PDA

View Full Version : Happy met modeling.



Nocki
11 maart 2007, 08:22
Hoi allemaal,

Al jaren lang ben ik bezig met amps en racks en oplossingen om het zo lekker mogelijk te laten klinken. Ik heb echt al hele mooie spullen gehad en altijd een geweldige sound gehad. Ook al was het soms zoeken naar oplossingen omdat bepaalde fx units toch wat van mn geluid afsnoepten...

Het enige probleem van deze mooie spullen was het vervoeren. altijd slepen, duwen, sjouwen en een veels te hoog volume. vooral voor heel kleine projecten was dat eigenlijk teveel.


Sinds een paar weken heb ik nu een Line6 PodXT live en een actieve 300 watt solton monitor en in die weken heb ik m aan de laptop gehangen om m eens lekker in te stellen.

Dit is gewoon een heelrijke combi om mee te spelen. het geluid is heel erg overtuigend en doet precies wat ik wil. een lekker middengebied heb ik erin gekregen en de pinched harmonics speel ik ook precies waneer ik wil.

De feel van de set lijkt ook best veel op andere amps en het klinkt volgens mij al gauw een stuk beter dan veel budget buizenamps. Ik weet dat dit gevaarlijk is om te zeggen maar als ik bijvoorbeeld deze combinatie vergelijk met het geluid van bv een marshall jcm2000 tsl dan reageert dit een stuk beter.

Natuurlijk kan de line6 mn Mesa Roadster niet vervangen. sterker nog. ik model met mn line 6 eigenlijk mn eigen set zodat het geluid veel op elkaar lijkt.

al met al ben ik er erg blij mee! het werkt en klinkt gewoon super en als je het gebruikt waar het voor bedoeld is doet het absoluut zn werk.

steph
11 maart 2007, 09:15
Nocki,
Ik zit er ook wel eens aan te denken, bijv. nu met koninginnedag moet in overdag en 's avonds spelen, en ook al heb ik niet zo'n grote overdreven setup, toch is het allemaal ongemakkelijk om met flightcase en koffers te leuren.
Ook voor m'n thuisopnames lijkt het mij een geweldige uitkomst (of als ik niet kan slapen en de rest dat wel wil).
Nou heb ik een jaar of drie terug een keer met de pod pro (geen xt) dit weleens geprobeerd, maar had waarschijnlijk geen goede monitor, want het klonk nergens naar. Veel hoog en laag, en idd. geen goed midden. Is dat nu bij de xt veranderd?

armageddon
11 maart 2007, 09:15
Ik ben blij dat iemand zo tevreden is met modelling. Zelf heb ik even de Vetta 2 mogen proberen, maar ik kreeg er gewoon niet uit wat ik wou terwijl ik dat wel met mijn Pod 2 krijg :S Ik kwam erachter dat ik eigenlijk het meeste wel krijg met mijn Koch Powertone. Waar ik de grootste moeite mee had was dat de hi-gain-modellen erg kut klonken op die Vetta. Allemaal veel te scooped.

Wat voor versterkemodellen gebruik jij en wat voor truukjes gebruik je om het goed te laten klinken?

Overigens ook handig om eens iemand te hebben in het hele buizen vs. modelling gebeuren die zowel enorme goeie buizenamps heeft of heeft gehad en nu dus ook heel tevreden is met modelling :)

Franc
11 maart 2007, 09:55
Wat ik me nou afvraag (heb nog nooit zo'n modelling ding geprobeerd) is zo'n ding een beetje aanslaggevoelig? En reageert ie ook op het volume van je gitaar?
Dat is wat mij persoonlijk zo aanspreekt in een buizenbak. Sla je hard dan gaat ie ook hard, sla je zacht dan gaat ie zacht.
En met je gitaarvolume kun je van clean zo naar overstuurd en alles ertussenin draaien.

Doen die modelling dingen dat ook?

Baker
11 maart 2007, 10:28
ja. Dat zoen ze.

peter_heijnen
11 maart 2007, 10:29
Een van mijn de geluidsmannen, zelf gitarist, waar ik veel mee heb gewerkt ziet me het liefst met mijn tonelab binnenkomen. Dat gaat niet over podiumvolume, maar hij vindt dat de tonelab veel lekkerder mixt.

Maar hij kan dus mooi mijn rug op. Dit jaar ga ik waarschijnlijk weer met hem lhet theater in en dan krijgt ie oftewet mijn ac15 of mijn tech21 tm60 voor zijn kiezen die ik uiteindelijk toch "echter" vind.

Baker
11 maart 2007, 10:34
Modelling is geweldig. Als je weet waar de beperkingen liggen.
Dat geldt trouwens ook voor buizenbakken:
Buizenbakken zijn geweldig. Als je weet waar de beperkingen liggen.

Ik het zelf ook.
Soms treed ik op met mijn POD. Soms met mijn Koch.
Mijn ervaring is dat die POD vooral erg handig is, en dat de Koch uiteindelijk lekkerder klinkt.

Hier op het forum wordt wel eens de suggestie gewekt dat het een de ander uitsluit:
Of je bent voor modeling, óf je hebt een buizenbak. Wat een onzin.

Verder heb ik sterk de indruk heb dat degenen die het hardste schreeuwen dat modeling maar niks is ook degenen zijn die nog nooit met een modeling apparaat hebben opgetreden.

armageddon
11 maart 2007, 10:39
Wat ook lekker is is gewoon de Pod door de eindtrap van m'n Koch heenjagen :)

outside
11 maart 2007, 11:15
Wat ik me nou afvraag (heb nog nooit zo'n modelling ding geprobeerd) is zo'n ding een beetje aanslaggevoelig? En reageert ie ook op het volume van je gitaar?
Dat is wat mij persoonlijk zo aanspreekt in een buizenbak. Sla je hard dan gaat ie ook hard, sla je zacht dan gaat ie zacht.
En met je gitaarvolume kun je van clean zo naar overstuurd en alles ertussenin draaien.

Doen die modelling dingen dat ook?


ja. Dat zoen ze.

Hangt er ook wel vanaf welke modeler. Een gt-8 doet dat naar mijn mening niet echt maar een tonelab zeker en vast wel!

qwertyuiop
11 maart 2007, 11:29
ik heb ongeveer 50 optredens met een podxt live en een powered floormonitor gedaan, voornamelijk ook vanuit de overweging "makkelijk, minder sjouwen, redelijk goed geluid, etc.

mijn bevindingen zijn dat uiteindelijk het verschil zit in je eigen spel. en daarmee bedoel ik; op een pod ga je anders spelen vanwege het gedeeltelijk ontbreken van dynamiek.... ik vond dat erg lastig omdat ik na 10 optredens met een pod, op mijn buizenbak niet meer wegkom... mijn spel was dan "lui" geworden waardoor het spelen op de buizenversterker lastiger werd.

en vanwege het feit dat ik persoonlijk een buizenversterker nog steeds mooier vind klinken, wil ik zo af en toe daar gewoon nog eens op spelen. als dat dan lastig wordt omdat je de "platte" dynamiek van de pod gewend bent, lever ik liever mijn pod in.

dat heb ik dus ook gedaan; heb er een kleine buizencombo voor terug gekocht (mesa DC5) met wat pedaaltjes ervoor, en ben nu dus weer happy; goed geluid, flink sjouwen maar niet teveel/zwaar, en lekker spelen.

maar goed, de voordelen van een pod zijn voor mij wel duidelijk hoor. er zal dan ook ongetwijfeld ergens dit jaar wel weer een moment komen dat ik denk; ik koop een xtlive en een powered floormonitor, en dan ga ik daar weer een tijdje op spelen uit gemaksoverwegingen.....en daarna ga ik dan weer een tijdje terug naar een buizenversterker vanwege het geluid...en dan koop ik weer een pod...en dan bui....en dan...

Azrael
11 maart 2007, 11:33
Hangt er ook wel vanaf welke modeler. Een gt-8 doet dat naar mijn mening niet echt maar een tonelab zeker en vast wel!

Rare GT8 heb jij. Als er iets aanslaggevoelig is dan is het de GT8 wel. Maargoed, ieder zijn mening.

armageddon
11 maart 2007, 12:49
Ligt er net aan welk model je gebruikt. De hi-gain modellen van de Pod zijn wel aanslaggevoelig, maar de Recto op de GT8 klinkt als stront.
De clean modellen en de stompbox modellen klinken wel weer ok.

Echter...die GT8 doe ik nooit meer weg :D

Rude Perception
11 maart 2007, 12:59
ik heb ongeveer 50 optredens met een podxt live en een powered floormonitor gedaan, voornamelijk ook vanuit de overweging "makkelijk, minder sjouwen, redelijk goed geluid, etc.

mijn bevindingen zijn dat uiteindelijk het verschil zit in je eigen spel. en daarmee bedoel ik; op een pod ga je anders spelen vanwege het gedeeltelijk ontbreken van dynamiek.... ik vond dat erg lastig omdat ik na 10 optredens met een pod, op mijn buizenbak niet meer wegkom... mijn spel was dan "lui" geworden waardoor het spelen op de buizenversterker lastiger werd.

en vanwege het feit dat ik persoonlijk een buizenversterker nog steeds mooier vind klinken, wil ik zo af en toe daar gewoon nog eens op spelen. als dat dan lastig wordt omdat je de "platte" dynamiek van de pod gewend bent, lever ik liever mijn pod in.

dat heb ik dus ook gedaan; heb er een kleine buizencombo voor terug gekocht (mesa DC5) met wat pedaaltjes ervoor, en ben nu dus weer happy; goed geluid, flink sjouwen maar niet teveel/zwaar, en lekker spelen.

maar goed, de voordelen van een pod zijn voor mij wel duidelijk hoor. er zal dan ook ongetwijfeld ergens dit jaar wel weer een moment komen dat ik denk; ik koop een xtlive en een powered floormonitor, en dan ga ik daar weer een tijdje op spelen uit gemaksoverwegingen.....en daarna ga ik dan weer een tijdje terug naar een buizenversterker vanwege het geluid...en dan koop ik weer een pod...en dan bui....en dan...


Hoe doe je het dan met kleine optredens waar geen goede PA is?

Nocki
11 maart 2007, 16:05
Nou heb ik een jaar of drie terug een keer met de pod pro (geen xt) dit weleens geprobeerd, maar had waarschijnlijk geen goede monitor, want het klonk nergens naar. Veel hoog en laag, en idd. geen goed midden. Is dat nu bij de xt veranderd?

Tja. ik heb zelf de xt wel eens eerder gehad maar niet de live. de normale pod xt vond ik ook niks maar omdat ik nu wel moest programmeren kwamen er dingen naar boven die me erg aanstonden. de patches van het ent en de presets die erin zaten klonken voor geen meter maar wat ik zelf heb gemaakt is super!
Ik heb idd moeten zoeken voordat ik amps had die lekker middy klonken had maar het was niet onmogelijk.



Wat voor versterkemodellen gebruik jij en wat voor truukjes gebruik je om het goed te laten klinken?

ik gebruik de clean line6 models voor clean. de jcm800 de calicrunch (mesa mark series) en de treadplate (recto)
de clean klinkt clean gewoon erg goed maar ik kan er een pedaal bij gooien voor de crunch wat dan erg lekker klinkt.

de overdrives klinken erg lekker als je er een tubescreamer ofzo voor gooid. dan gaan ze echt leven. wil je alleen de ampsim en dus geen drive pedaal ervoor gooien mis je idd midden en dynamiek. de truuc is voor de drives dus echt het pedaal ervoor te zetten. met het pedaal regel je dus echt het midden, de "tone" en de mate van smeuigheid en oversturing. en met pedaal bedoel ik dus geen echt pedaal maar een pedalsim.



Wat ik me nou afvraag (heb nog nooit zo'n modelling ding geprobeerd) is zo'n ding een beetje aanslaggevoelig? En reageert ie ook op het volume van je gitaar?
Dat is wat mij persoonlijk zo aanspreekt in een buizenbak. Sla je hard dan gaat ie ook hard, sla je zacht dan gaat ie zacht.
En met je gitaarvolume kun je van clean zo naar overstuurd en alles ertussenin draaien.

Doen die modelling dingen dat ook?

Ja dat doen ze. maar naar mijn mening een beetje teveel. de curve is nog niet 100% maar het werkt wel al heel goed. nogmaals het is geen buizen amp maar ook bij buizenamps mis ik dit soort dingen ook heel erg...



mijn bevindingen zijn dat uiteindelijk het verschil zit in je eigen spel. en daarmee bedoel ik; op een pod ga je anders spelen vanwege het gedeeltelijk ontbreken van dynamiek.... ik vond dat erg lastig omdat ik na 10 optredens met een pod, op mijn buizenbak niet meer wegkom... mijn spel was dan "lui" geworden waardoor het spelen op de buizenversterker lastiger werd.


het zit uiteraard altijd in je vingers. maar je gaat lekkerder spelen als je vinger een interactie krijgen met de gear. ik merk dat ik dat nu heb. maar nogmaals daar moest ik even voor tweaken.
het "lui" worden van je vinger waar je het over het ken ik idd wel. het zal bij mij ook zeker niet of/of worden maar en/en. en ik hoop nog genoeg te kunnen spelen op mn roadster :-)


al met al een super combi dus maar ook zeker nog niet heilig. maar voro wat ik er mee wil doen en voor wat ik ervan verwacht (het moet gewoon absoluut goed zijn) is het geweldig!

qwertyuiop
11 maart 2007, 16:13
Hoe doe je het dan met kleine optredens waar geen goede PA is?

Mijn band speelt nooit zonder PA, ook de kleinere optredens niet. We hebben een eigen volwaardige PA voor zalen tot 250 man. daarboven huren we altijd een PA, dus ik kon/kan altijd naar een PA doorlussen.

als je niet altijd een PA ter beschikking hebt, is het inderdaad lastig om met de combi van alleen een podxtlive en powered floormonitor te spelen. Dan heb je toch ets van zaalversterking nodig...

qwertyuiop
11 maart 2007, 16:17
het zit uiteraard altijd in je vingers. maar je gaat lekkerder spelen als je vinger een interactie krijgen met de gear. ik merk dat ik dat nu heb. maar nogmaals daar moest ik even voor tweaken.
het "lui" worden van je vinger waar je het over het ken ik idd wel. het zal bij mij ook zeker niet of/of worden maar en/en. en ik hoop nog genoeg te kunnen spelen op mn roadster :-)

al met al een super combi dus maar ook zeker nog niet heilig. maar voro wat ik er mee wil doen en voor wat ik ervan verwacht (het moet gewoon absoluut goed zijn) is het geweldig!

juist vanwege het probleem van de dynamiek en de daardoor veranderende vingertechniek (haha, lekker woord zeg) heb ik ervoor gekozen om alleen nog maar met buizen te spelen. juist het afwisselen tussen pod en buizen werd me te lastig. Ik kon dus niet meer "lekker" spelen op mijn buizenbakken. dus toen werd het niet meer en/en maar alleen nog maar buizen...

ik gebruikte overigens ook altijd een virtueel pedaaltje voor de virtuele overdrive van de virtuele versterker in de pod. dat klinkt erg lekker. zelf gebruikte ik eigenlijk altijd de "cali crunch" (boogie-liefhebber he?)

Baker
11 maart 2007, 17:49
he wat heerlijjk zeg.
eindelijk eens een discussie over de voor en nadelen van modeling die wél ergens over gaat.

qwertyuiop
11 maart 2007, 18:40
he wat heerlijjk zeg.
eindelijk eens een discussie over de voor en nadelen van modeling die wél ergens over gaat.

en zonder dat er gelijk een welles/nietes discussie ontstaat....

Robin.ke
11 maart 2007, 20:47
Hoe doe je het dan met kleine optredens waar geen goede PA is?
Je kunt op elk modelling apparaat je speakercab-simulator uitschakelen, waardoor je hem gewoon in de return van elke gitaarversterker kunt pluggen.
Leuke discussie trouwens. Zelf was ik sceptisch over modelling, totdat ik het zelf heb geprobeerd. De fabrieks-presets zijn naar mijn mening bij de meeste modelling apparaten niet groots, maar geef jezelf de tijd om het een en ander zelf uit te proberen.

Nocki
11 maart 2007, 21:43
Het leuke is dat je combinaties kan maken. en zoals sommige gitaren niet lekker klinken over siommige amps maar andere daarintegen wel kan je bij de modeling spullen makkelijker tegen dat soort dingen op lopen. sommige pedalen reageren ook heel anders op sommige amps en ook daar moet je rekening mee houden.

Ook zou ik de gitaristen de kost niet willen geven die op het "zicht" hun amp afstellen in plaats van te luisteren.

hiermee bedoel ik de redenatie" ik zet bas op 7 want ik wil veel bas en treble op 6 want ik wil niet zoveel hoog als bas maar net iets minder ipv luisteren naar wat de controlls doen. dat was ook het eerst wat ik moest leren bij de line6. natuurlijk was dit niet zo moeilijk want mes amps moet je ook zo instellen.

je merkt echt dat de amps nagedaan worden en bepaalde amps reageren ook heel slecht op bepaalde settings en ook dat komt dan terug in de diverse models.

goed luisteren blijft het divies!

Harm
12 maart 2007, 08:21
Leuk topic eens!

Idd... Ik ken beide en ga binnenkort maar eens de tonelab uitproberen omdat een kameraad van mij die lekkerder vind klinken dan zijn (oude) xt pro...
Zelf al weer een jaartje de xt live en voor opnemen etc erg mooi apparaat! Ik gebruik de topmodellen wel zonder boost pedaal (die trap ik alleen in wanneer ik het randje nodig heb) tenzij ik ff moet pompen met hi gain...
Clean favoriet bij mij is de Roland Jazz chorus... blijft beetje nostalgie he? Maar dat vond ik een super mooie clean!

Maar inderdaad het luie spelen... Ik had het niet als zodanig onderkend maar voor mijn gevoel (aha erlebnis) is dat een beetje zo... Maar ik heb vaak met de xt live dat ik iets mis wat ik met de koch powertone 1/2 wel blind kan vinden: wanneer gaat die jongen feedbacken en hoe speel ik daar gemakkelijk mee... Op de een of andere manier lijkt het alsof het eq-deel van een top wat gemakkelijker te beheersen valt.. ik zeg lijkt omdat ik het niet kan onderbouwen... De instellingen op mijn xt-live zijn, net als Nocki zegt, niet conventioneel... Dat wil je ook niet met de pod, daar moet je inderdaad erg goed luisteren naar wat je krijgt!! En zelfs zo erg dat het anders klinkt op een monitor of op de return van de top of via een eindtrap... Maar zoals bekend de grootste verschillen als je de xt-live blind voor een combo knalt...

Voor mij is de xt-live erg handig.. Ik durf er mee op te treden als ik of een monitor ervoor heb of een eindtrap (stereo) met 2x12"... Maar ja.. ik ben conservatief... dus die buizen... die blijven, net als GAS :)

Harm

Negative K3 fan
12 maart 2007, 10:47
nocki en happy......

armageddon
12 maart 2007, 10:58
Wel lollig eigenlijk. Als je tegen Nocki een jaar terug had gezegd dat ie helemaal happy was met een XT Live dan had dat op veel hoon gerekend waarschijnlijk ;)

(Ik snap ook wel dat je die XT Live naast de Roadking hebt :P)

Synx
12 maart 2007, 22:43
Voor erbij is de XT live zeker niet slecht. Maar zelfs zo,over n buizeneindtrap klinkt t geheel behoorlijk. En, zal wel door de buizeneindtrap komen, zijn dingen zoals feedback veel makkelijker te controleren.

Wellicht een leuk idee om eens n blinde test te doen in de regio zuid limburg? Aantal behoorlijke combo's etc tegen n XT live en kijken of de gitarist hem eruit haalt op t gehoor ( dus niet spelende ).

Negative K3 fan
12 maart 2007, 23:54
gear gebruik je met een bepaald doel... bij een meeting in almere was er een line6 demo en dat klonk ook onwijs goed en imo beter dan de shiva erna

intGod
13 maart 2007, 09:35
1. Gevoeligheid van de patch.

Afhankelijk van welke versterker je kiest en hoe je de effecten in de loop zet is het ding wel/niet aanslaggevoelig. Dat wil zeggen dat je patches kan maken die je clean EN ruig kan spelen door je gitaarvolume te regelen. Er zijn andere settings die je kan maken waar dat nou net niet meer uitmaakt. Voor een powermetal up/down stroke achtig ding wil je net dat het niet uitmaakt en dat het zoveel mogelijk hetzelfde klinkt. Maar als je een gevoelig nummer wil opbouwen dan is dat wel handig.

2. Het is geen Marshall. Het is geen Mesa. Het is geen Soldano en ook geen Randall.

De geluiden lijken sterk op die van andere versterkers maar ze zijn het niet. Ik beschouw het ook niet als die versterkers maar wel als een schier eindeloze hoop mogelijkheden.

3. De effecten zuigen

De effecten zijn zeker niet zo goed als losse, goed uitgekozen pedalen. Maar live merk je daar vrij weinig van. Je zou er eventueel nog een effect rack achter kunnen hangen vermits de Pod (XT Live) gewoon MIDI kan uitsturen. De Wah zuigt wel heel erg en dat merk je op het podium. Daarvoor heb ik toch een andere wah aangeschaft.

Nocki
13 maart 2007, 16:45
nocki en happy......


tja... misschien had ik te weinig verwacht ervan.

al met al nog steeds happy... en ik ben er zelfs al een flightcase voor aan het bouwen. ik laat nog wel zien hoe het erui ziet. het wordt een doos waar naast de podxt live ook stroom en aansluitingen in aanwezig zijn.

zo leg ik het pedalboard op de vloer, erachter de monitor, cover eraf...

rechts aansluiting voor stroom in en gitaar in.
links aansluiting voor stroom naar de monitor, signaal uit voor de monitor en signaal uit voor de geluidsman. alles in een!

ik ben benieuwd hoe het gaat worden :)

intGod
13 maart 2007, 16:51
ik ben benieuwd hoe het gaat worden :)

Zoiets?

http://intgod.blogspot.com/2007/03/podcase.html

frekie
13 maart 2007, 21:25
Ik heb nog een POD2 op zolder, OK oud model. Maar ik doe er niks meer mee, als ik hem nu nog eens aansluit vraag ik me af wat ik er ooit goed aan vond. Alleen voor thuis opnames is het ideaal, voor een eenvoudige demo dan. Ik ken een gitarist van een coverband die altijd met PA speelt, die heeft het even geprobeerd met alleen een POD op de PA maar die speelt allang weer met een Marshall halfstack. In theorie is het ideaal, geen lawaai meer op het podium, geen gesleep maar je krijgt gewoon "het" geluid niet en dat speelt niet lekker. Dat van die powered PA monitor vind ik wel slim, een gitaar eindtrap en vooral gitaar speakers kleuren veel te veel.

Nocki
14 maart 2007, 20:53
hierbij mijn idee voor de flightcase voor de pod xt live

http://people.zeelandnet.nl/nocki/podxtlive.JPG

in de "doos" zitten de aansluitingen van depod xt live naar buiten toe en een verdeeldoos. aan de rechterkant de input voor stroom en signaal. aan de linkerkant stroom uit naar de actieve monitor en een signaal uit voor naar mn monitor en daaronder de jack voor de geluids man. helaas zal hij het met een
jack aansluiting moeten doen en niet met XLR :)


tis misschien niet moeders mooiste maar het is een flightcase die gewoon zn werk moet gaan doen.

Das Schaap
14 maart 2007, 21:58
mijn bevindingen zijn dat uiteindelijk het verschil zit in je eigen spel. en daarmee bedoel ik; op een pod ga je anders spelen vanwege het gedeeltelijk ontbreken van dynamiek.... ik vond dat erg lastig omdat ik na 10 optredens met een pod, op mijn buizenbak niet meer wegkom... mijn spel was dan "lui" geworden waardoor het spelen op de buizenversterker lastiger werd.
Dit is toch erg interessant, ik heb dit zelf denk ik ook meegemaakt, maar doordat het maar enkele keren was dat ik sinds mijn POD weer op buizen heb gespeeld dacht ik dat ik gewoon een mindere dag had en erg afgeleid was. Maar ik kon niet zo strak en zuiver spelen die keren als op mijn POD.

Mijn voornaamste vraag hierbij is dan eigenlijk hoe houdt dit zich als je een buizen eindtrap bij de POD gooit ?
Bijv. de POD XT Pro en Peavey 50/50 combo waar men vaker wel over spreekt.
Ervaringen/verwachtingen ?

qwertyuiop
14 maart 2007, 22:48
Dit is toch erg interessant, ik heb dit zelf denk ik ook meegemaakt, maar doordat het maar enkele keren was dat ik sinds mijn POD weer op buizen heb gespeeld dacht ik dat ik gewoon een mindere dag had en erg afgeleid was. Maar ik kon niet zo strak en zuiver spelen die keren als op mijn POD.

Mijn voornaamste vraag hierbij is dan eigenlijk hoe houdt dit zich als je een buizen eindtrap bij de POD gooit ?
Bijv. de POD XT Pro en Peavey 50/50 combo waar men vaker wel over spreekt.
Ervaringen/verwachtingen ?

tja, ik heb mijn pod ook regelmatig aan een buizeneindtrap gehad (mesa 20/20) en ook dan is er een gemis aan dynamiek waardoor je "lui" wordt. zolang je alleen op je pod speelt merk je het niet; je komt er prima op weg en kan alle nuances in je spel leggen. (je leert spelen op die platte dynamiek, heb zelfs opmerkingen gehad van mede-muzikanten dat het zo lekker klonk die avond....) Maar zodra je weer op buizen speelt merk je het; je komt er niet op weg en alle nuance ontbreekt in je spel, je moet weer leren "spelen" met de dynamiek (overdreven dan he). Spelen op buizen vergt door de dynamiek meer nuance die je juist "afleert" door op een dynamiek-loze (ook overdreven) pod te spelen. maar goed, dat is dus slechts mijn ervaring.....
nogmaals; of/of is prima, maar pod EN buizen afgewisseld komt je (mijn) spel niet ten goede.

gitaarhaantje
14 maart 2007, 23:12
nogmaals; of/of is prima, maar pod EN buizen afgewisseld komt je (mijn) spel niet ten goede.


Ik heb sindskort een pod xt en ik gebruik deze in combinatie met mn jcm 900..
Het enige waarvoor ik de pod xt gebruik zijn de effecten dus niet de ampmodels... maakt het dan ook uit..? naar mijn mening in ieder geval niet omdat ik gewoon gebruik blijf maken van het clean en de distortion van de versterker...

future2future
15 maart 2007, 00:42
Ik ben het met nocki eens dat het een echt goede buizenamp niet kan vervangen, maar je kan wel degelijk een erg goede sound halen uit een Line 6 ding. Zo goed zelfs dat, als het echt niet anders kan, het geen probleem is om er mee te giggen.

Wat ik inderdaad wel merk als ik veel met de pod heb gespeelt, is dat het op de buizenamp moeilijker gaat, omdat het toch wat minder gecompressed en minder vergevingsgezind is, naar mijn idee

Nocki
15 maart 2007, 21:39
ja! heel de flightcase is af! dekseltje en alle beslag is af... binnenkort maak ik nog wel wat foto's.

het enige wat nog mist is een grote sticker:


"Mijn andere amp is een Mesa Roadster"

:) hihi

dePerik
15 maart 2007, 22:27
Wat ik inderdaad wel merk als ik veel met de pod heb gespeelt, is dat het op de buizenamp moeilijker gaat, omdat het toch wat minder gecompressed en minder vergevingsgezind is, naar mijn idee

Ja heb ik ook; zit ik thuis fantastische licks te spelen, wil ik dat in een nummer gebruiken, maar lukt het in de oefenruimte opeens toch een stuk minder!

De Beer
15 maart 2007, 23:23
Een van mijn de geluidsmannen, zelf gitarist, waar ik veel mee heb gewerkt ziet me het liefst met mijn tonelab binnenkomen. Dat gaat niet over podiumvolume, maar hij vindt dat de tonelab veel lekkerder mixt.

Maar hij kan dus mooi mijn rug op. Dit jaar ga ik waarschijnlijk weer met hem lhet theater in en dan krijgt ie oftewet mijn ac15 of mijn tech21 tm60 voor zijn kiezen die ik uiteindelijk toch "echter" vind.Dat is een uitgebouwde Sans-Amp, en dus in feite een modeler.:sssh:
Wel analoog natuurlijk, de benadering is anders, omdat je buizen eigenschappen(breakup etc) kunt tweeken ipv een standaard IQ.

Ik speel zelf op een PSA-1, heb het eerlijkgezegd nooit 1 op 1 naast een "goeie buizen amp" getest. Maar ik ben erg tevreden.
Moet ik zeggen dat ik wat extra EQ piekjes stettings van de G-major toevoeg, voor extra punch.

Tweeken, tweeken, tweeken........

armageddon
16 maart 2007, 01:41
Dat is een uitgebouwde Sans-Amp, en dus in feite een modeler.:sssh:
Wel analoog natuurlijk, de benadering is anders, omdat je buizen eigenschappen(breakup etc) kunt tweeken ipv een standaard IQ.

Ik speel zelf op een PSA-1, heb het eerlijkgezegd nooit 1 op 1 naast een "goeie buizen amp" getest. Maar ik ben erg tevreden.
Moet ik zeggen dat ik wat extra EQ piekjes stettings van de G-major toevoeg, voor extra punch.

Tweeken, tweeken, tweeken........

Sansamp is geen modeller!!! Sansamp is gewoon een solid-state versterker die in de buurt komt van andere versterkers, maar heeft niks met modellen te maken.

Nocki
16 maart 2007, 20:13
http://people.zeelandnet.nl/nocki/1.jpg
http://people.zeelandnet.nl/nocki/2.jpg
http://people.zeelandnet.nl/nocki/3.jpg
http://people.zeelandnet.nl/nocki/4.jpg

Powerchordschuiver
16 maart 2007, 20:30
Waarom hoor ik niemand over de Hughes & Kettner Zentera?

Dat is toch het ultieme als het over amp modeling gaat?

Markn
18 maart 2007, 17:33
Ik gebruik een podxt pro (19 inch) in combinatie met een Mesa 50/50 buizenamp.
Klinkt zeer goed, maar toch mist er een hoop aan het gekuid dat ik ermee wil bereiken. Het afstellen kost ontzettend veel tijd en bij elk volume reageert het weer anders. Bovendien is feedback niet helemaal uit te sluiten op hoog volume.

Het is daaorm ook dat ik de Podxt weg doe. In combinatie met een FBV floorboard vraag ik er 600 euro voor. Zonder floorboard 450 euro. (heeft een metal pack add-on). Als iemand intresse heeft mail me dan: nijssenm@zonnet.nl

armageddon
18 maart 2007, 18:54
Waarom hoor ik niemand over de Hughes & Kettner Zentera?

Dat is toch het ultieme als het over amp modeling gaat?

Ja, maar die is ook heel errug duur :) De Vetta is goedkoper geloof ik.

LCH
18 maart 2007, 19:19
De Hughes&Kettner Zentera kost geloof ik iets meer dan €3000,-. Een Vetta zal zo'n €1800,- doen. Ook nog een boel geld. :D