PDA

View Full Version : Line 6 met lampe?!



Spiroze
10 maart 2007, 11:59
Hey, bestaan er Line-6 versterkers met lampen? Ik heb een epiphone les paul maar ik moet nog een versterker kopen. Een vriend van mij raad mij aan een Vox met lampen of een Line6 met lampen te kopen... Maar line 6 met lampen, bestaat dat dan :o
Als jullie nog iets beter weten voor mij, tell me :)

thxs

armageddon
10 maart 2007, 12:13
Line6 heeft geen buizenversterkers nee :)

Squier4ever
10 maart 2007, 12:29
het zou idd niet veel gekker moeten worden....

harrie-beton
10 maart 2007, 12:40
bestaat wel

Dat heet ATOMIC

Squier4ever
10 maart 2007, 12:47
maar das niet van line6

crrrN
10 maart 2007, 13:38
Lampen = : )
Line 6 = : (

Thom TK
10 maart 2007, 13:47
Lampen = : )
Line 6 = : (

Een Vetta is wel mooi hoor :)

yhcmarc
10 maart 2007, 14:01
Ik denk dat diegene een line6 preamp (als in een pod pro / xt) bedoeld met een losse lampen eindversterker, ik zou er niet voor gaan maar het is een optie.

hendrix_appendix
10 maart 2007, 14:01
Als je ervan houdt...

harrie-beton
10 maart 2007, 19:19
de atomic reactor is een buizenversterker speciaal voor een podxt of v amp

http://www.musik-schmidt.de/osc-schmidt/catalog/images/Atomic-reactor-112-POD-XT.jpg


Mijn eigen ervaring is dat een lampen versterker niet nodig is.
Als je al met een podxt speelt dan creëert deze een geluid wat erg lijkt op een buizengeluid (dat is juist de bedoeling van een podxt).
Een podxt hoeft alleen maar "rechtdoor" versterkt te worden. Gewoon, harder net als een CD speler.

LCH
10 maart 2007, 20:48
Mensen toch. Élke Line6 is een lampenbak. Ooit wel eens een Spider, Vetta of Flextone aangezet? Als je zo'n ding aanzet beginnen er zoveel lampen te flikkeren waar een disco jaloers op wordt:

Line6 Vetta (http://line6.com/vetta_ii/US/images/pictures/vetta2_atnight.jpg)

Maar neen, ze hebben geen lampen in de zin van buizen. :D

dePerik
10 maart 2007, 21:10
Line6 Vetta (http://line6.com/vetta_ii/US/images/pictures/vetta2_atnight.jpg)



Je kan je toch niet serieus voorstellen dat dat een gitaarversterker is...
Meer een soort controlepaneel van de reactor in Petten of zo...

LCH
10 maart 2007, 21:31
Het heeft ook wel wat weg van de cockpit van een F16.

stevie_vp
10 maart 2007, 23:36
Ja alleen klinkt de cockpit van een F-16 nog beter dan een line6 ;)

Winka
13 maart 2007, 03:57
ben ik het niet mee eens, een hoop goeie muzikanten met een vette sound gebruiken de pod pro xt!

heb zelf wat dingen thuis opgenomen met m'n flextone II hier met een ordinair shit microfoontje van 20 euro... heb 'r altijd ok geluid uit kunnen halen!

http://www.myspace.com/carceri
http://www.myspace.com/callahan2007

allemaal opgenomen met een 2x12 flextone II combootje :]

intGod
13 maart 2007, 09:28
Ik zie steeds meer acts met een Line6 apparaat op het podium staan.

Dit week-end had minstens de helft van de gitaristen een Line6 apparaat bij.
En Delain speelt ook over Line6 (Floor Pod).

Globetrotter
13 maart 2007, 18:02
ben ik het niet mee eens, een hoop goeie muzikanten met een vette sound gebruiken de pod pro xt!

heb zelf wat dingen thuis opgenomen met m'n flextone II hier met een ordinair shit microfoontje van 20 euro... heb 'r altijd ok geluid uit kunnen halen!

http://www.myspace.com/carceri
http://www.myspace.com/callahan2007

allemaal opgenomen met een 2x12 flextone II combootje :]

Ik geef toe dat dit goed klinkt, in het genre... maar ik vind het hoe langer hoe teleurstellender. Ik gebruik de L6 POD XT vooral omdat ik nu nog op een appartementje woon. Ik gebruik hem ook rechtstreeks als opnamemachine in combinatie met Cubase. Werkt goed, maar toch vind ik de sounds niet om over naar huis te schrijven. Doorgaans heel vlakjes, zeker als je op zoek gaat naar de rocksounds met net die overdrive die je doorgaans enkel vind bij een goede lampencombo. Neemt niet weg dat ik de high gain sounds wel ok vind, maar in echt leadwerk missen ze imo toch wel wat definitie. Het grootste nadeel vind ik het eeuwige tweaken... Ik blijf precies maar tweaken ook al heab ik intussen 30 presets die me ooit wel bevielen, maar daar zit dan telkens iets of wat verschil op waardoor ik hem uiteindelijk toch nooit meer gebruik.
Ik heb het wel gehad met 't ding, geef mij nu maar een no-nonsense amp zoals een AC30 ofzo waar elke draai aan de knoppen je geluid anders definieert... of beter nog, als het echt moet rocken? Een Tiny Terror!
Cheers,

Bart

Nashville6120
13 maart 2007, 18:15
Ik ben ook nogal anti-Line6 maar ik denk dat het hoe langer hoe beter zal klinken. Tegenwoordig haal je er al behoorlijke geluiden uit en binnen enkele jaren zal het verschil nog amper hoorbaar zijn imo. Maar natuurlijk zal een Line6 nooit aanvoelen of 'reageren' als een echte lampenbak. Moeilijk voor te stellen dat je met enkele instellingen door te voeren een 'echte' '59 Bassman er kan uit toveren.. Zo ver kan het gewoon nooit komen. Maar je haalt er idd leuke geluiden uit.

Waar ik me aan erger bij Line6 is dat ze de prijs altijd maar omlaag duwen. Voor de mensen die nu een Line6 kopen is dat natuurlijk mooi meegenomen maar de mensen die met eenzelfde type versterker zitten die een jaar ouder is ofzo hebben enorme problemen om die nog verkocht te krijgen voor een redelijke prijs. En dat zijn natuurlijk de mensen die het bedrijf hebben groot gebracht en die worden nu de dube..
Maarja, ik zal er geen last van hebben ;)

Swan
13 maart 2007, 18:21
heb zelf wat dingen thuis opgenomen met m'n flextone II hier met een ordinair shit microfoontje van 20 euro... heb 'r altijd ok geluid uit kunnen halen!



ehm, waarom zet je er nog n mic voor als je zo'n ding hebt?

cardinal
13 maart 2007, 19:56
line 6 is leuk voor thuis. Gasten die het onstage gebruiken zal waarschijnlijk gemak een rol spelen.

heb de pro gehad en heb nu een gtpro van boss en die laatste kicked de line6 volledig aan gort qua sounds en mogelijkheden.

Soulflyhigh
13 maart 2007, 20:22
Bands als In Flames gebruiken ook pod's alleen is dat dan niet voor hun werkelijke sound maar voor de effecten die er in zitten. Een Pod doorversterken zal het toch altijd afleggen tegen een leuke high gain top

harrie-beton
13 maart 2007, 23:07
"buizen legt het af tegen modeling"
Dat hangt van de instellingen af en met de techniek van tegenwoordig is dat niet zo'n makkelijk argument meer.

Ik heb bands gezien met een kutgeluid over buizenversterkers.
Ik heb bands gezien met een goed geluid over buizenversterkers.
Ik heb bands gezien met kutgeluid met modeling.
Ik heb bands gezien met een goed geluid met modeling.

it's the indian not the arrow

stevie_vp
14 maart 2007, 01:13
Je hebt gelijk als je zegt dat ook buizenversterkers een kutgeluid kunnen produceren.. maar als je iemand voor een versterker zet die er echt verstand van heeft wint de buizen het altijd. Is ook helemaal niet erg en tevens heel logisch aangezien de pods precies dát proberen na te bootsen. En natuurlijk nooit helemaal op dat niveau komen. Máár.. voor mensen met een klein budget die veel geluiden willen en niet de mogelijkheid of kennis hebben om een goeie lampenbak mooi op te nemen is het een leuk alternatief... het is niet zo dat ik een onwijze haat heb tegenover modeling hoor.. die boss gt pro doet t idd best ok.. beter dan de line6 maja ook n tikkie duurder hehe.. en de effecten in de pod pro's zijn best leuk...
Die opnamens vind ik trouwens totaal niet overtuigent... gitaar mist zoveel "ziel" en karater... en t klinkt gewoon vlak en hifi....
Dusja line6? voor mij nooooooiiiittt!

Winka
14 maart 2007, 01:30
ehm, waarom zet je er nog n mic voor als je zo'n ding hebt?

als je 'm rechtstreeks in je pc steekt heb je helemaal een digitaal lelijk rotgeluid! clean is wel oke, maar de distortion is niet om over naar huis te schrijven!

harrie-beton
14 maart 2007, 21:08
ik heb de topic starter niet weer terug gezien.

Een podxt hoeft alleen maar harder, net als een CD speler. In principe is elke versterker die neutraal klinkt en een drumstel kan overstemmen is goed.

Sommige gitaristen spelen in-ear en hebben geen versterkers.

Lord Abortion
15 maart 2007, 07:40
Hey, bestaan er Line-6 versterkers met lampen? Ik heb een epiphone les paul maar ik moet nog een versterker kopen. Een vriend van mij raad mij aan een Vox met lampen of een Line6 met lampen te kopen... Maar line 6 met lampen, bestaat dat dan :o
Als jullie nog iets beter weten voor mij, tell me :)

thxs

Ik weet iets beter: Niet luisteren naar die vriend. Hij kent duidelijk de ballen van amps.

ateng
15 maart 2007, 09:18
Ik weet bijna 100% zeker (bij een studioopname dan) dat geen ene kip het hoort of het met een buizenversterker of met een Pod is opgenomen.
Op podium gebruiken professionals uiteraard hun eigen buizenversterker maar in de studio moest je eens weten wie allemaal een Pod gebruikt, Lukather, Henderson om een paar te noemen.
Om een eerlijke oordeel te kunnen geven moet je gewoon een blinde test doen want het zit meestal tussen je oren. Als je een Line6 naast een Marshall ziet heb je gelijk al een oordeel klaar staan terwijl er nog niet getest is.

almarvk
15 maart 2007, 09:24
En Delain speelt ook over Line6 (Floor Pod).

Ik weet toch vrij zeker dat in ieder geval 1 van de gitaristen op een Powerball speelt.