PDA

View Full Version : Kabaaaaaaaal !!!!



Eddie van Halen
4 januari 2003, 01:12
Hier dan ook ff wat kabaal van mij. De geluidskwaliteit kan beter, 't is een opname van 64k/s dus niet echt geweldig...

Op de site (naja, site :smile:) staat 1 versie van Eruption - Van Halen, als m'n site klaar is komen er meerdere versies; 'Ancient versie', 'lange versie', 'ingekorte lange versie', you can see: ik ben Eruptiongek :smile:

Reactions please!!! (vooral negatieve punten opnoemen please, positieve mag ook als je er 1 kunt vinden)

http://www.onlinerock.com/musicians/fringe/

Luca P
4 januari 2003, 02:09
Jij wilt zeker een fikse buren ruzie!
Hier snap ik echt helemaal niks van.
Hoeveel vingers heb je?
Jezus, zoveel noten zitten bij mij in 3 nummers of zo, haha.

Je begrijpt wel dat het niet mijn smaak is en eerlijk ik zou niet weten hoe ik dit zou kunnen na spelen.
Maar, leuk om te horen al schrok mijn vrouw zich rot, want de speakers stonden nogal hard.
Ik ben altijd benieuwd hoe gitaristen als jij, dus in de eh....metal/hardrock/grunge hoek, klinken zonder distortion.

Mithrandir
4 januari 2003, 11:22
Tsja het is veel tappen he? Maar ja het is dan ook Van Halen. Ik vind het eerlijk gezegd een beetje rommelig in sommige stukken en het lijkt net of sommige stukken niet bij elkaar horen. Ik ken het origineel niet, dat zal ik eens luisteren, maar heeft die er ook een vals stuk in zitten??

Eddie van Halen
4 januari 2003, 14:48
Op 2003-01-04 10:22, schreef Mithrandir:
Tsja het is veel tappen he? Maar ja het is dan ook Van Halen. Ik vind het eerlijk gezegd een beetje rommelig in sommige stukken en het lijkt net of sommige stukken niet bij elkaar horen. Ik ken het origineel niet, dat zal ik eens luisteren, maar heeft die er ook een vals stuk in zitten??


Kijk, daar heb ik wat aan! Het is niet het origineel van de VH1 cd, dat gaat een stukkie anders, zit niet zoveel tappen in. Deze versie komt uit '95, zo speelde hij 'm toen ongeveer...
En welk vals stuk bedoel je? :grin: Hmm, ik zal nog eens goed luisteren... Gaat 't je om het stukkie rond 0:18?? ehhh, dat hoort zo, ik speel dan dit:

G|-t12-5h7b(1/4)-t12-5h7b(1/4)-|
t=tap
h=hammer on
b=bend, b(1/4)=1/4 toon bend, dus daarom klinkt het zo 'vals', als je dat bedoelt iig.

Eddie van Halen
4 januari 2003, 14:50
Op 2003-01-04 01:09, schreef Luca P:
Jij wilt zeker een fikse buren ruzie!
Hier snap ik echt helemaal niks van.
Hoeveel vingers heb je?
Jezus, zoveel noten zitten bij mij in 3 nummers of zo, haha.

Je begrijpt wel dat het niet mijn smaak is en eerlijk ik zou niet weten hoe ik dit zou kunnen na spelen.
Maar, leuk om te horen al schrok mijn vrouw zich rot, want de speakers stonden nogal hard.
Ik ben altijd benieuwd hoe gitaristen als jij, dus in de eh....metal/hardrock/grunge hoek, klinken zonder distortion.


I warned you: "Kabaaaaal !!!!" :grin:

Maar ik speel ook in een 2mans bandje, kzal eens zachtjes wat akoestisch werk opnemen, ok? :smile:

Mithrandir
4 januari 2003, 14:55
Nee, ik bedoelde het stukje van 2:00 tot +- 2:10, dat is in mijn oren een beetje vals, maar misschien is het de bedoeling hoor. Voorderest vind ik er een paar hele coole stukjes tussen zitten.

Eddie van Halen
4 januari 2003, 15:11
Klínkt het vals of ís het vals: Ligt het aan de muziek of is mijn gitaar vals?

Ik speel het als Mr Van Halen himself... Het klinkt niet vals volgens mij :smile:

Negative K3 fan
4 januari 2003, 18:11
Eruption is een geile solo alleen het tap stukje rond 1m20 klinkt niet helemaal authentiek is ook langzamer dan de master hemzelf hem speelt.

goed gespeeld, alleen veel slordigheidjes, maar ik doe het je nooit na

en ik zal maar niets over de opname kwaliteit zeggen want dat weet je zelf vast ook wel. Je hebt trouwens wel aardig het EVH sound bereikt!

belfrink
18 januari 2003, 22:01
Op je site staat dat je met een Boss GT-3 speelt, maar hoe krijg je precies dat geluid, want ik vind het namelijk erg lekker klinken.

aadplagiaat
18 januari 2003, 23:10
Op 2003-01-04 13:55, schreef Mithrandir:
Nee, ik bedoelde het stukje van 2:00 tot +- 2:10, dat is in mijn oren een beetje vals, maar misschien is het de bedoeling hoor. Voorderest vind ik er een paar hele coole stukjes tussen zitten.


Ik kan niet zeggen of het klopt van 2:00 tot 2:10 maar er klinkt voor mij ook iets vals. In ieder geval ietsvoorbij het midden van het stuk.

Verder wel goed gespeeld, afgezien van de slordigheid hier en daar, maar daar heb ik zelf nog veel meer van :sad: .

SATAN
18 januari 2003, 23:53
sorry, lekker snel gespeeld, ik doe het je (waarschijnlijk niet na). Hoop trucjes, timing klopt niet, ik vind het niet veel...

sash
19 januari 2003, 00:28
En dan te bedenken dat ie pas 15 is :smile: Deze man heeft talent!

Ik vind het erg lekker klinken.

moretel
19 januari 2003, 01:44
Ik kan niet zeggen of het klopt van 2:00 tot 2:10 maar er klinkt voor mij ook iets vals. In ieder geval ietsvoorbij het midden van het stuk.


Eddie van Halen speelt het ook zo.
Ik wou dat ik zo vals kon spelen.

Kjiratsiekoedel
19 januari 2003, 16:50
klinkt leuk

tabs??

Ic3gl0vE
19 januari 2003, 17:12
5150 EVH

Wah Preamp type 5150 Harmonist 2-stereo Reverb*
Pedal 100 Volume 50 H1 pitch 0 H2 pitch 0
Level 100 Bass 75 H1 fine -7 H2 fine +3
Middle 50 H1 PreDly 0 H2 PreDly
Treble 50 H1 FeedBack 0 Level 100
Prescence 100 Level 100 Direct Level 100
Gain High
Master 50*
Mic Center
Level 100
Direct Level 0


* = naar eigen keuze

EXP Pedal = Wah
CTL Pedal = PRE Gain swap: Low/High


dit is de patch die ik van eddie kreeg, klinkt goed! je moet alleen niet je gt3 op de normale input van je versterker maar op de FX return aansluiten anders heb je alleen maar clipping

Al Di Meola
20 januari 2003, 12:29
Ha die Ed,

He dit stukje klinkt me wel bekend in de oren, Ik geloof dat ik een keer van Kazaa deze versie gedownload heb (filmpje). Maar ik merk dat jij nogal wat techniek mist. Dit bedoel ik als opbouwende kritiek. Wel leuk uitgezocht trouwens.
Ik heb deze versie nooit uitgezocht, alleen de originele versie.

Maar goed, keep on practicing!
Greetz,
Al

belfrink
20 januari 2003, 23:38
Shit, ik wil een GT-3.:smile:

Kitaarhiero
21 januari 2003, 19:39
Ik vind dit een érg goede benadering van het origineel... en laten we wel wezen, Eruption is een improvisatie... en improvisaties perfect na spelen, dat dóe je toch niet?

Ic3gl0vE
21 januari 2003, 22:25
Op 2003-01-20 22:38, schreef belfrink:
Shit, ik wil een GT-3.:smile:


Voor 250 euro zou je er een moeten kunnen vinden
Misschien tegenwoordig nog wel voor minder

Kris Haex
22 januari 2003, 19:28
Goed gedaan, en ook de groten laten in zulke stukken wel eens een steekje vallen. Dus jij mag dat dan zeker. Echt goed, van degene die je bekritiseerde is er volgens mij geen enkele die het je na doet.

Al Di Meola
23 januari 2003, 14:37
Das waar!

Mithrandir
23 januari 2003, 14:58
Ik heb hem bekritiseert, maar dat is toch ook de bedoeling als iemand hier iets plaatst. Dan wil hij niet alleen maar horen dat het lekker klinkt, dan wil ie volgens mij ook horen wat er beter kan of wat er niet goed klinkt in de oren van de luisteraar.

Nee, ik zal het hem waarschijnlijk niet nadoen, maar daar gaat het helemaal niet om. Ik vind het ook knap wat ie heeft gespeeld, maar het klonk in mijn oren niet overal even goed, maar dat kan ook aan mij liggen.

Eddie van Halen
23 januari 2003, 22:00
Op 2003-01-18 23:28, schreef sash:
En dan te bedenken dat ie pas 15 is :smile: Deze man heeft talent!

Ik vind het erg lekker klinken.


:grin:

Eddie van Halen
23 januari 2003, 22:04
Op 2003-01-23 13:58, schreef Mithrandir:
Ik heb hem bekritiseert, maar dat is toch ook de bedoeling als iemand hier iets plaatst. Dan wil hij niet alleen maar horen dat het lekker klinkt, dan wil ie volgens mij ook horen wat er beter kan of wat er niet goed klinkt in de oren van de luisteraar.

Nee, ik zal het hem waarschijnlijk niet nadoen, maar daar gaat het helemaal niet om. Ik vind het ook knap wat ie heeft gespeeld, maar het klonk in mijn oren niet overal even goed, maar dat kan ook aan mij liggen.


Precies, daar ging het me ook om; zie eerste post van me: "graag alleen kritiek, daar leer je het meest van"...

Detail trouwens: ik heb het in één keer opgenomen. eerst wel even wat ingespeeld natuurlijk maar er is maar één opname aan besteed. Geen excuus natuurlijk voor de slordigheidjes die erin zitten (ja die hoor ik zelf ook...) maar als je 'm live speelt heb je ook maar één kans nietwaar?

Eddie van Halen
23 januari 2003, 22:07
Trouwens binnenkort komt mijn site online, hierop zijn meer mp3tjes te vinden, ga er dan wel wat meer werk van maken (kiezen uit 10 opnames :razz:) en ik zet er ook wat tapping-oefeningen op! Nu eerst tentamens leren...

ColtraneMatrix
24 januari 2003, 01:12
klinkt lekker!

enkel zou ik je aanraden om dit met metronoom mee te spelen want je ritme loopt zeer gevarieerd :smile:

en je tapping zit goed.. probeer ook wat te letten op het "muten" van de omliggende snaren.. maar ik weet dat dit live uit een amp beter klinkt dan via pc recording

Eddie van Halen
24 januari 2003, 21:26
Met metronoom?!?! NEEEEEEJ !!!!
Nee, ik speel hem zoals EvH hem zelf speelt en dat gaat niet in één tempo door... Er is zelfs geen fatsoenlijke (power)tab van te maken denk ik :smile: ritenuto, accelerando, etcetera :wink:

ColtraneMatrix
25 januari 2003, 09:25
euh jawel die heb ik zelf ooit in powertab verwerkt.. is perfect doenbaar :wink:

met de ritmes bedoel ik het stuk tussen 2.00 en 2.30 .. ga je echt vertragen na 2.10 en weer ineens versnellen op 2.18

anyway.. ik zeg het alleen om je te laten inzien waar het volgens mijn gehoor beter kan

het blijft goed hoor wat je deed :smile:

schaap
25 januari 2003, 18:44
staat die tab van jouw van dit nummer ergens, en zo niet, plaats em dan even ergens a.u.b.

VHsologitarist
7 februari 2003, 15:54
Ha Eddie van Halen,

Sorry dak het zeg hoor, maar dit is echt een grote verkrachting van de master!!
Ik heb m nog nooit zo verschrikkelijk gehoord.
Ik zeg het misschien wa bot, maar dat verdien je ook..............als je het zo erop durft te zetten!! Niet alleen de timing is fout, er zitten valse noten tussen, je valt vaak in herhaling. maar, natuurlijk ist dr ook nog wa postitief nieuws voor je: je bent pas 16 dus er valt nog veel te leren!!
Keep on playing, je komt dr wel
Fer

Negative K3 fan
7 februari 2003, 20:46
Op 2003-02-07 14:54, schreef VHsologitarist:
Ha Eddie van Halen,

Sorry dak het zeg hoor, maar dit is echt een grote verkrachting van de master!!
Ik heb m nog nooit zo verschrikkelijk gehoord.
Ik zeg het misschien wa bot, maar dat verdien je ook..............als je het zo erop durft te zetten!! Niet alleen de timing is fout, er zitten valse noten tussen, je valt vaak in herhaling. maar, natuurlijk ist dr ook nog wa postitief nieuws voor je: je bent pas 16 dus er valt nog veel te leren!!
Keep on playing, je komt dr wel
Fer


als je deze al slecht vind, luister dan even hiernaar> http://www.mp014a6065.pwp.blueyonder.co.uk/chriseruption.wav weer van eht almachtige nirvana fan club forum.

Kris Haex
8 februari 2003, 12:24
Dit is inderdaad een duidelijk minder goede versie.

Ibanez
8 februari 2003, 14:49
Op 2003-02-07 14:54, schreef VHsologitarist:
Ha Eddie van Halen,

Sorry dak het zeg hoor, maar dit is echt een grote verkrachting van de master!!
Ik heb m nog nooit zo verschrikkelijk gehoord.
Ik zeg het misschien wa bot, maar dat verdien je ook..............als je het zo erop durft te zetten!! Niet overdrijven...

Eddie van Halen
8 februari 2003, 22:23
Op 2003-02-07 14:54, schreef VHsologitarist:
Ha Eddie van Halen,

Sorry dak het zeg hoor, maar dit is echt een grote verkrachting van de master!!
Ik heb m nog nooit zo verschrikkelijk gehoord.
Ik zeg het misschien wa bot, maar dat verdien je ook..............als je het zo erop durft te zetten!! Niet alleen de timing is fout, er zitten valse noten tussen, je valt vaak in herhaling. maar, natuurlijk ist dr ook nog wa postitief nieuws voor je: je bent pas 16 dus er valt nog veel te leren!!
Keep on playing, je komt dr wel
Fer


Frustrated little man?!
Tja, overdrijven is ook 'n vak...
Timing is fout: Klopt, ben zelf al 10 jaar drummer, had ik al gehoord
Valse noten: Oja?! Waar dan?!
Herhaling: Download de video Eruption Live 1995 (ong 30MB) en vergelijk... Eén ding komt wel twee keer voor wat voor mijn part niet had gehoeven, het tappingstukje op de E+B snaar dan over op G en een trappetje op de A snaar. But that's how the Master plays it!!

Bij de weg: ik heb net eens even het sounds forum uitgespit en naar een bestandje van jou gezocht maar heb helaas (of gelukkig) niets kunnen vinden. Laat eens wat van je horen, en als het even kan Eruption natuurlijk!

If You Dare...

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Eddie van Halen op 2003-02-08 21:27 ]</font>

Barret Wallace
9 februari 2003, 22:40
ik heb em nog es geluisterd.. hmmz ik vind het niet zo denderend.. zoals iedereen al zei is je ritme bagger..

ik zou zeggen oefen em beter en neem iets op met betere kwaliteit

en het feit dat je 16 bent en dit kan spelen is niet zo bijzonder hoor ik ken mannetjes van 13 die dit ook kunnen..

VHsologitarist
10 februari 2003, 12:25
Heje luister s ff eddie,

Nu ben je ineens kwaad en ben ik de arrogante klootzak, maar je vroeg zelf om een paar negatieve punten.
(deze solo heb ik helemaal uitgespit en weet dus precies waar welke noot gespeeld word) Ik zal ff uitleggen wat ik bedoel met de foute noten: (ik bedoel dan de solo van eruption de originele studio versie)
Bij vb. dat loopje dat je 4x speelt (begin bend b-snaar 16 fred) noten zijn correct behalve wanneer je op de e-snaar helemaal weer trug naar de eerste positie tranponeert.
Daar komen een heleboel foute noten.
By the way: dit was een negatief punt van me zodat je hier an kunt werken. (vraag dr anders ni naar).
Over bestanden van mij hierop, ik heb geen internet site dus kan ik ze er niet op zetten.
Wil best een mailtje naar je sturen met een bestand daarin, mocht je dit goed vinden.
Groeten Fer

Eddie van Halen
10 februari 2003, 20:43
Mail maar; emielkleene@hotmail.com . Niet groter dan 1MB, geloof dat je niet meer kan ontvangen met Hotmail ( :mad: ) maar dat weet ik niet zeker.

Eddie van Halen
10 februari 2003, 20:54
Op 2003-02-10 11:25, schreef VHsologitarist:
... Ik zal ff uitleggen wat ik bedoel met de foute noten: (ik bedoel dan de solo van eruption de originele studio versie)
...


*sigh*
Like I said before: Ik speel de live-versie van 1995... Na die bends op E+B snaar speel ik een pentatonisch loopje in A.
Najah, neem hem nog wel een keer op...

VHsologitarist
11 februari 2003, 09:55
ha ed,

eruption heb nog ni opgenomen i.v.m. dat ik de bas en drum (backing track) dr nog ni van heb.
Ik heb wel een solo van van halen in aanbieding: beat it van michael jackson.
luisteren??
wacht dan stuur ik m wel s ff....
(over die valse noten: ik dacht ff dat het die studio versie moest zijn, excuses dan)
Groetjes
VH

Barret Wallace
11 februari 2003, 11:51
Ik zou die beat it solo wel willen horen :grin:

VHsologitarist
11 februari 2003, 15:46
Ha ed,

ja.....
Ik denk dat je ni begrijpt wat ik bedoelde:
al dat negatieve commentaar dak had ging over de Originele Versie van Eruption,
Jij verteld me dat het ging om die live versie van 1995......
Maar daar doel ik niet op.
Als ik op je pagina kijk http://www.onlinerock.com/musicians/fringe/ zie ik:
Klik hier voor de oude versie van Eruption
daar heb ik dus op geklikt en daar ging het commentaar over!!
Maar nogmaals je doet het goed voor n manneke van 16.
Greetz VH
ohja, laat ff weten wa je van beat it vond
behalve slechte kwaliteit.........

Goood luck

VHsologitarist
11 februari 2003, 15:48
Op 2003-02-11 10:51, schreef Barret Wallace:
Ik zou die beat it solo wel willen horen :grin:

e-mail adres??????????

Barret Wallace
11 februari 2003, 16:07
Op 2003-02-11 14:48, schreef VHsologitarist:


Op 2003-02-11 10:51, schreef Barret Wallace:
Ik zou die beat it solo wel willen horen :grin:

e-mail adres??????????

yo je hebt een prive bericht

Azrael
11 februari 2003, 16:07
Makkelijker als iemand die hem per e-mail krijgt hem ff online zet.

domie
11 februari 2003, 16:25
stuur hem naar mij en ik zet hem online voor iedereen op mijn site.

VHsologitarist
12 februari 2003, 10:34
Als t goed is zou eddie m op zijn site on-line zetten (alvast bedankt Eddie van Halen).
Greetz VH

Barret Wallace
12 februari 2003, 11:11
Ik kreeg net dat mp3tje van Vhsologitarist

ik ken de originele solo niet zo goed, ik vind het goed gespeeld en je techniek is erg goed :smile: alleen is de geluidskwaliteit van de opname KUT :s

nu nog ff w8e tot EVH hem upload zodat iedereen em kan horen :wink:

VHsologitarist
12 februari 2003, 13:45
hij zou n nieuwe topic aanmaken.
We zien het wel.
Veel speul plezier iedereeeeeen
Greettttzzzzzz
VH