PDA

View Full Version : Advies voor amp en pedaal?



Powerchordschuiver
9 maart 2007, 10:45
Ik zoek een leuke buizentop om alleen thuis op te spelen, dus hij moet bij voorkeur laag vermogen hebben.
Verder wil ik een extreem razende, ultragemene death-metal scheur tot mijn beschikking hebben, dat wil ik dan eventueel met een pedaal realiseren.
Iemand suggesties welke top en ook welk pedaal daarvoor te nemen?
Geen MetalZone, want die heb ik al en dat vind ik maar een matig ding.
Wat het cleane geluid betreft ben ik tevreden als het redelijk is, ik stel geen hoge eisen daaraan.
Maar die scheursound, die moet goed zitten...

Alvast bedankt..

a darker shade of grey
9 maart 2007, 12:41
Orange TinyTerror met de nieuwe Boss Metalcore! :)

ColourofFire
9 maart 2007, 13:23
Orange Tiny Terror, en vervang dan de metalcore door een tubescreamer. De TT heeft al vrij veel gain, je hoeft hem alleen maar een beetje te boosten voor een over the top metalscheur.

Tho
9 maart 2007, 13:25
No offence, maar als het alleen voor thuis is, waarom dan een top? Er zijn ook zat leuke combootjes hoor

Powerchordschuiver
9 maart 2007, 13:41
No offence, maar als het alleen voor thuis is, waarom dan een top? Er zijn ook zat leuke combootjes hoor

Ik heb hier thuis al een mooie 412 cab staan.
Geeft gewoon ook een betere spreiding van het geluid.
Daarom heb ik het gewoon niet zo op combo 's.

robert-gitarist
9 maart 2007, 13:53
No offence, maar als het alleen voor thuis is, waarom dan een top? Er zijn ook zat leuke combootjes hoor

+1
Enne buizentop voor thuis?Beetje erg veel van het goeie :D Voor een strakke en mooie metalscheur moet je wel je buizentop een beetje opendraaien.Ik kan het je niet aanraden want je buren stellen het vrees ik niet op prijs :D Mits je in een vrij staand huis woond ofzo.Ik heb zelf een 100 watt buizentop thuis staan.Gaat snoei en snoei hard,gebruik hem alleen voor clean shit want er zit geen overdrive op en het is dat de top erg goedkoop was want anders had ik het ook niet gedaan.Wat je kunt doen is kijken naar een Randall top.Is wel geen buizentop maar daar haal je een super strakke gain uit zonder dat je eerst de top op standje oorverdovend moet zetten zeg maar ;) maar goed,wie ben ik he ;) Tenzij je echt buizen wilt hebben.Wat is je budget overgens?

Tho
9 maart 2007, 14:08
Ik heb hier thuis al een mooie 412 cab staan.
Geeft gewoon ook een betere spreiding van het geluid.
Daarom heb ik het gewoon niet zo op combo 's.

Tsja.. zit absoluut wat in, zeker omdat je al een cab hebt, maar toch. Op je kamer heb je echt zat aan een 2x12 combootje, maar ik begrijp wat je bedoelt, ik heb het ook meer op tops ;)

Kim Wilson
9 maart 2007, 14:09
Voor een goeie spreiding kun je beter een combo hebben. Maar goed, als je toch al een 4x12 hebt staan, kun je er ook net zo goed een topje opzetten.

Jimwoud
9 maart 2007, 14:24
Heb je al een versterker? Als je al een buizentop hebt zou je ook een 19" buizen preamp kunnen gebruiken, rockmaster ofzo.

Balthazar
9 maart 2007, 18:18
Orange Tiny Terror, en vervang dan de metalcore door een tubescreamer. De TT heeft al vrij veel gain, je hoeft hem alleen maar een beetje te boosten voor een over the top metalscheur.
ligt er natuurlijk een beetje aan wat je te besteden hebt maar ik ben het hier helemaal mee eens, vooral de Tubescreamer, zo vet en veelzijdig, speel zelf metal over een jcm900 met een tubescreamer erover. de tiny terror is ook heel erg vet, maar er zijn nog meer opties bijv. een epiphone valve jr top, 5 watt, dus je kan m echt lekker opendraaien, of natuurlijk gewoon
- peavey 5150
- marshall jcm 900
- verschillende mesa's ( zit vaak al een powerswitch op ! super)
- engl
- koch
enz., met een powersoak ervoor.
ga ns naar feedback en test van alles uit op het volume waar je thuis eme wil spelen zou ik zeggen

Rinze
9 maart 2007, 19:23
De Tiny Terror blinkt niet uit in vet en strak laag, een Tube Screamer boost vooral het mid, dus een echt heftig metalgeluid met VEEL, VET en STRAK laag (dat willen we toch graag) zie ik nog niet uit die combinatie komen.

Jan-Willem
9 maart 2007, 19:30
Voor veel Vet strak en laag, zou ik eens gaan kijken naar een Engl Powerball. Onwijs strak geluid komt daar uit. Wat betreft Pedaaltjes (mocht je nieuwe versterker niet zo heel erg veel gain hebben) dan kan ik je zeker de MXR Dime Distortion aanraden.
Deze heb ik na alle distortionspedalen bij feedback (meer dan 20 verschillende of zo) geprobeerd te hebben, heb ik die gekocht.

En ik moet zeggen dat ik er erg te vreden mee ben :rockon:

robert-gitarist
9 maart 2007, 19:35
Ik vind die Dime distortion echt ruk voor metal :stop:
Ik heb echt allerlei dingen gebprobeerd om er een vet en mooi metal geluid uit tekrijgen maar nee het lukt neit.Zowiezo ben ik absoluut geen fan van distortions uit pedalen.Ik vind dat een goeie drive uit een goeie versterker hoord te komen.

Jan-Willem
9 maart 2007, 19:43
Ik ben het volledig met je eens maar ik was mijn Marshall distortion volledig zat en ik moet zeggen dat de distortion uit de Dime veeeeel beter is dan uit mijn Marshall.

Het is ook maar een tussen oplossing want ik ben op het moment aan het sparen voor een beter versterker, die ik van de zomer hoop te kunnen kopen.

Powerchordschuiver
9 maart 2007, 19:43
Ik vind die Dime distortion echt ruk voor metal :stop:
Ik heb echt allerlei dingen gebprobeerd om er een vet en mooi metal geluid uit tekrijgen maar nee het lukt neit.Zowiezo ben ik absoluut geen fan van distortions uit pedalen.Ik vind dat een goeie drive uit een goeie versterker hoord te komen.

Ja, zelf ben ik eigenlijk die mening ook wel toegedaan, een echt goeie scheursound komt uit een voorversterker, niet uit pedalen.
Misschien moest ik toch maar eens wat ENGLs gaan uitproberen, de Invader of de Powerball, lijken me zeer interessante versterkers.
De Peavey Triple XXX top is ook wel interessant, is dat misschien wat?

Jan-Willem
9 maart 2007, 19:53
Aan wat voor bands moet ik denken bij jou distortion?

Powerchordschuiver
9 maart 2007, 19:56
Death ten tijde van Leprosy, voor mij het ultieme baggervette scheurgeluid.
En verder de sound van Metallica in hun 'Puppets' tijdperk.
Is een Mesa-sound, weet ik..

Er zijn trouwens nog zoveel tops die ik eens zou willen uitproberen, een greep:

Mesa Mark IV
Laney VH100R
Peavey Triple XXX
Genz-Benz El Diablo (is die er wel in Nederland?)
Engl Powerball, Invader
Koch Powertone II

robert-gitarist
9 maart 2007, 20:00
De TripleX is super super vet!Die wil ik graag nog een keer hebben :) Vrij onbekende versterkers maar echt bere goed!Zeker de moeite waard om eens uit te testen.Soulfly gebruikt ze o.a. ;)

Jan-Willem: aan de scheur die ik gebruik,denk dan maar aan Soulfly.Veel gain en bass dus en gewoon lekker raggen.

Powerchordschuiver: koop een goeie top met een goeie distortion van zichzelf en een simpel boostpedaal om je versterker een extra schop onder zn reet te geven.Denk dan aan een Boss SD-1 Overdrive(drive eruit,level helemaal open),Boss OD-1,MXR Micro Amp of de wel bekende Ibanez tubescreamer(of de Maxon ;) )

Jan-Willem
9 maart 2007, 20:03
MMMM Death :rockon:
Volgens mij had ik ergens gelezen dat Chuck over iets van een marshall speelde en dan er een scheutje Chorus er door heen deed

Maar persoonlijk vond ik die Mesa's erg tegenvallen vooral je ze naast een Powerball zet of zo. Maar ik zou het gewoon even uitproberen als ik jou was dan merk je het van zelf :)

Oh jah vergeet de Engl Powerball niet

Powerchordschuiver
10 maart 2007, 22:34
+1
Wat is je budget overgens?

Tja, budget.., kan me best een dure amp veroorloven maar toch heb ik niet de geldpest, dus iets (evt. tweedehands) voor ca. 800 tot aan 1000 zou aardig zijn.

Tho
11 maart 2007, 00:07
Death ten tijde van Leprosy, voor mij het ultieme baggervette scheurgeluid.
En verder de sound van Metallica in hun 'Puppets' tijdperk.
Is een Mesa-sound, weet ik..

Er zijn trouwens nog zoveel tops die ik eens zou willen uitproberen, een greep:

Mesa Mark IV
Laney VH100R
Peavey Triple XXX
Genz-Benz El Diablo (is die er wel in Nederland?)
Engl Powerball, Invader
Koch Powertone II

Powerball is óngelofelijk, dat ding scheurt, beukt en blaast, en heeft een perfecte clean. Ik vind die Dimedistortion ook kut. Ik heb eigenlijk nog nooit iemand gehoord die hem fijn vond. En sowieso.. distortionpedalen..

dePerik
11 maart 2007, 00:26
...Kweet niet... Een Line6 Ubermetal misschien? Kom je ook tweedehands nog wel es tegen

interessander
11 maart 2007, 00:53
Een mark IV haal je niet met dat budget, maar volgens mij kun je uit de nieuwere tops zoals de f-serie van Mesa ook wel een vet geluid halen. Voor het master of puppets geluid kan ik zelf met mn mark III aardig uit de voeten, maar die zie je ook niet zoveel en ze aardig prijzig, zag er twee weken geleden een op ebay.de voor 1400 gaan...
Een andere leuke versterker om tweedehands naar uit te kijken is de peavey ultra plus, rond de 600, of als je een pedaal wilt gebruiken bijvoorbeeld een sovtek mig 50 of 60.