PDA

View Full Version : Plugin Baby!



armageddon
11 maart 2007, 11:48
Heb gisteren deze instrumentale cover afgemaakt van Muse.
Alles gemaakt op de computer en gitaar opgenomen met een SP B1 door een Toneport UX2. De amp is een Koch Powertone II en de gitaar een LTD EC-1000FMASB.

Ik had hem al in recording geplaatst omdat ik wat vragen had over de drums, maar ik heb hem nog een beetje aangepast en dit is echt de meest lekkere cover die ik ooit heb gemaakt :D

Het effect over de solo-gitaar is een Zvexter Fuzzfactory.

Download hem hier:
http://wieringen.dyndns.org/arjan/Covers/Plugin%20Baby.mp3

En met zang van Azrael:
http://wieringen.dyndns.org/arjan/covers/Plugin%20Baby%20%2B%20Zang.mp3

Wat vinden jullie ervan? Mixtechnisch, gitaartechnisch etc.

El Capitain
11 maart 2007, 12:34
Gitaar klinkt heel vet. Lekker ingespeeld ook!

Drums vallen een beetje in een gat bij het couplet, maar klinkt voor de rest wel lekker vol. Vooral de overgang van het gitaarloopje naar het couplet voelt heel plotseling, ik heb het gevoel dat daar nog iets van een uitklinkende crash mist...

...denk ik

armageddon
11 maart 2007, 12:45
Bedankt :) Ja, daar moet de zang komen maar dat kan ik niet...althans, niet zo hoog.

Maar wellicht dat de crash nog goed moet.

Bl44t44p
11 maart 2007, 13:46
Weer zo'n fijne cover :) Lekkere gitaarsound, drums klinken ook erg overtuigend (vooral dat kleine pre-chorus stukje), alleen valt het bij het couplet inderdaad een beetje weg.. de riff zelf klinkt wat gitaat betreft wel een beetje iel, ik weet ook niet hoe Matt dat voor elkaar krijgt maar hij heeft live bij dat stuk altijd een erg vette en dikke sound. Fuzz Factory klinkt wel heel erg fijn !

Spitfire
11 maart 2007, 13:53
Nouja, ik vind bijna al je covers geslaagd en dit is er weer een :)

armageddon
11 maart 2007, 14:18
Bedankt allemaal :D

De FuzzFactory klinkt inderdaad heel iel en ik heb dus ook de indruk dat ie eem gemod heeft, want mijn gitaar klinkt dus totaal niet iel zonder FF. Punt is alleen dat het zo'n gigantisch gestoord effect is dat het best kan zijn dat je iets compleets contra-intuitiefs moet doen om te krijgen wat je wilt. Volume terugdraaien op je gitaar om het harder te laten klinken bijvoorbeeld.

Speulert
11 maart 2007, 15:13
Kan me hoofd net zo min stil houden als bij het origineel van muse.Dus zeer geslaagd oftewel vette shit!!

Azrael
11 maart 2007, 18:41
Nog even mensen en dan staat hier de track met zang! :)

armageddon
11 maart 2007, 19:22
Ben het hele project aan het rarren zodat ik straks thuis verder kan :)
600MB gerar'd.

Azrael
11 maart 2007, 19:26
Ben het hele project aan het rarren zodat ik straks thuis verder kan :)
600MB gerar'd.

:D

Je hebt mijn eigen versie al gehoord he? Die was simpel in elkaar gezet. Moet eerlijk zeggen dat ik hem opzich best wel goed vind klinken al maar het kan allemaal netter qua afmixen (en uiteraard de opname kwaliteit zelf maar daar kan ik weinig aan verbeteren) :)

Damage Inc.
11 maart 2007, 19:33
Het is een beetje anders gespeeld, maar maakt nix uit, met covers mag dat :P .
De sound ervan klinkt wel dichtbij, ik krijg er wel zo'n zelfde gevoel bij zowat :) .
En het geluid zelf is ook goed, goed warm en niet te dun enzo, maar de drum valt inderdaad raar weg bij die bepaalde stukken, alsof de volumeknop omlaag word gedraaid.

Ik kan het in ieder geval niet zo opnemen :O .

- Damage Inc.

Azrael
11 maart 2007, 20:01
Het is een beetje anders gespeeld, maar maakt nix uit, met covers mag dat :P .
De sound ervan klinkt wel dichtbij, ik krijg er wel zo'n zelfde gevoel bij zowat :) .
En het geluid zelf is ook goed, goed warm en niet te dun enzo, maar de drum valt inderdaad raar weg bij die bepaalde stukken, alsof de volumeknop omlaag word gedraaid.

Ik kan het in ieder geval niet zo opnemen :O .

- Damage Inc.

Moet je eerlijk zeggen dat ik het prakties een 1 op 1 cover vind qua spel. Ik kon zongen moeite eroverheen zingen en ben geen enkel probleempunt tegen gekomen. Over het volume van de drums ben ik het wel eens met name op de rustigere stukken. Maar storend vind ik dat niet, want op die manier heb je echt een rustig zangrefrein. Muse daarintegen heeft een dynamiek van een dood vogeltje.

Elixir
11 maart 2007, 21:17
En weer slaag je erin om de sfeer van het nummer er in te vangen... erg goed hoor...

Gitaarsound is ook echt goed :)

Bl44t44p
11 maart 2007, 22:20
Het is een beetje anders gespeeld, maar maakt nix uit, met covers mag dat :P .

Oh? Vertel.

armageddon
11 maart 2007, 23:04
Wauw! Hartstikke bedankt allemaal. Ik ben erg gevleid :D

Juist nu knalde mijn intornets eruit dus dat duurde even.
Dit is de eerste keer dat ik zang mix, dus het kan wat kut klinken, maar ik ben tevreden met de hele cover! (Woei, de eerste volledige cover). (ik heb de bas nog wat opgevoerd en het vers kwa drum wat versterkt)

http://wieringen.dyndns.org/arjan/covers/Plugin%20Baby%20%2B%20Zang.mp3

enjoy!

Azrael
11 maart 2007, 23:12
De zang is dus van mij opgenomen met een Behringer mengpaneeltje met een SP B1 microfoon.

Laat maar horen mensen!

Bl44t44p
11 maart 2007, 23:22
Hmm :) Leuk! Zang in verse klinkt beetje droog, reverb misschien? Ook even kijken of je dat nog wat beter kunt mixen want samen met clean gitaar klinkt het niet echt lekker. Mijn complimenten voor het refrein, lekker vol power, erg overtuigend...echt goed! Ook de "falsetto bits" zijn mooooi! Matt Bellamy blijft qua zang ontzettend moeilijk maar je brengt het er hier echt goed van af!

Post je 'm ook nog op Muse.mu messageboard Kit & Tab? Zal goed ontvangen worden!!

Azrael
11 maart 2007, 23:26
Hmm :) Leuk! Zang in verse klinkt beetje droog, reverb misschien? Ook even kijken of je dat nog wat beter kunt mixen want samen met clean gitaar klinkt het niet echt lekker. Mijn complimenten voor het refrein, lekker vol power, erg overtuigend...echt goed! Ook de "falsetto bits" zijn mooooi! Matt Bellamy blijft qua zang ontzettend moeilijk maar je brengt het er hier echt goed van af!

Post je 'm ook nog op Muse.mu messageboard Kit & Tab? Zal goed ontvangen worden!!

Ik vind persoonlijk de zang zo wel goed om eerlijk te zijn. Zijn mix bevalt me persoonlijk wel. Als je hem echt met veel reverb gaat vergallen dan wordt het er niet mooier op. Er zou misschien wel een mooiere reverb over kunnen met wat knisperiger hoog maar dit is niet mijn mix dus tja dat kan ik niet regeln.

Falsetto is wel raar om te zingen. Matt Bellamy heeft wat betere spulletjes ook in zijn studio om het allemaal netter krijgen. Ik zit in een slaapkamer met een microfoon. :)

Maar ik ben er erg tevreden over. Dit is qua geluid precies zoals ik zing dus dat is mooi.

Ik ga hem zelf niet op dat forum posten omdat het niet puur mijn eigen werk is want ik zing alleen. Maar met toestemming van armageddon wil ik hem wel posten.

armageddon
11 maart 2007, 23:35
Falsetto is wel raar om te zingen. Matt Bellamy heeft wat betere spulletjes ook in zijn studio om het allemaal netter krijgen. Ik zit in een slaapkamer met een microfoon. :)


SP B1 is natuurlijk een fantastische microfoon (leuke is nu dat ik die ook gebruikt heb ;)). En een slaapkamer zegt niet zoveel :) Heel Reise Reise en Rosenrot van Rammstein is ook in een slaapkamer opgenomen, de zang dan.

Azrael
11 maart 2007, 23:37
SP B1 is natuurlijk een fantastische microfoon (leuke is nu dat ik die ook gebruikt heb ;)). En een slaapkamer zegt niet zoveel :) Heel Reise Reise en Rosenrot van Rammstein is ook in een slaapkamer opgenomen, de zang dan.

Inderaad. Leuke mic! Hij klinkt als hij niet door mijn A/D converters gaat wel een stuk beter maar dat ligt aan de geluidskaart. Ik ben in iedergeval er erg blij mee! :D

Maargoed, voer voor een ander topic. Liever reacties :cheerup:

krizz
12 maart 2007, 00:17
Jow klinkt goed!

Soms is het lickje een beetje slordig maar dat maakt niet zo veel uit, het heeft zelfs wel wat.

Mix en zang zijn erg goed, vooral topstem ook.

Negative K3 fan
12 maart 2007, 11:13
errg goede recording, petje af

hendrix2
12 maart 2007, 11:24
erg leuke opnamen. Mooi afgewerkte cover!
Complimenten voor Azrael voor de zang!

edit: natuurlijk ook knap ingespeeld door Armageddon. Ben het nu een 2de keer aan het beluisteren, en deze komt gewoon in m'n playlist!

Azrael
12 maart 2007, 11:41
De link van armageddon is down.

Bij deze even snel een yousendit link van zijn track plus mijn zang.
http://download.yousendit.com/00B197FB3CD03378

edit: Hij doet het alweer....raar
dubbeledit: Ik had de link gesleept inplaats van copy link naar iemand ;) logisch dat het mis ging

Damage Inc.
13 maart 2007, 04:22
Oh? Vertel.

?

Ik heb het nummer misschien een tijdje niet gehoord, maar als je het goed vergelijkt is het niet helemaal hetzelfde.

Heel veel mensen denken al snel dat het op een bepaalde manier is gespeeld terwijl het niet is, of horen het verkeerd, of wat helemaal dom is, om tabs van het internet (of zelfs officiële tab-boeken) te geloven.
Niet dat ik zeg dat eh... Armageddon iets van dit heeft gedaan, misschien wel, maar zoals ik al zei, veel mensen.

Ik zal ze allebij nog eens luisteren...
Maar dit is dus niet om dikke kritiek te geven van "THIS SUX" want ik vind het zelfs wel goed.

armageddon
13 maart 2007, 08:25
Jongens jongens! ;) Dat maakt toch allemaal niks uit? Als het bereikte geluid maar hetzelfde is. Het achtergrondriff van het chorus is ter ondersteuning en daar heb ik maar wat gedaan. Je kan de akkoorden in het echte nummer duidelijk horen, maar je hoort ook nog een soort 2e lijntje er doorheen. Daar heb ik gedaan wat me goeddunkte en als het goed klinkt laat ik het maar zo.

spanky_franky
13 maart 2007, 09:46
Klinkt goed man! Puntje is wel dat de drums 'te lomp klinken' ..

Als je me het laatste stukje had laten horen, bij het melancholische gegil, dan had ik gezworen dat het een live versie was van muse zelf

:rockon:

armageddon
13 maart 2007, 11:22
Klinkt goed man! Puntje is wel dat de drums 'te lomp klinken' ..

Als je me het laatste stukje had laten horen, bij het melancholische gegil, dan had ik gezworen dat het een live versie was van muse zelf

:rockon:

Bedankt :)
Wat bedoel je met "te lomp"? Te veel aanwezig?

Azrael
13 maart 2007, 11:59
Klinkt goed man! Puntje is wel dat de drums 'te lomp klinken' ..

Als je me het laatste stukje had laten horen, bij het melancholische gegil, dan had ik gezworen dat het een live versie was van muse zelf

:rockon:

Ik neem dat laatste als compliment! Thanks! :)

spanky_franky
13 maart 2007, 12:03
Bedankt :)
Wat bedoel je met "te lomp"? Te veel aanwezig?
Het past niet zo goed bij de muziek, het lijkt te veel een soort metalkit zegmaar..

armageddon
13 maart 2007, 12:15
Het past niet zo goed bij de muziek, het lijkt te veel een soort metalkit zegmaar..

Hmm, daar heb ik dus totaal geen probleem mee en ik vind het absoluut niet metal klinken. Al die metalnummers met DFHS worden met een DW kit gedaan zo'n beetje, hier is bijna alles Pearl of Sonor.

Kwestie van smaak denk ik dus :)

Elixir
13 maart 2007, 12:32
Wow... met zang is t echt helemaal geweldig. Mijn complimenten voor de zang :)

Azrael
16 maart 2007, 23:24
Yeah, ben er zelf ook best wel trots op. Echt veel goede reacties op gehad niet alleen van dit forum maar ook van medemuzikanten. :)
Maargoed, de backing is dan ook gewoon uitstekend geschikt om je lekker op uit te leven!

Das Schaap
16 maart 2007, 23:40
Nice one, aan beiden. :cooler:
Alleen de bas vind ik niet echt iets. En drums mochten iets meer op de achtergrond. Maar dat is persoonlijke mening, niet vergelijkend met het origineel.


Azrael, je kan meer dan ik had verwacht van (gebaseerd op dat a capelle stukje van je).

Ik hou het in m'n achterhoofd. ;)

Azrael
16 maart 2007, 23:41
Nice one, aan beiden. :cooler:
Alleen de bas vind ik niet echt iets. En drums mochten iets meer op de achtergrond. Maar dat is persoonlijke mening, niet vergelijkend met het origineel.


Azrael, je kan meer dan ik had verwacht van (gebaseerd op dat a capelle stukje van je).

Ik hou het in m'n achterhoofd. ;)

Hehe dat a capella stukje was echt een mic test. Had ik er express bij gezet maar ik had dat soor rare fratsels beter voor mijzelf kunnen houden inderdaad want het is geen reclame. 'k Heb echter wel ooit een heel rustig akoustisch covertje van John Mayer hier gepost waar ik wel erg tevreden over was.

Ik moet nogsteeds een nummer hier posten maar de songtekst is het punt. Ik ben niet de enige hier die mee leest en het is te confronterend/persoonlijk voor mensen die weten waar het over gaat. Maar ik zal het nummer wel aanpassen binnenkort qua tekst.

armageddon
16 maart 2007, 23:51
Nice one, aan beiden. :cooler:
Alleen de bas vind ik niet echt iets. En drums mochten iets meer op de achtergrond. Maar dat is persoonlijke mening, niet vergelijkend met het origineel.


Azrael, je kan meer dan ik had verwacht van (gebaseerd op dat a capelle stukje van je).

Ik hou het in m'n achterhoofd. ;)

Drums ben ik met je eens :) Die ga ik nog even wat subtieler mixen. De bass....tja, die vind ik gewoon lekker :D