PDA

View Full Version : Informatie over een Gordon Smtih ''Graduate 6o''



ChrisPie
10 maart 2007, 09:53
Hoi,

wie kan mij enige informatie geven over een Gordon Smith,model graduate 60 gitaar? Bv. sound, bespeelbaarheid, enz...
Ik ben nl.van plan om er eentje te kopen maar wil graag jullie mening over deze gitaar. Positief, of negatief maakt niet uit! Dan kan ik hieraan denken als ik de gitaar aan het bespelen ben. Er zijn zeker gitaristen op dit forum die bekend zijn met dit merk.( hoop ik )

Alvast bedankt, Chrispie

RolandT
10 maart 2007, 10:14
Internet is een fantastische bron voor informatie (http://reviews.harmony-central.com/reviews/Guitar/product/Gordon+Smith/G-60/10/1) :)

Squier4ever
10 maart 2007, 11:44
ja moet je vooral naar de geweldige kutreviews van HC verwijzen....
daar prijzen ze een stagg nog de hemel in man!

Agent_Smith
10 maart 2007, 13:10
Ik ben helaas niet bekend met dat type; ook niet met de nieuwere types van GS.
Zelf heb ik één van de eerste GS-1's. Een heel basic maar erg goede gitaar (kopie van een dc Melody Maker met HB). Toen waren het kwalitatief heel erg goede handgebouwde gitaren.
Je hebt hier dus niet echt veel aan, maar goed. :)

Agent_Smith
10 maart 2007, 13:11
BTW: http://www.fairplay.demon.co.uk/

RolandT
10 maart 2007, 13:54
ja moet je verhaal naar de geweldige kutreviews van HC verwijzen....
daar prijzen ze een stagg nog de hemel in man!gezond verstand gebruiken zoals altijd. Moet je trouwens ook doen als je de antwoorden in dit forum leest. Negeer de extremen (te herkennen aan woorden zoals 'k@t' of 'f@ck') :)

ChrisPie
10 maart 2007, 15:38
Tja, bedankt tot zover.
Maar ik wilde gewoon weten of er op DIT forum gitaristen bekend zijn met dit merk.

Chrispie.

bert k
11 maart 2007, 13:32
gezond verstand gebruiken zoals altijd. Moet je trouwens ook doen als je de antwoorden in dit forum leest. Negeer de extremen (te herkennen aan woorden zoals 'k@t' of 'f@ck') :)
RolandT neem asjeblieft wat gas terug. Topicstarter vraagt om informatie, wat de functie van dit forum is, en jij weet zelf niks en verwijst hem door. Volgende post van je valt op door het zure toontje. Als je niets nuttigs hebt bij te dragen , post dan niet.

Bert K, mod

ChrisPie
11 maart 2007, 15:02
Bert K,

Bedankt, je zegt het precies zoals het is...

groetjes, Chrispie.

Agent_Smith
11 maart 2007, 15:14
In London heb ik een paar winkels gezien waar er genoeg hingen, maar waar hebben ze Gordon Smiths hier in NL?
Maar de Graduate 60 is een pracht gitaar. Ik zou persoonlijk voor de versie met TOM gaan.

RolandT
11 maart 2007, 15:21
RolandT neem asjeblieft wat gas terug. Topicstarter vraagt om informatie, wat de functie van dit forum is, en jij weet zelf niks en verwijst hem door. Volgende post van je valt op door het zure toontje. Als je niets nuttigs hebt bij te dragen , post dan niet.

Bert K, mod
Off-topic
Oops sorry heren het was niet zuur bedoeld, had er zelf een :) achter gezet om dat duidelijk te maken. Vreemd dat dit een opmerking van de mod waard is, ik heb hier al andere commentaren gelezen die heel wat zuurder zijn.
De reviews op HC geven een redelijk beeld van de gitaar en "gezond verstand gebruiken" is altijd goed.

On-topic:
Mij vriend heeft trouwens zo'n gitaar, gisteren nog op een optreden gebruikt door een Line6 versterker. Het geluid is niet mijn ding, veel te scherp (al weet ik niet of dit niet meer te wijten was aan de Line6).

Squier4ever
11 maart 2007, 15:25
Off-topic
Oops sorry heren het was niet zuur bedoeld, had er zelf een :) achter gezet om dat duidelijk te maken. Vreemd dat dit een opmerking van de mod waard is, ik heb hier al andere commentaren gelezen die heel wat zuurder zijn.
De reviews op HC geven een redelijk beeld van de gitaar en "gezond verstand gebruiken" is altijd goed.

On-topic:
Mij vriend heeft trouwens zo'n gitaar, gisteren nog op een optreden gebruikt door een Line6 versterker. Het geluid is niet mijn ding, veel te scherp (al weet ik niet of dit niet meer te wijten was aan de Line6).

ik ben het echt niet met je eens over dat redelijke beeld....
er zijn er altijd ongeveer 5 die het ding helemaal geweldig vinden en alles een 10 geven en dan is er een persoon die het ding bagger vind en alles een 1 geeft, lekker duidelijk dan he?

RolandT
11 maart 2007, 15:57
ik ben het echt niet met je eens over dat redelijke beeld....
er zijn er altijd ongeveer 5 die het ding helemaal geweldig vinden en alles een 10 geven en dan is er een persoon die het ding bagger vind en alles een 1 geeft, lekker duidelijk dan he?Ik ben het helemaal met je eens, er zijn weinig mensen zeggen dat ze net de miskoop van hun leven gedaan hebben. (PS: was er iemand die alles een 1 heeft gegeven? Deze review heb ik niet gezien. Ik las dat alles zo gemiddeld boven 7 zit met een enkele 5)

Ik probeer dan "tussen de lijnen te lezen"...

- ...Gordon smith pickups but I changed bridge to Seymour Duncan distortion...
- ...Gordon smith was slightly cleaner and less edgy in the distortion channel...

Suggestie: oordeel zelf of het "edgy" genoeg is voor jou type muziek

- It can only be noisy on high gain settings with the coils split like a single coil
- the coil tap is a little noisy but
- This pickup is excellent but in coil tap can be a bit noisy

Suggestie: Single coils hebben altijd wel ruis, vraag is hoe erg is dit bij deze gitaar

- feed back if you cover the pick-up

Suggestie: probeer de gitaar ook een op high gain en luister naar (te veel?)feedback

- I love about this guitar is it's single mindedness

Suggestie: hmmm dan stel ik mij de vraag hoe veelzijdig is het geluid van deze gitaar?

a darker shade of grey
11 maart 2007, 16:45
Ik kan je niks over die gitaren zeggen (ik had er zelfs nog nooit van gehoord), dat ten eerste, maar ik wilde toch ff zeggen hier dat ze verdomd mooie gitaren maken! En niet eens zo gek duur. Wat doet een pond tegenwoordig? 1,40?

ChrisPie
11 maart 2007, 22:58
Beste Agent Smith,

Waar ze in Nederland te verkrijgen zijn? Wist ik dat maar!!
Hoogstwaarschijnlijk zijn ze wel in België te verkrijgen, maar dat ben ik nog aan het uitzoeken.
Zodra ik meer weet, laat ik je dat wel weten.

RolandT
12 maart 2007, 07:35
Beste Agent Smith,

Waar ze in Nederland te verkrijgen zijn? Wist ik dat maar!!
Hoogstwaarschijnlijk zijn ze wel in België te verkrijgen, maar dat ben ik nog aan het uitzoeken.
Zodra ik meer weet, laat ik je dat wel weten.Ik denk dat ze in deze winkel (http://pr.telenet.be/p&r/mainframe.htm) te krijgen zijn. Is bij mij in de buurt trouwens. :)

Agent_Smith
12 maart 2007, 08:19
Ik denk dat ze in deze winkel (http://pr.telenet.be/p&r/mainframe.htm) te krijgen zijn. Is bij mij in de buurt trouwens. :)

Oja, idd zeg! Als ik nog eens in Belgie kom zal ik zeker eens gaan kijken. Kheb toch een zwak voor GS :)

maylingjv
12 maart 2007, 09:55
hallo, ik heb zojuist mijn Gordon Smith graduate60 verkocht aan Chrispie,ik denk dat ie er heel blij mee is.Wat betreft de scherpte van de gitaar: Als je de volumeknop helemaal opendraait geeft ie een kleine treble boost en de pickups zijn zo'n beetje tussen humbucker en P90 in.Nu had ik dit opgelost door er een setje suhr hb's in te smijten.Instant lespaul tone! Ben ooit is met deze gitaar versterkers gaan testen in verschillende winkels en ze kwamen me toch vragen wat voor een gibson ik had.

RolandT
12 maart 2007, 10:10
...Wat betreft de scherpte van de gitaar: Als je de volumeknop helemaal opendraait geeft ie een kleine treble boost en de pickups zijn zo'n beetje tussen humbucker en P90 in.Nu had ik dit opgelost door er een setje suhr hb's in te smijten...Aha nu weet ik waarom het zo scherp was, goede tip. Thx

jimihattricks
12 maart 2007, 10:11
was net een review aan het lezen:

'One of John’s great accomplishments is a solid maple neck (no fretboard that is) without a rear-mounted truss-rod and ‘skunk-stripe’. He’s figured a way to drill a curved hole in the neck blank for in*serting the truss rod. He wouldn’t tell me how he does that, and I couldn’t blame him. “It took me three years to figure that one out, and it’s my only secret,” said John (Smith)'.

impressive...

Agent_Smith
12 maart 2007, 11:01
hallo, ik heb zojuist mijn Gordon Smith graduate60 verkocht aan Chrispie,ik denk dat ie er heel blij mee is.Wat betreft de scherpte van de gitaar: Als je de volumeknop helemaal opendraait geeft ie een kleine treble boost en de pickups zijn zo'n beetje tussen humbucker en P90 in.Nu had ik dit opgelost door er een setje suhr hb's in te smijten.Instant lespaul tone! Ben ooit is met deze gitaar versterkers gaan testen in verschillende winkels en ze kwamen me toch vragen wat voor een gibson ik had.

Okee! Kom op met die foto's, Chrispie! :)
Pickup is nog te overzien. Mijn GS-1 is ook voorzien van een andere pup (Duncan Custom).

Squier4ever
12 maart 2007, 12:37
dit vind ik dan weer puur GAS-verwekkend:

http://www.fairplay.demon.co.uk/images/GS%20Series/GS1-60-P90-TSB-10233.jpg

Agent_Smith
12 maart 2007, 15:14
Ja, gaaf he!

ChrisPie
12 maart 2007, 20:13
Zoals jullie al hebben kunnen lezen van Maylingjv ben ik nu dus de nieuwe eigenaar van ''zijn'' Gordon Smith!
Jelle, zoals ik je al had gemaild de gitaar speelt geweldig, en een super geluid!
Voor diegene die ( net zoals ik ) nog niet zo bekend zijn met dit merk, en ook voor de prijs niet meteen aan een Gibson LP kunnen/willen denken, denk ik dat dit toch,met alle respect voor de vele andere Les Paul klonen, een zeer goede keus is.
En wat de foto's betreft ( Agent Smith ), ik heb even geen camera. Maar ze komen er zo snel mogelijk aan.
Rest mij nog jullie te bedanken voor de nuttige informatie omtrent deze gitaar.

Chrispie.

maylingjv
12 maart 2007, 22:04
draag er dus maar veel zorg voor ;) de gitaar heeft al een erg mooi verleden achter de rug.

Agent_Smith
12 maart 2007, 22:34
Okee Crispie, dan zal ik je voorgaan, en bewaren we de mooiste (de jouwe dus) voor het laatst.
Hier mijn oude Gordon Smith GS-1:

http://img442.imageshack.us/img442/8080/mrt07036np7.jpg

Nu jij :)

ChrisPie
12 maart 2007, 23:46
In alle eenvoud..........gewoon prachtig!

DaveItUp
13 maart 2007, 09:50
Prachtig. Zo'n GS1 double cut komt hier ook nog zeker. Nicke van the hellacopters gebruikte die(en een single cut) ook een hele tijd.

M'n favoriete gitaren hoor. Simpele slab body, 1 ranzige pickup, geen franjes en tierelantijnen. Gaan met die zooi. Agent orange, als je m ooit verkoopt en ik heb r nog geen ;)

Agent_Smith
13 maart 2007, 12:17
Prachtig. Zo'n GS1 double cut komt hier ook nog zeker. Nicke van the hellacopters gebruikte die(en een single cut) ook een hele tijd.

M'n favoriete gitaren hoor. Simpele slab body, 1 ranzige pickup, geen franjes en tierelantijnen. Gaan met die zooi. Agent orange, als je m ooit verkoopt en ik heb r nog geen ;)

Haha! Ja, ik zal het onthouden, maar weinig kans dat-ie weggaat. Ik heb zo'n 20 jaar denk ik (was toen al tweedehands) en is één van de eerste (neem ik aan n.a.v. het heel lage serienummer) Gordon Smiths.

ChrisPie
13 maart 2007, 15:37
http://pic60.picturetrail.com/VOL1665/8384163/15622394/237481222.jpg Tokai met Gordon Smith

http://pic60.picturetrail.com/VOL1665/8384163/15622394/237481221.jpgDe Gordon Smith graduate 60


Oké,

Hier is dan de beloofde foto! (met dank aan Jelle......)
Ik heb er meteen een ''verre'' familielid naast gezet, gewoon omdat de kleur zo mooi overeen komt.....
Ok, naar het merk moeten jullie maar niet kijken. Ik weet dat ie hier op dit topic niet thuishoort......

Chrispie

Agent_Smith
13 maart 2007, 16:58
Nice, nice!!
Redelijk knap dat je zo'n gitaar zowieso al hebt gevonden en helemaal bijzonder dat je dan ook nog een linkshandige hebt kunnen vinden!
Congrats hoor!

ChrisPie
13 maart 2007, 17:28
Bedankt voor het compliment!