Guitar

Deze (overigens uitstekende) lesboeken heb ik al uitgespeeld, behalve het Lead boek, daar heb ik nog flink wat moeite mee.
Alledrie de boeken geschreven door troy stetina, ik was benieuwd of er nog meer te krijgen valt op dit gebied door andere gitaristen?


EDIT
--------------------------------


Over instructie-DVD's gesproken. Welke kunnen jullie me aanraden? Wederom in het Death/thrash metal straatje, aub. :)
Solo's mag ook trouwens, want daar kan ik nog nauwelijks wat van.. de intro van fade to black kan ik foutloos spelen. :roll:
-------------------------------------------------------------------

Alvast bedankt.

jonathan
11 maart 2007, 19:41
op naar deel 2?

BartS
11 maart 2007, 19:59
op naar deel 2?

Nee, want zoals ik het begrepen heb komt thrash guitar na dat deel 2, en die kan ik dus al.

Vonk
11 maart 2007, 20:53
Metal rhythm deel 2 stelt op zich niet zo veel meer voor kwa moeilijkheid van het spelen, maar gaat meer over de theorie erachter. Lijkt me toch ook wel handig.
Misschien een andere tip waar ik naar uitkijk: Gary Holt van Exodus is bezig met een instructie-dvd waarbij hij zich richt op de rhythmgitaar i.t.t. de enorme berg shred- en leadgitaar-dvd's. Ik verwacht dat het erg informatief en hulpzaam wordt.
Verder zijn er losse lessen van allerlei gitaarbladen te vinden via illegale programma's die ik niet zal noemen, omdat men dat hier (begrijpelijk) niet wenst.

Tho
11 maart 2007, 21:57
Gary Holt van Exodus is bezig met een instructie-dvd waarbij hij zich richt op de rhythmgitaar i.t.t. de enorme berg shred- en leadgitaar-dvd's. Ik verwacht dat het erg informatief en hulpzaam wordt.
Verder zijn er losse lessen van allerlei gitaarbladen te vinden via illegale programma's die ik niet zal noemen, omdat men dat hier (begrijpelijk) niet wenst.

YES YES YES!! :cheerup: Hou je me er van op de hoogte Vonk? Ik ben er erg beniewd naar!

Vonk
11 maart 2007, 22:06
Ja ik zit om de paar dagen het exodus-forum in de gaten te houden waar Gary af en toe post, alleen de laatste tijd hoort niemand meer wat van het project. Misschien een goed teken, maar ik heb liever wat updates.

The Underdog
11 maart 2007, 22:29
Boeken zijn nutteloos. Ik zou gewoon naar cd's luisteren en deze naspelen. Beste methode ooit :rockon:

Strangegun
12 maart 2007, 07:21
en dan alle grepen fout leren en na een tijd draai je je nog een keer de nek om er mee COOL... :rockon:

BartS
12 maart 2007, 19:40
Inderdaad.


Leuk trouwens dat van die Exodus gitarist, lijkt me zeer vet!
De theorie ben ik momenteel (nog) niet zo geďntresseerd in, het gaat me vooral om de diverse technieken en skills.
Over instructie-DVD's gesproken. Welke kunnen jullie me aanraden? Wederom in het Death/thrash metal straatje, aub. :)
Solo's mag ook trouwens, want daar kan ik nog nauwelijks wat van.. de intro van fade to black kan ik foutloos spelen. :roll:

BartS
14 maart 2007, 15:35
Anyone? :cooler:

happynjitram
17 maart 2007, 14:34
Een boek met alle nummers van Master of puppets.....

Leer alle nummers uit je kop, dan ga je de goede kant op :jam:

BartS
17 maart 2007, 14:51
Is die tabs van interhalen niet handiger (én goedkoper :D )?

Bovendien staan in die boeken niet hoe je jezelf die solo's meester kan maken, of wel?

BartS
21 maart 2007, 11:02
anyone? :)

Ik ga binnenkort stoppen met les, vandaar dat het vrij dringend is.