PDA

View Full Version : Epiphone Goth Explorer wat upgraden... wat hulp nodig



Darklight
4 januari 2003, 03:45
Ik ben altijd nog best tevreden over deze niet al te dure toch mooi uitziende en fijn spelende gitaar :smile:

Ik wil toch het 1 en ander gaan vervangen...

Het belangrijkste is denk ik het brug element. Ik weet niet goed welke ik moet kopen. Ik zat zelf te denken aan een Seymour Duncan of een Dimarzio ToneZone (Geen EMG dus). Ik speel bijna alleen maar death metal.

Verder wil ik er gewoon zoveel mogelijk aan doen om deze gitaar zo goed mogelijk (of iig een stuk beter) te maken.

Dus wat zou ik allemaal het best kunnen vervangen om dat voor elkaar te krijgen?
(bv nieuwe tuners, potmeters enz.)

Nadeel is wel dat ik geen verstand van die electronica heb :smile:
owja en nog een nadeel, mijn budget is niet al te groot :wink:

Jay Cal
4 januari 2003, 10:23
Goedendag mede Gothic eigenaar.

Ikzelf heb ook een Gothic explorer die ik (optisch) aan het upgraden ben. Wat ik je aanraad voor death metal zijn absoluut de Gibson elementen die standaard in de Gibson explorer zitten (496R en 500T). Ik heb zelf aardig wat gitaren met verschillende elementen en de Gibson humbuckers zijn eigenlijk het best van allemaal als het om die vette metalsound gaat. Ze hebben zat definitie en komen prachtig door de mix. Tevens zijn harmonics absoluut simpel te verkrijgen.
Mijn Gothic is verder helemaal zwart gemaakt. Dit betekent zwarte dichte elementkapjes (voor die EMG look), zwarte elementschroeven (hoogteverstelling, een volledig zwarte 3-way switch (verkrijgbaar bij WD music in de states) en uiteraard een paar goede Schaller straplocks.
Succes! en laat het ons weten hoe ie is geworden.

Greetz!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Jay Cal op 2003-01-04 10:48 ]</font>

jorrit
4 januari 2003, 12:27
he nog meer goth explorer eigenaren!

ik zit er aan te denken om een bill lawrence element in de brug te zetten, lekker veel output schijnt een geweldig scheur element te zijn. ik bedoel dit element->

http://www.musik-produktiv.de/shop2/shop04.asp?artnr=3799006&amp;sid=04012003122203414761-B4U38X57OWV9B792PS996&amp;quelle=volltext

kost maar 73 euro en is dus voor een element vrij goedkoop. k wou eigenlijk een X2N kopen maar die zijn duurder en dit schijnt net zo goed zo niet beter te zijn...

jorrit
4 januari 2003, 12:29
ojah vergeten te melden ik heb de uitvoering met een floyd rose tremelo gekocht...dus t engiste wat ik ga vervangen is t brug element.

EmgMaster
4 januari 2003, 12:53
Of een Seymour Duncan dimebucker. Is ook erg gaaf natuurlijk

signsofzodiac
4 januari 2003, 15:27
Sperzel of Schaller locking tuners, Seymour Duncan Invader bij de brug of SD LiveWires, Switchcraft jacks en potmeters. Grafieten topkam

Negative K3 fan
4 januari 2003, 16:06
Op 2003-01-04 12:27, schreef jorrit:
he nog meer goth explorer eigenaren!

ik zit er aan te denken om een bill lawrence element in de brug te zetten, lekker veel output schijnt een geweldig scheur element te zijn. ik bedoel dit element->

http://www.musik-produktiv.de/shop2/shop04.asp?artnr=3799006&amp;sid=04012003122203414761-B4U38X57OWV9B792PS996&amp;quelle=volltext

kost maar 73 euro en is dus voor een element vrij goedkoop. k wou eigenlijk een X2N kopen maar die zijn duurder en dit schijnt net zo goed zo niet beter te zijn...


de lawrencee die MP levert zijn nep, de echte kunnen alleen via zijn officiele website besteld worden.

BLOK182
4 januari 2003, 16:08
ja en die zijn even duur met verzenden erbij, 48 + 28 dollar, zoiets.

Darklight
4 januari 2003, 18:08
_Quote________________________
Op 2003-01-04 15:27, schreef signsofzodiac:
Sperzel of Schaller locking tuners, Seymour Duncan Invader bij de brug of SD LiveWires, Switchcraft jacks en potmeters. Grafieten topkam
______________________________

tnx, zoiets wilde ik dus even horen :smile:

Waar kan ik al deze dingen trouwens kopen en erin laten zetten? Ik ga dat niet zelf doen namelijk.

Swan
4 januari 2003, 18:23
VOx Humana

signsofzodiac
4 januari 2003, 18:49
Inderdaad, Vox Humana is een goeie. Of Roberts Guitars, Huub Boel misschien... Elke goeie gitaarzaak zou een goeie tech moeten hebben. Bel eens met The American Guitarstore en praat met Frits. Hij kan je waarschijnlijk goed helpen.

Darklight
4 januari 2003, 19:07
Als ik maar bij 1 winkel alles kan kopen en erin kan laten zetten...

Ik denk dat ik maar eens Vox Humana ga bezoeken binnenkort.

ennuh, tnx!

Ic3gl0vE
4 januari 2003, 23:07
http://www.voxhumana.nl

dat bezoekt een stuk makkelijker :smile:

Anders Destium
5 januari 2003, 01:16
Man, ik zou gewoon een gitaar kopen waar je geen gezeik enzo mee krijgt, en dan hou je de Gothic gewoon voor de leuk. Veel mensen hier hebben al weinig geld en steken dat geld niet in een kwaliteitsgitaar, maar om hun "baggergitaar" te verbeteren. Op deze manier kom je natuurlijk nooit ergens!

Darklight
5 januari 2003, 02:06
Ja ik moet natuurlijk een Gibson Gothic Explorer kopen... Dat scheelt een hoop geld in verhouding

Wat ik het belangrijkst vind om te veranderen is de brug pu. Niet dat die dan zo slecht klinkt, maar gewoon omdat het beter kan. En als ik toch bezig ben kan ik maar meteen de rest ook doen (wat niet eens zoveel kost).

Op mijn redelijk dure RG7620 ben ik ook niet echt tevreden met de standaard pu's (Dimarzio).

Maar ergens heb je wel gelijk hoor. Alleen dan had ik nu geen redelijke 6 snarige gitaar gehad en had ik ook niet in de band gespeeld waar ik nu in speel. (C tuning lijkt me niet echt gezond voor een RG7 :wink:)

signsofzodiac
5 januari 2003, 16:01
Ik denk dat de Epi Goth een uitstekende gitaar is om mee te gaan goochelen. Ik ben geen liefhebber van Epiphone, maar die Explorer heeft me ERG aangenaam verrast. Tuurlijk zijn er dingen zat die je kan veranderen, maar de basis vind ik erg goed (hout (resonantie), bespeelbaarheid, feel van de hals). De kleine dingen zijn hier goed te vervangen door goed spul, en dan hou je een echt te gekke gitaar over.

En elementen vervangen, dat doen mensen zelfs op gitaren van duizenden euro's!

7th heaven
5 januari 2003, 19:35
mieter er gewoon 500 t elementen van gibson want die hebben de meeste output ze zitten namelijk ook in de orginele gibson gothic s

jorrit
13 januari 2003, 21:45
k ga een emg 81 in mn goth gooien....
en later ook een emg in de nek...

SiNiSTRaL
13 januari 2003, 22:05
IN de neck nogwel :razz:

Ic3gl0vE
13 januari 2003, 22:07
in de 12e fret, heb je mooie harmonics :wink:

Darklight
13 januari 2003, 22:52
Plaag die jongen niet :smile:

We weten best wat hij bedoeld, toch? :razz:

jorrit
15 januari 2003, 10:48
haha owke...niet IN de nek maar in de neck positie (zo beter?) maar goed...emg 81 (18 volt!!) over een week of 3!!!!!

Jay Cal
15 januari 2003, 11:07
Ik was in eerste instantie ook van plan om EMG's in mijn gibson gothic explorer te gooien... maar die 496R-500T combi die er standaard in zit bij gibson... wow die zijn echt een stuk beter dan EMG's. Ik kan het weten want mijn Ibanez RG527 heeft een EMG81-S-89 setup.

Maarja de gibson elementen zijn wel erg prijzig en over persoonlijke smaak valt natuurlijk niet te twisten.

Greetz!