PDA

View Full Version : capo?



L10
11 maart 2007, 17:08
wat betekent het als er capo boven tabs of chords staan? capo 3 of 7 zag ik al staan.

Tho
11 maart 2007, 17:09
Dat je je capo op die fret moet klemmen

Spitfire
11 maart 2007, 17:13
en dit is een capo

http://www.tasset.com/images/km/14550-min.gif

L10
11 maart 2007, 17:15
haha wat een ding...net een kurkentrekker! maar die heb ik dus niet, is die echt nodig? zie het wel bij veel liedjes staan, kunnen die dan niet zonder zo'n ding?

L10
11 maart 2007, 17:40
ik net op wikipedia dat het ook met een potlood en een stiekje kan, maar even knutselen dan.

nog een vraagje, ik heb een paar pagina's met akkoorden uitgeprint, lukt wel aardig allemaal. maar die moeten allemaal hoog in de hals gespeeld worden, maar kan toch ook lager dichter bij de kast toe, maar hoe weet je dan hoeveel frets je naar beneden moet? is daar bepaalde regel voor? of staat er ergens op internet nog een mooi overzicht om uit te printen?

LaurentB
11 maart 2007, 20:12
haha wat een ding...net een kurkentrekker! maar die heb ik dus niet, is die echt nodig? zie het wel bij veel liedjes staan, kunnen die dan niet zonder zo'n ding?

Een kurkentrekker is redelijk essentieel bij het openen van een fles wijn. Ik heb het zojuist weer eens kunnen constateren.

Een capo is essentieel als je het betreffende liedje in de goeie toonsoort wil spelen zonder vijf minuten lang barré-akkoorden te spelen. Op electrisch gaat dat soms nog net, maar akoestisch zo goed als niet.

GetnFunky
11 maart 2007, 20:16
ik net op wikipedia dat het ook met een potlood en een stiekje kan, maar even knutselen dan.

nog een vraagje, ik heb een paar pagina's met akkoorden uitgeprint, lukt wel aardig allemaal. maar die moeten allemaal hoog in de hals gespeeld worden, maar kan toch ook lager dichter bij de kast toe, maar hoe weet je dan hoeveel frets je naar beneden moet? is daar bepaalde regel voor? of staat er ergens op internet nog een mooi overzicht om uit te printen?

Zo duur zijn die capo's ook weer niet hoor.. Als er staat dat je capo op de 2e fret moet, zet je hem op de 2e fret.. Als je een accoord aanslaat betekend dat natuurlijk dat je ook 2 frets lager in hals moet aanslaan.

L10
12 maart 2007, 14:44
hm dat liedje word em maar niet, zelfgemaakte capo is al uit elkaar gevallen en was eigenlijk toch te moeilijk

maar weet iemand een goed overzichtvan alle (niet dus als er duizenden bestaan hoor) akkoorden?

Don Capo
12 maart 2007, 14:47
Deze gaat even naar Speeltechnieken. L10 als je in de balk bovenin kijkt zie je de optie zoeken. Wanneer je hier een aantal kernwoorden invult zoekt de zoekmachine naar Topics die in het verleden geopend zijn met dezelfde soort vraag. Dit voorkomt dubbele vragen en zo heb je ook sneller antwoord op je vragen.

peppie
12 maart 2007, 17:36
Deze gaat even naar Speeltechnieken. L10 als je in de balk bovenin kijkt zie je de optie zoeken. Wanneer je hier een aantal kernwoorden invult zoekt de zoekmachine naar Topics die in het verleden geopend zijn met dezelfde soort vraag. Dit voorkomt dubbele vragen en zo heb je ook sneller antwoord op je vragen.

offtopic: fix dan gelijk even dat "meer dan 3 tekens" probleem.
zoals dat je niet kan zoeken op bijvoorbeeld "emg"


dankje! :hippie:

Edit door Bassbitch: Daarvoor zul je Gitaarnet moeten PM'en. Wij kunnen dat soort veranderingen niet zelf doen. Ontopic weer graag!

Don Capo
12 maart 2007, 20:16
Gaaf he rood :D

JA!! ONtopic nu weer!