PDA

View Full Version : gitaaradvies



mikey-1
11 maart 2007, 13:31
heyz khad een vraagje kben op zoek naar elektrische gitaar met een vol en warm geluid en hij moet ook kunnen scheuren, (prijsklasse 500 euro) is de Epiphone Les Paul Standard dan wel wat ?

Rormo
11 maart 2007, 13:49
Dat lijkt een hele goede keuze.

mikey-1
11 maart 2007, 14:04
nou zit ik wel een beetje te twijfelen, ik speel nog geen jaar, dus is deze gitaar misschien nog te duur, maar aan de andere kant boek ik zeker weten wel vooruitgang en gaat het egt redelijk goed als ik mezelf vergelijk met sommige andere beginners, (die ook in het bezit van een les paul) en ik wil ook een gitaar de echt vet klinkt, en de meeste beginners gitaren van rond de 300 euro of minder klinken naar mijn mening een beetje goedkoop en dunnetjes. dus advies is welkom.

Reigor
11 maart 2007, 14:08
Welke gitaar heb je nu dan?

mikey-1
11 maart 2007, 14:12
London City Spitfire MK 2

marter544
11 maart 2007, 14:24
Wat voor een versterker heb je? Dat maakt ook een groot deel van je geluid. Als je een vet geluid wil, heb je wel humbuckers nodig. De gitaar die je hebt is opzich prima, dus miss is het een idee daar een hummie in te jassen? Dan bedoel ik dus voor die 500 euro, een versterker en een hummie.

marcelca
11 maart 2007, 14:26
London City Spitfire MK 2

das heel grappig

ik heb exact dezelfde gitaar en speel nu bijna 1,5 jaar

ik heb na nog geen jaar spelen een epiphone LP custom aangeschaft omdat ik het geluid van een strat te dunnetjes vond

sinds ik mijn LP heb speel ik eigenlijk bijna nooit meer op de strat terwijl kwa comfort met spelen hij wel heel lekker is

dit is de mijne

http://carom.tweakdsl.nl/images/gitaarlp2.JPG

marter544
11 maart 2007, 14:28
Das wel een heel vet ding 8-) !! Maar ik zou (als je die nog niet had), voor die 500 euro een mooie versterker halen. Peavey valveking ofzo, of als je meer metal wil spelen een randall.

mikey-1
11 maart 2007, 14:39
Wat voor een versterker heb je? Dat maakt ook een groot deel van je geluid. Als je een vet geluid wil, heb je wel humbuckers nodig. De gitaar die je hebt is opzich prima, dus miss is het een idee daar een hummie in te jassen? Dan bedoel ik dus voor die 500 euro, een versterker en een hummie.
dat kan ik m`n london city beter inruilen en bijbetalen voor een Epiphone Les Paul Standard aangezien daar ook humbuckers op zitten dan hou ik wel meer geld over voor een goede versterker. Kheb nou een Roland Cube 20-x ( kzat zelf te denken om een paar maand na m`n andere gitaar een marshall versterker te kopen. maximum 25 watt

Squier4ever
11 maart 2007, 15:15
wat voor muziek speel je precies?
want met een strat kun je ook een waanzinnig vet en vol geluid krijgen, je moet er alleen van houden.

die versterker is momenteel nog goed genoeg denk ik.
ik zou sparen voor een Epiphone en die LC houden, je krijgt er denk ik spijt van als je hem nu al wegdoet, dat kan altijd nog.

mikey-1
11 maart 2007, 15:36
wat voor muziek speel je precies?
want met een strat kun je ook een waanzinnig vet en vol geluid krijgen, je moet er alleen van houden.

die versterker is momenteel nog goed genoeg denk ik.
ik zou sparen voor een Epiphone en die LC houden, je krijgt er denk ik spijt van als je hem nu al wegdoet, dat kan altijd nog.
ik speel van alles, het meeste speel ik blues, funk, en rock, ( het minst wat ik speel is metal)

Squier4ever
11 maart 2007, 15:53
blues en funk is IMO strat muziek ten top!
dikkere snaren geeft ook een veel vollere sound.
maar ik zou dan idd eens voor een versterker met een 12" speaker gaan shoppen, dan heb je veel meer body in je sound.

Rormo
12 maart 2007, 00:33
dat kan ik m`n london city beter inruilen en bijbetalen voor een Epiphone Les Paul Standard aangezien daar ook humbuckers op zitten dan hou ik wel meer geld over voor een goede versterker. Kheb nou een Roland Cube 20-x ( kzat zelf te denken om een paar maand na m`n andere gitaar een marshall versterker te kopen. maximum 25 watt


Inruilen heeft weinig zin denk ik. Je zult maar weinig terug krijgen en zeker niet wat de gitaar waard is. Je kunt hem beter zelf verkopen als je er van af wilt.