PDA

View Full Version : probleem met Floyd Rose



Richie romantico
11 maart 2007, 09:26
Hoi, Ik ben de gitarist van de Belgische Bon Jovi Tribute Band (www.bongov.com) en heb net een USA Fender Strat Sambora signature '89 gekocht in het buitenland. Toen ze bij mij aankwam was er op het eerste zicht niets op te merken maar bij het indraaien van mijn tremoloarm in de voorziene bus op de Floyd, kraakte het zootje af(bus op de Floyd) Blijkbaar kan dit stuk niet appart vervangen worden. Ik moet dus een nieuwe Floyd Rose original monteren. Die dingen kosten veel geld en heb via ebay wel hier en daar een koopje gezien maar blijkbaar zouden de Amerikaanse Floyds al 20 jaar niet meer gemaakt worden in USA maar in Duitsland bij Schaller. Ik kan dat moeilijk geloven. Kan iemand mij hierbij helpen?
Worden ze idd niet meer gemaakt in USA, is de kwaliteit dan niet minder?
Ze kunnen ook moeilijk worden geïmporteerd... Weet iemand een adres voor mij waar ik de originele kan vinden. Het zou zonde zijn om op zo'n dure gitaar dan met een kopie floyd te zitten!
Muzikale groeten, Nic

AART
11 maart 2007, 09:54
Duitsers leveren soms beter werk af dan amrikanen ;) .

Maar volgens mij worden ze nog gewoon gemaakt.
Fred Dons weet een heleboel van die dingen, PM hem anders eens.

ppie
11 maart 2007, 10:48
Als het het busje is met schroefdraad aan de buitenkant is waar je de tremoloarm insteekt wat is afgebroken is dat wel te vervangen. Er was bij mij een stukje uitgebroken. Als je een (Schaller)floydrose tremoloarm besteld zit dit busje er standaard bij. het wordt dmv een imbus boutje aan de onderkant van de floyd vastgezet. (dus je floyd moet wel even helemaal uitgebouwd worden) Informeer maar eens bij Vox Humana ook allparts in de usa kan de tremoloarm leveren.


gr PPie

Richie romantico
14 maart 2007, 06:06
Bedankt jongens!!
Door jullie weet ik wat ik moet doen...
Groeten Nico :)