PDA

View Full Version : Wat vinden jullie van John Frusciante



Experience
4 januari 2003, 01:36
Wat is jullie mening over John (Red Hot Chili Peppers)? Ik vind hem zelf super spelen, op de dvd off the map van de chilli's is hij echt heel cool. Toen hij in zn sabbatical 6 jaar zat. Lees: hij zat heroineverslaafd te zijn op zijn flat in Hollywood heeft hij ook nog een cd'tje uitgebracht. Alleen is dat erg knullig maar dat zal wel aan zijn verslaviond hebben gelegen. maja wat vinden jullie van hem?

JohnnySky
4 januari 2003, 17:40
Ik vind John geweldig, en wat jij een knullig cd'tje vindt, vinden duizenden anderen een meesterwerk.

calimero
4 januari 2003, 18:11
Inderdaad; alhoewel z'n solo-cd's géén breed publiek zullen aanspreken, is er zeker wel een kleine schare fanatieke aanhangers. Je kan trouwens op de officiële site (www.johnfrusciante.com) z'n laatste solo-cd downloaden, waar best wel een deel knappe nummers opstaan.

Persoonlijk vind ik z'n gitaarspel op Blood Sugar Sex Magic van het beste dat ik ooit gehoord heb; erg creatief allemaal.
Maar ook op die laatste cd speelt ie erg goed; 't is wel een compleet andere stijl maar er zijn erg goede nummers bij.

Experience
4 januari 2003, 18:45
Ik vind het niet een knullig cd´tje maar het komt een beetje zo over. Ik vind Niandra and usually just a T/shirt prachtig maar de opnamekwaliteit is niet erg best

Kitaarhiero
5 januari 2003, 17:58
wat wil je met een 4-sporen taperecorder :wink:

Hij lijkt op Jesus vind je ook niet? :wink:

verder is het een geweldige gitarist. een van mijn idolen.

Milton
5 januari 2003, 20:03
hij is geweldig en tegen de zomer komt zijn nieuwe album uit..

om meer mensen tegen te komen die hem geweldig vinden kijk dan even op jftab.com en dan op het forum

Marc Oblivian
7 januari 2003, 09:45
Op 2003-01-04 01:36, schreef Experience:
Wat is jullie mening over John (Red Hot Chili Peppers)? Ik vind hem zelf super spelen, op de dvd off the map van de chilli's is hij echt heel cool. Toen hij in zn sabbatical 6 jaar zat. Lees: hij zat heroineverslaafd te zijn op zijn flat in Hollywood heeft hij ook nog een cd'tje uitgebracht. Alleen is dat erg knullig maar dat zal wel aan zijn verslaviond hebben gelegen. maja wat vinden jullie van hem?


Dat cd-tje heet For (to?) Clara en ik vind het een van de betere cd's die ik ken. Je moet er wel voor open kunnen staan...
Staat ook een heel gaaf gecovered nummer van Bad Brains (punkband) op, wat tot rustig nummer is omgetoverd.
En titels als "Pussy glued to a building on fire" vind ik geniaal. :wink:
Vind Fusciante een zeer begenadigd en origineel gitarist, zonder dat hij hiervoor ellenlange solo's nodig heeft.
Grappig is ook dat hij op de nieuwe cd van Johnny Cash (!) meespeelt... die cd is overigens ook heel mooi, maar dat is een ander verhaal..

Experience
7 januari 2003, 15:50
niandra and usually just a t-shirt heet die cd toch? Kvind persoonlijk zijn nieuwere album: To record onlyu water for 10 days wel erg goed

Marc Oblivian
8 januari 2003, 11:04
Op 2003-01-07 15:50, schreef Experience:
niandra and usually just a t-shirt heet die cd toch? Kvind persoonlijk zijn nieuwere album: To record onlyu water for 10 days wel erg goed

Klopt: hij heeft er in die periode twee gemaakt, maar ik bedoelde dus die ene....
To record... is idd ook erg mooi, maar die andere blijft tot nu toe m'n favo.

Milton
8 januari 2003, 15:27
Smiles from the streets you hold?

me favorieten nummers zijn toch van zijn internet- en laatste album

Pickslide
15 januari 2003, 18:15
Zeerzeer goed, dat CD'tje van zn sebatical kan ik niet te lang naar luisteren want dan wordt ik helemaal kriegel, maar er zitten wel coole dingen in. verder is ie op de Mothers Milk CD naar mijn idee het best.

Frooshontay
26 januari 2003, 16:32
Frusciante is echt een kicke gitarist! Wat ie live met RHCP doet is fantastisch(vind ik)

ciao

Frooshontay
26 januari 2003, 16:33
Hij is GitaarJezus

Droffie
27 januari 2003, 00:21
Frusciante is een goede gitarist maar ik vind 'm erg wisselvallig. Ik heb ze aardig wat keren zien spelen live en het hangt echt van z'n bui af. Man wat die af en toe prutsen...
Ook vind ik 't jammer dat ze live geen nummers spelen van One hot minute. Dave navarro is technisch superieur aan Frusciante...

Kitaarhiero
27 januari 2003, 12:40
In Utrecht speelden ze vorig jaar Pea... en die is van one hot minute dacht ik...

Dave Navaro heeft een hele andere benadering wat betreft songschrijven en gitaarspelen dan Frusciante. Navaro is echt een schrijver, terijl de Chili peppers een band is van de Jams... One hot minute is wel een goede plaat, maar als gitarist past Frusciante gewoon beter in de RHCP dan Navaro...
Dat ze live niks van One hot Minute spelen kan misschien liggen aan het feit dat het niet de meest populaire plaat is van de peppers en het publiek... En werk van Mothersmilk, Blood sugar en californication (en by the way) gaat John natuurlijk veel makkelijker af... en ook de nummers waar Hillel Slovak op mee heeft gespeeld weet hij goed te brengen...

Bigfoot414
31 januari 2003, 12:37
Ik probeer al een hele tijd om net zo'n strat als johnny te vinden want hij is gewoon geniaal ook al beseft dat niet.
Ik vind BSSM de ultieme pepper-plaat

savecracker85
31 januari 2003, 19:23
Frusciante is toch wel een van mijn "gitaarhelden"... met die vette funk aanslag en solo's die ik altijd probeer na te spelen... :smile:

MAY
31 januari 2003, 21:05
Frusciante is wel een van die kenbare gitariten. Maar dat komt mede omdat de peppers zo een eigen geluid hebben. Ik moet zeggen dat ik helemaal geen pepper fan beb, maar sommige nummers echt heel cool vind en met gaaf gitaarwerk. Maar een ding moet ik wel zeggen: Fusciante is een prima achtergondzanger, maar op zijn solo cd's, waar hij de leadzang doet, kan hij gewoon absoluut niet zingen!! Af en toe zit ik echt te denken of niet naar een jankende kat zit te luisteren. Maar het zal we een kewstie van smaak zijn.

Experience
31 januari 2003, 22:28
Dat is ook wat ik het mooie aan frusciante vind. Hij kan live zo geweldig improviseren. Hij speelt geen enkele solo 2 keer hetzelfde. Nummers van Mothers Milk en BSSM vind ik tochw el het beste. MEt Dave navarro zijn de pepeprs toch wel iets van hun funkie sound verloren

Kitaarhiero
2 februari 2003, 13:31
Nou... Ik denk dat het verlies van de funk eerder samen valt met de terugkeer van John. One Hot Minute heeft nog zat funky nummers. John Frusciante zelf heeft de funk uit de band gedreven. het is niet slecht, maar als je de funkrock mist moet je klagen bij John en niet bij Dave.

Bigfoot414
9 februari 2003, 01:39
Het is inderdaad jammer dat de peppers sinds californication de funk hebben verdreven, want ik vind by the way op een gegeven moment gewoon een beetje saai worden met al die melancholische crap
(by the way: dave navarro is een geweldige gitarist, maar geen pepper)

mr.MojoRising
26 februari 2003, 00:24
Ik zag hem laatst op mtv met de top 10 van de meest schokkende momenten, damn...hij zag er niet uit toen 'ie zo d'r aan was...rock 'n roll!

treblemaster
26 februari 2003, 09:11
Aangezien ik niet van funk houd, ben ik RHCP pas gaan waarderen sinds californication. Hoe vaker ik die "pop" nummers hoor hoe beter ze worden. Ik vind het gitaar werk echt geniaal! Scar tissue blijft m'n favoriet.

Experience
5 maart 2003, 16:15
Scar tissue vind ik ook een topnummer. Vooral als ze hem live doen:). Ik vind albums als BSSM en mothers milk wel beter dan By the Way.. Die vink ook een beetje te rustig

Kitaarhiero
5 maart 2003, 16:38
Ik vind Scar Tissue ook geweldig, 't is de reden dat ik gitaar ben gaan spelen... maar toen ben ik me ook meer voor muziek gaan intereseren en ging het van RHCP naar punkrock... en nu vind ik de oudere albums van de RHCP beter dan die van de laatste 10-12 jaar... mede omdat die oudere platen (pre-BSSM) Punkiër zijn

Neals
6 maart 2003, 22:15
Zelf nooit echt een RHCP liefhebber geweest... Paar aardige deuntjes, en daar houdt het heel hard mee op.. Solo CD van jf vind ik beetje erg wazig.

wingman
7 maart 2003, 02:30
John is niet de funck gitarist, John is niet de zanger.....wat is ie dan wel??????THE MOTHERFUCKER DIE DE ECHTE PEPPERS SOUND OM ZEEP GEHOLPEN HEEFT!!!!!!!!!!Jammer jammer. De man blijft een begenadigd muzikant maar drukt op dit moment te veel zijn stempel op de peppers (en zal dat,als ie geen inzinking krijgt,nog wel even blijven doen).
Met weemoed:
"Thirtie dirty birds
Sitting on a curb
Tjirping and burping
Eating dirty earth wormps
Allong comes Herby from thirty thirth and thirth
Saw this therty dirty birds
Siting on a curb
Tjirping and burping
Man was he disturbed."

Kitaarhiero
7 maart 2003, 14:36
Oude RHCP was feest... nu is het alleen maar mooi.

de meligheid van "skinny sweaty man", "Freaky Styley", "special secret song inside (party on your pussy)" e.a. is echt geweldig leuk. vanavond speel ik met een bandje weer een oud nummer van de peppers (fight like a brave) op de muziekavond van m'n oude school. m'n broer en ik hebben er een soort traditie van gemaakt om oude pepper nummers te spelen.

hun laatste clip vind ik trouwens wel erg grappig.
...ik kan wel leven met het nieuwe geluid van de peppers, zolang ze niet al te veel nummers als tear en venice queen gaan maken.

Horus
8 maart 2003, 13:44
Ik vind Venice Queen juist geweldig, en Tear nix, maarja, das waar smaak :smile:

Hij is inderdaad Jezus.