PDA

View Full Version : goed systeem om alles te switchen, midi of geen midi



reauxbeaux
11 maart 2007, 12:50
Ik ben op zoek naar een goed systeem om al mijn analoge pedalen te switchen, zodat ik deze kan inbouwen in een rack en alleen een controller op het podium heb liggen. Liefst ook de mogelijkheid om presets te maken, en dan zit ik waarschijnlijk al weer aan midi?

ben redelijk op de hoogte van wat er allemaal op de markt is wat betreft analoge apparatuur, maar rack gear is een volledig nieuwe wereld voor me.

ik zoek een systeem wat betaalbaar is, maar ik hoef niet meteen zo'n cheap uitziend behringer midi controller op het podium. Ik ben enigzins bekend met het bradshaw systeem, en met de wobo switchers, verder ben ik benieuwd wat er te krijgen is, iemand een idee?

blominski
11 maart 2007, 14:03
Axess Electronics heeft goede en goed uitziende controllers als de FX1, enig nadeel ze zijn wel prijzig zo'n 899 USD (komen dan nog wel invoer kosten bij als je pech hebt)
klikkerdeklik (http://www.axess-electronics.com/)

En al helemaal om te watertanden is dit beestje van Skrydstrup (oa gebruikt door The Edge himself) maar natuurlijk voor een nog dikkere portemonnee
nogmeerklikkerdeklik (http://www.skrydstrup.com/pages/products/midi_controllers/index.html)

Greetz,

Bjorn.

reauxbeaux
11 maart 2007, 14:12
Dat is inderdaad een mooi systeem. Bedankt voor je post.

zijn er ook patchbays die midi aanstuurbaar zijn zodat ik deze met een normale midi controller kan aansturen?

Edit: Dat ik dus geen duur compleet systeem hoef te kopen, maar een relatief simpele controller kan gebruiken, en een losse patchbay.

boss
11 maart 2007, 15:36
Absoluut even kijken naar de Voodoolab GCX, dit in combinatie met de Ground Control Pro is een onverslaanbare combinatie!!!
Zeker als je kijkt naar de prijs/kwaliteit verhouding in verhouding met de eerder genoemde FX1 of Skrydstrup....
Maar ook de GCX met bv. een Rocktron midimate, goeie combi!
Losse pedalen, channel switching op je amp EN een multi fx zoals de TC serie werkt perfect!

blominski
11 maart 2007, 16:19
Absoluut even kijken naar de Voodoolab GCX, dit in combinatie met de Ground Control Pro is een onverslaanbare combinatie!!!
Zeker als je kijkt naar de prijs/kwaliteit verhouding in verhouding met de eerder genoemde FX1 of Skrydstrup...

Over welke prijs spreken we dan voor de Voodoolab combinatie?
En wat is het kwaliteitsverschil tov de FX1 en Skrydstrup.
Hier spreek ik dan enkel over de kwaliteit omtrent de footcontroller als je bv werkt met enkel een D-Two delay en een G-Major (of nog beter G-Force)?
Dus enkel midi aanstuurbaar en niks van analoge pedalen.

Greetz,

Bjorn.

qwertyuiop
11 maart 2007, 16:24
Absoluut even kijken naar de Voodoolab GCX, dit in combinatie met de Ground Control Pro is een onverslaanbare combinatie!!!
Zeker als je kijkt naar de prijs/kwaliteit verhouding in verhouding met de eerder genoemde FX1 of Skrydstrup....
Maar ook de GCX met bv. een Rocktron midimate, goeie combi!
Losse pedalen, channel switching op je amp EN een multi fx zoals de TC serie werkt perfect!

die combi van de midimate met de gcx heb ik een keer geprobeerd....maar kreeg het zaakje niet aan de praat. maar dat is dus wel mogelijk? of spreek je niet uit ervaring? (gewoon een vraag hoor by the way...) want die gcx zie ik wel zitten, maar heb geen zin om ook nog eens de groundcontrol erbij te moeten kopen.

boss
11 maart 2007, 16:30
Over welke prijs spreken we dan voor de Voodoolab combinatie?
En wat is het kwaliteitsverschil tov de FX1 en Skrydstrup.

Greetz,

Bjorn.2e hands kan je (even zoeken, dat wel) een GCX/GCP combi wel vinden voor een 650 tot 750 euro. Maar dan heb je dus een audio switcher (GCX) en (programmeerbaar) midi pedaal (GCP)!
De Skydstrup en FX1 zijn gewoon een klasse hoger, wat je vooral merkt in nog meer flexibiliteit, en uitvoering (ook de All Access van Rocktron btw).
Maar let op, dan heb je het dus alleen over een midipedaal, zonder switcher!!!!!!
(1000 euro voor een midipedaal, GCX/GCP combi samen voor 1.000 euro NIEUW)
Als je dan kijkt naar de prijs is de GCX/GCP combi 1 van de betere (IMHO)!

blominski
11 maart 2007, 16:36
Over welke prijs spreken we dan voor de Voodoolab combinatie

Leve google heb hiervoor een prijs gevonden van 515€ per toestel (ca 1000€ in totaal). Dus is de combinatie waarover je spreekt direct een grote hap uit je portemonnee.

Edit: oeps juist te laat ;)

boss
11 maart 2007, 16:37
die combi van de midimate met de gcx heb ik een keer geprobeerd....maar kreeg het zaakje niet aan de praat. maar dat is dus wel mogelijk? of spreek je niet uit ervaring? (gewoon een vraag hoor by the way...) want die gcx zie ik wel zitten, maar heb geen zin om ook nog eens de groundcontrol erbij te moeten kopen.Wil ik voor je uittesten.... ik heb hier (zie sign) nog een midimate liggen, en bezit ook de GCX/GCP combinatie.
Maar ik zou niet weten waarom het niet zou werken....
Enige punt is wel, de GCP heeft (in de goede modus) 4 banks EN 8 instant access buttons.
Bij de midimate kan max 5 knoppen toekennen aan CC commando's.
In combinatie met de GCX (8 schakelbare loops) bereik je dus niet de maximale flexibiliteit.

qwertyuiop
11 maart 2007, 18:50
Wil ik voor je uittesten.... ik heb hier (zie sign) nog een midimate liggen, en bezit ook de GCX/GCP combinatie.
Maar ik zou niet weten waarom het niet zou werken....
Enige punt is wel, de GCP heeft (in de goede modus) 4 banks EN 8 instant access buttons.
Bij de midimate kan max 5 knoppen toekennen aan CC commando's.
In combinatie met de GCX (8 schakelbare loops) bereik je dus niet de maximale flexibiliteit.

dat van de maximale flexibiliteit had ik ook bedacht, maar ik zou voorlopig toch niet meer dan 4 a 5 pedaaltjes willen gebruiken, dus dat zou nog wel kunnen. kan ik later een groundcontrol erbij kopen.
ik heb het geprobeerd een 2 maanden geleden bij een vriend van me, en we kregen het zaakje niet aan de praat. alle instellingen langsgelopen (midichannels etc.) en alles geprobeerd, maar niks, nada, noppes .....
vond het wel jammer, want zoals gezegd, zou ik best met een gcx willen spelen (t.b.v. latere uitbreiding van m'n rackje dus), maar heb geen zin om gelijk 1000 neer te leggen voor beide apparaten . eerst een gcx en later een groundcontrol kan bruin beter trekken....
als je nog eens een uurtje over hebt, mag je het proberen, maar het hoeft niet speciaal voor mij. ben nu ook redelijk tevreden met een axxess electronics looper met 4 loops.

boss
11 maart 2007, 20:34
Volgens de manual van de GCX kan je met andere midipedalen (andere dan de GCP dus) ook de loops aansturen.
De GCX reageert op kanaal 16.
De loops 1 t/m 8 reageren op CC commando's 80 t/m 87
Aan de hand van deze gegevens lijkt het mij geen probleem om dit met bv. de midimate te doen.

qwertyuiop
11 maart 2007, 21:18
Volgens de manual van de GCX kan je met andere midipedalen (andere dan de GCP dus) ook de loops aansturen.
De GCX reageert op kanaal 16.
De loops 1 t/m 8 reageren op CC commando's 80 t/m 87
Aan de hand van deze gegevens lijkt het mij geen probleem om dit met bv. de midimate te doen.

yep, dacht ik ook, maar het lukte mij dus niet....maar het zou natuurlijk kunnen dat ik ergens een instelling over het hoofd heb gezien. Ik geloof dat je de gcx dan ook weer op latch of momentary switching kunt zetten. ook beide geprobeerd....
maar goed. voorlopig werkt mijn setje met de axxes looper, en is het voldoende zo.

morris
12 maart 2007, 00:04
Hey Reauxbeaux,

Wellicht is het handig om te weten hoeveel pedalen je wil switchen en of je ook kanalen wil schakelen. Misschien wil je zelfs wel een multieffect meeprogrammeren. We kunnen je met 20+ systemen om de oren slaan, maar het belangrijkste is om te weten wat je nodig hebt.

Morris

vincentvdlocht
12 maart 2007, 11:01
Als een duidelijk beeld kunt scheppen, wat je nodig hebt kan ik dat voor je maken. geheel midi gestuurd.
Als je nog niet helemaal weet wat je wil, PM me maar, dan kunnen we er ook eerst over praten.

grtz,
Vincent

robzilla
12 maart 2007, 11:52
Volgens de manual van de GCX kan je met andere midipedalen (andere dan de GCP dus) ook de loops aansturen.
De GCX reageert op kanaal 16.
De loops 1 t/m 8 reageren op CC commando's 80 t/m 87
Aan de hand van deze gegevens lijkt het mij geen probleem om dit met bv. de midimate te doen.

Ik ben wel benieuwd of dit zou werken! Dus als je eens tijd hebt ben ik benieuwd naar je bevindingen :)

rjong999
12 maart 2007, 17:51
Als je 4 a 5 pedaaltjes wilt kunnen switchen, maximale midi mogelijkheden wilt, ook je amps nog wilt kunnen switchen en wellicht nog wat extra effectjes erbij...doe je toch gewoon een G-System ? 4 switches, 5 loops, alles volledig midi configureerbaar en met gratis de TC effecten erbij ;-)

conyo
13 maart 2007, 23:42
ik had dezelfde vraag, heb 7 pedaaltjes, een tweekanaals top en géén rackambities met voorversterkers en 19inch effecten en wat dies meer zij. Ik was het getapdans, het signaalverlies en de noodzaak van een voeding voor mn voeten op het podium moe en heb nu alles geautomatiseerd en bedien al mijn pedaaltjes met een gcx en groundcontrol, pedalpowervoeding, sloot kabels, korg racktuner (maar gekker moet het niet worden), 2 skb lades, 8 he rack en ben dus al met al 1500 euri lichter. Dus dat kost het als je e.e.a. nieuw wil aanschaffen en dan is dit denk ik het goedkopere alternatief.
Als het je niet om het tapdansen te doen is maar puur om signaalverlies te voorkomen raad ik je aan om een losse buffer op je pedaalplankje te schroeven. Een ander alternatief is nog om pedaalstrips (voodoolabs maakt die sinds kort ook) of van andere aanbieders (bv http://www.pedalboards.com) te gebruiken, wellicht ben je dan goedkoper uit. Bovendien is een pedaalcase wat minder omvangrijk qua sjouwen dan, noem eens wat, een 8he rack).
Ik gebruik dus géén digitale signaalprocessors, maar gebruik het midi gebeuren alleen voor het switchen en dit is wel echt een zegen: ik heb tien presets met de meest bruikbare geluiden die ik met één druk op de knop bedien: van basis scheurgeluid kanaal 1 plus overdrive naar bv solo geluid kanaal 2 met overdrive en lichte delay), enz. en dat vind het geweldig. Ook het instellen viel mee voor een niet midi-ingewijde. Alleen vond ik het vreemd dat de 8 loops in de gcx extern doorgelust moesten worden en daar vond ik de handleiding ook niet echt duidelijk in. Verder is het hele project me ontzettend meegevallen.