PDA

View Full Version : Ik wil.......



IJzerbroot
4 januari 2003, 09:38
....wat ruiger tekeer gaan dan tot nu toe. Okee, ik weet dattik de zoekfunctie gebruiken kan maar de markt is constant in beweging zoals men weet. Ik ben van plan om mijn strat wat gezelschap te geven in de vorm van een wat vetter broertje. Denk aan iets in de geest van Judas Priest, Saxon, Anthrax en zo. (ja je suis un ouwe lul). Ik wil alsuteffekan niet meer schokken dan een euro of 300. Moet ook nog een tubescreamer oid vanaf kunnen.(nadat ik die 300 pleuro uitgeef)
Vandaar dat ik al vroeg of een ibanez destroyer dtx wat is...iemand een goed idee? Vergemakkelijkt mijn gitaarjacht ietwat......een epi les paul, is dat een optie? Of zo'n Dean geval.....


O I am so confused....please enlighten me...

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: IJzerbroot op 2003-01-04 08:52 ]</font>

pimmetje
4 januari 2003, 10:55
Je hebt 't dan wel over een broertje voor je strat, maar heb je ook al gedacht aan er een fat strat of iets dergelijks van te maken?

Ik weet niet wat voor strat 't is, wat voor elementen er nu in zitten en in hoeverre je ze allemaal gebruikt, maar misschien is 't een optie.

gerrekat
4 januari 2003, 13:00
Je kan ook een goedkoop gitaartje kopen (met humbuckers) en het brug element vervangen door een echt scheurijzer je zal merken dat je dan snel een goed metal geluid hebt.

de elementen maken het meest verschil voor de sound van een gitaar, alhoewel een gitaar zelf natuurlijk ook wel een rol speelt, maar je kan een goedkope gitaar goed laten klinken met een duur scheurelement.

Aangezien je echt van ouderwetse metal houdt (net als ik overigens, en ik benhelemaal geen ouwe lul, dus dat zegt niets)
kan ik je een DiMarzio Super Distortion aanraden, daar speelden vroeger alle bands mee, in de jaren 70 en begin jaren 80.

Een DiMazrio X2n of een Bill Lawrence L 500 XL scheuren nog harder en de BL is ook maar $ 48 dus erg goedkoop.

Een Epi Explorer, V ofzo moet toch wel voldoen,maar ja die zijn wel duurder dan 300 EUR.

Ik kan je ook DEAN aanraden, heb er toevallig een hangen (wel 7 eigenlijk) maar een die ik wel kwijt wil omdat het geen high end USA model is, maar een koreaanse import, het is een ML model (zoals Dimebag van Pantera) hij is te koop ben je geinteresseerd mail me effe! zitten overigens al goede elementen in (Bill Lawrence designed blade humbuckers).

Verder is een Epi Les Paul ook cool, maar ook een stuk boven je budget, een destroyer vind ik zowat het enige coole ibanzez model, dan heb je nog de goedkopere BC RICH import modellen,maar dei zijn ook snel 500 EURO (heb die van mij net verkocht helaas).

Maar echt een goed element in de brug maakt eenhoop goed bij een goedkope gitaar!

Experience
4 januari 2003, 13:50
Volgens mij maakt het gebruikte hout en de manier waarop de gitaar is gemaakt.. gelijmd, geschroevd. ook nog wel deel uit voor het geluid en niet alleen de elementen toch?

pimmetje
4 januari 2003, 14:50
Goede elementen schelen natuurlijk altijd... maar als je een gitaar met slechte intrinsieke klank hebt, kan (zal) een goed element die slechte klank beter weergeven dan een slecht element. Het geluid wordt er dan dus niet per se beter op.

IJzerbroot
5 januari 2003, 09:16
Ik vraag me ernstig af of het wel zin heeft om mijn strat om te bouwen. Tis een standard strat van Squier. Best een degelijk gitaartje maar ik denk dat het me onevenredig veel geld gaat kosten. Een of twee andere pickups, frezen enzo...dat zijn van die dingen die ik niet zelf ga doen.

JimGitaar
5 januari 2003, 14:04
Voordat je de gitaar laat ombouwen kun je beter is laten kijken hoeveel je gitaar nog waard is. Als het ombouwen duurder is dan de waarde van de gitaar is het zonde van je gitaar.
Misschien heeft je gitaar ook nog technische problemen die niet verholpen kunnen worden.
Dat is belangrijk want stel dat na het inbouwen van de elementen de body of hals kapot gaat ziten er dure elementen in.

Ic3gl0vE
5 januari 2003, 16:54
spaar even door tot je minimaal 500 euro kunt uitgeven en zoek een jackson of ibanez

pim1234
5 januari 2003, 19:52
Op 2003-01-04 12:00, schreef gerrekat:
Je kan ook een goedkoop gitaartje kopen (met humbuckers) en het brug element vervangen door een echt scheurijzer je zal merken dat je dan snel een goed metal geluid hebt.

de elementen maken het meest verschil voor de sound van een gitaar, alhoewel een gitaar zelf natuurlijk ook wel een rol speelt, maar je kan een goedkope gitaar goed laten klinken met een duur scheurelement.

Aangezien je echt van ouderwetse metal houdt (net als ik overigens, en ik benhelemaal geen ouwe lul, dus dat zegt niets)
kan ik je een DiMarzio Super Distortion aanraden, daar speelden vroeger alle bands mee, in de jaren 70 en begin jaren 80.

Een DiMazrio X2n of een Bill Lawrence L 500 XL scheuren nog harder en de BL is ook maar $ 48 dus erg goedkoop.

Een Epi Explorer, V ofzo moet toch wel voldoen,maar ja die zijn wel duurder dan 300 EUR.

Ik kan je ook DEAN aanraden, heb er toevallig een hangen (wel 7 eigenlijk) maar een die ik wel kwijt wil omdat het geen high end USA model is, maar een koreaanse import, het is een ML model (zoals Dimebag van Pantera) hij is te koop ben je geinteresseerd mail me effe! zitten overigens al goede elementen in (Bill Lawrence designed blade humbuckers).

Verder is een Epi Les Paul ook cool, maar ook een stuk boven je budget, een destroyer vind ik zowat het enige coole ibanzez model, dan heb je nog de goedkopere BC RICH import modellen,maar dei zijn ook snel 500 EURO (heb die van mij net verkocht helaas).

Maar echt een goed element in de brug maakt eenhoop goed bij een goedkope gitaar!


zou je me mischien fotojuh kunnen sturen??? pim@olijhoek.nl thanx!! is t er een met vaste brug?? k zoek er nog een met vaste brug

IJzerbroot
7 januari 2003, 01:59
Ach wat de...ik ga gewoon een nieuwe gitaar halen...alles beter dan die squier strat...begint die brug weer mee te trillen, bijgeluidjes....argh. Ik gooi er een 400 euro tegnaan, dan moet ik toch wat fatsoenlijks op de kop kenne tike?

michielv
7 januari 2003, 09:03
Sure. Ik zou bijna zeggen: kijk eens naar een Dean oid. Zit qua vormgeving ook in de richting van explorers, v's enz. en het zijn bijzonder goede gitaren (naar men zegt) voor een redelijk bedrag.

Gerrekat: waar vind ik die Bill Lawrence elementen voor 48 dollar? Kben namelijk ook op zoek naar een paar betaalbare hummers maar het goedkoopste wat ik kon vinden was 2e hands voor 60 euro oid.

michielv
7 januari 2003, 09:07
Gerrekat: net effe bij Billlawrence.com gekeken en daar staan die dingen gewoon voor weinig!

Okay, nou beslissen hoeveel ik er tegelijk ga bestellen :wink: