PDA

View Full Version : Lampenversterker (+- 600€)



Spiroze
10 maart 2007, 17:12
Hey, ik heb een epiphone les paul.
Nu ben ik nog op zoek naar een versterker ervoor. Ik weet al zeker dat ik een versterker met lampen wil, maar meer ken/weet ik er niet echt van..
Een vriend vertelde me dat deze merken wel goed zijn: Vox, Fender.
Kunnen jullie mij mss vertellen wat goede modellen zijn van versterkers voor mij (van andere merken mag ook natuurlijk!) ?
Mijn muziekgenres dat ik speel: Pop-Punk, Punk, Rock,...

Squier4ever
10 maart 2007, 17:48
luister nou es niet teveel naar die kameraad van je...
voor die stijlen zeg ik: MARSHALL JCM 800

Realeigo
10 maart 2007, 18:03
Die kameraad van je is een watje, voor die stijlen zou ik nooit Fender aanschaffen. (vox geen ervaringen mee behalve een pf ander transsistor bakkie van hen)

Versterkers waar je naar kan kijken zijn

Marshall JCM 800 (900 als je wat hardere punk speelt)
Peavey Deuce II
Peavey Valveking
Orange Tiny Terror
Als je echt n fender wil zal ik je maar n bassman aanraden. Jim Marshall schijnt daar zn zn eerste versterkers van hebben nagebouwd.
of Vox AC30 Maar daar heb ik geen ervaring mee.

Mufftin
10 maart 2007, 19:59
ik blijf het maar roepen op dit forum :P LONDON CITY!!

LCH
10 maart 2007, 20:35
Hey, ik heb een epiphone les paul.
Nu ben ik nog op zoek naar een versterker ervoor. Ik weet al zeker dat ik een versterker met lampen wil, maar meer ken/weet ik er niet echt van..
Een vriend vertelde me dat deze merken wel goed zijn: Vox, Fender.
Kunnen jullie mij mss vertellen wat goede modellen zijn van versterkers voor mij (van andere merken mag ook natuurlijk!) ?
Mijn muziekgenres dat ik speel: Pop-Punk, Punk, Rock,...
Met alle respect, maar als je er niet meer van kent/weet zou ik me er eerst maar wat in verdiepen voordat je zeker weet dat je een versterker met lampen wil.

Daarnaast zijn er ontzettend veel goede versterkers, zowel buizen als transistor. Daarom heeft het geen nut dat iedereen hier z'n favo buizenbak neer gaat smijten, daar schiet je niks mee op. Natuurlijk zijn Vox en Fender 'wel goed', maar dat zijn Marshall, Mesa Boogie, Peavey en 1000 andere merken ook.

Kortom: ga naar een muziekzaak, test alles uit t/m €600,- en neem mee wat je mooi vind, ongeacht of dat lampen is of transistor. :D

Spiroze
10 maart 2007, 21:36
Iemand een idee naar welke winkel ik dan best kan gaan (in Belgi๊. Ik veronderstel Key-music of piens ?!

Lennartmot
10 maart 2007, 21:49
ik blijf het maar roepen op dit forum :P LONDON CITY!!

Jij bent een echte patriot :satisfie: