PDA

View Full Version : Aarde Geloso



tully
11 maart 2007, 14:15
Gisteren op mijn Geloso G-227-A gespeeld. Voor de mondharmonica vind ik het wel geschikt, lekker vervormd geluid. Alleen, wanneer ik tijdens het zingen de microfoon van de zanginstallatie aanraak krijg ik elektrische schokjes, normaal nooit last van gehad met andere versterkers. De Geloso heeft geen aardestekker dus is hij ook niet geaard denk ik. Dit wil ik nu gaan veranderen, de aarde draad wil ik op het chassis aansluiten, is dit goed zo?

Deze Geloso wordt trouwens mijn leerproject. Ben mij nu aan het verdiepen in elektronica, reuze interessant. Zal de komende tijd veel op dit forum te vinden zijn.

Negative K3 fan
12 maart 2007, 10:54
ja die aarde draad moet naar het chassis, je hebt natuurlijk heel veel mogelijkheden om dit te bereiken.

ik denk dat je voor het beste resultaat het best dat hele snoer kunt vervangen door een euro stekker (zie foto) die je ook bijvoorbeeld bij computer voedingen vindt, waarbij je direct die aarde draad op een mechanisch stevige manier aan het chassis bevestigt, dus met behulp van een schroef en een klemmetje.

http://www.scootonthis.com/images/jpg/parts/plugeuro800.jpg