PDA

View Full Version : Knapperig geluid



Jyuuga
9 maart 2007, 22:34
Hey, ik heb een probleem, als ik mn a snaar aansla dan hoor ik een soort van knapperig geluid, en je hoort het beste in de buurt van de topkam.
Weten jullie misschien een manier om me te helpen?

Kaïn
9 maart 2007, 22:45
Hoogstwaarschijnlijk is dat fretbuzz. Zoek even op het internet voor oplossingen, of op het forum, want daar zijn boekdelen over geschreven.
Succes ermee!

Sjel
9 maart 2007, 22:49
Wat bedoel je precies met "knapperig", is het een rammelend geluid of echt krakend/schurend?

Aangezien het zich in de buurt van je topkam bevindt en maar bij één snaar is, kan je misschien wat grafiet in het gleufje van de A-snaar doen. Als dat niet helpt, kan het ook de afstelling van je neck zijn...

Jyuuga
9 maart 2007, 22:54
Bedankt voor de comments, maar dat geluid hoor je gelijk als je hem aanslaat en je hoort het ook als mn gitaar niet in mn versterkertje zit. Maar welk gleufje bedoel je eigenlijk? Die bij de topkam?

Sjel
9 maart 2007, 22:56
Bedankt voor de comments, maar dat geluid hoor je gelijk als je hem aanslaat en je hoort het ook als mn gitaar niet in mn versterkertje zit. Maar welk gleufje bedoel je eigenlijk? Die bij de topkam?

Yep, het gleufje waar de A-Snaar doorgaat in je topkam (aan het eind van je neck)

Jyuuga
9 maart 2007, 23:08
Bedankt! Het heeft geholpen ^_^!