PDA

View Full Version : Orange AD30



robzilla
10 maart 2007, 14:06
Wie heeft er ervaring met deze amp? Ik heb zelf niet veel ervaring met Orange amps, wel met de Rocker30. Dit vind ik een hele leuk amp, maar volgens mij hebben de R30 en de AD30 qua karakter niet echt veel overeenkomsten..

Hoe zouden jullie de sound van de AD30 omschrijven? Hoeveel gain heeft dit Oranje monster van zichzelf?

imlikeajungle
10 maart 2007, 14:09
Op Offstage.be-forum zit er forumlid Brutus die zo eentje had. Hem mss eens mailen/PMen?

robzilla
10 maart 2007, 14:13
Op Offstage.be-forum zit er forumlid Brutus die zo eentje had. Hem mss eens mailen/PMen?

Zal eens kijken, thnx..

Had jij ook niet laatst een Orange gekocht?

imlikeajungle
10 maart 2007, 14:20
Ja, maar ik heb een Retro50 Custom Shop gekocht. Wel even gedacht aan een AD30, had er ook een topic over gemaakt: http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=85834&highlight=AD30

Tristan
10 maart 2007, 14:25
De AD30 is veel cleaner dan de Rocker 30, ik vind het duidelijk een betere amp, hij klinkt wat meer vintage...
Ik hoop wel dat je niet de AD30TC Twin Channel bedoelt, want die vind ik echt bagger, duidelijk minder dan de Rocker(verb) serie, klinkt heel dun en een beetje krasserig...
Zelf vind ik de AD15/12 een betere amp dan de AD30, alleen zijn deze heel moeilijk te vinden, worden niet meer gemaakt helaas, klinken ietsje smeriger dan de AD30, die moet wel erg hard voor hij over zijn nek gaat...
Die van Imelikeajungle is een Retro 50, een customshop versie van Orange en die klinkt duidelijk nog een klasse beter wat mij betreft, voor mij was het het nog niet helemaal, maar ik vond het wel een goede amp...
Ik ben wel benieuwd naar de AD50 Custom uit de Orange Customshop, ik heb daar clipjes van gehoord en dat komt al dichter bij wat ik wil horen dan de Retro 50, alhoewel ik die ook zeker niet slecht vind klinken...