PDA

View Full Version : SG Custom Ivory



Franc
9 maart 2007, 07:53
Kansloze discussie, ik weet het, maar is deze mooi of niet:

http://www.vernetamps.com/pics/lp/p4711h.jpg

Heb al tijden een haat-liefde relatie met de SG.
Dan denk ik weer: ik moet er een hebben, dan probeer ik er een bij Feedback (het stuk brandhout dat er al jaren hangt - rara waarom) en denk ik nee dit is het niet.

En dan kom ik deze tegen op internet en denk ik: **kwijl** :cooler:

Luke-wannabe
9 maart 2007, 08:02
Staat nou een zwarte op MP.. Jezus die is mooi.. Als ik geld had!

stumpy
9 maart 2007, 08:12
Ik blijf het een heerlijke gitaar vinden. Ik heb niet die maar een gibson. Maar wel meerdere malen op zoeen gespeeld en het zijn toch zeker goede gitaren.

Franc
9 maart 2007, 09:06
Misschien zou ik er nooit op spelen, maar hem gewoon zo parkeren en er dan de hele dag naar kijken :cooler:

http://www.vernetamps.com/pics/lp/customandm.jpg

Franc
9 maart 2007, 09:12
Hier staat een witte:

http://muziek.marktplaats.nl/snaarinstrumenten-gitaren-elektrisch/77470630-epiphone-g-400-custom-koffer-8-maanden-oud-en-als-nieuw.html

tubeonly
9 maart 2007, 09:14
Aaaarg, wit op wit kan ik niet tegen!!! ;) Waanzinnige combi... De marshall heb ik (1959+1962), 1 witte sg special heb ik (souped up, zie discussie...) maar een witte SG custom blijft een echte droom... Stond tijdje geleden nog een te koop voor E. 2400 (uit 1976) Waanzinnige foto, staat in het boek over de geschiedenis van Marshall. Mooi, mooi, mooi...

tubeonly
9 maart 2007, 09:20
Ik zou trouwens mijn sg nooit ZO tegen mijn marshall durven parkeren, man de kans dat ie valt! hahaha, krak, nek... traan, veeel tranen!!! Die maestro tremelo die er op zit is waanzinnig mooi...

a darker shade of grey
9 maart 2007, 12:40
Die met 3 pickups van epi moet je nooit kopen btw! Die heeft maar een drie standen switch en bij elke stand is de middelste pickup actief :S

De gibson heeft een 6 standen schakelaar...ook voor alleen brug en neck dus. :)

Franc
9 maart 2007, 12:41
Dan zet ik er toch een 6standen schakelaar in :D

Spitfire
9 maart 2007, 15:30
Echt kitsch ten top dit ding. Terwijl ik gouden hardware best wel mooi vind.

Kim Wilson
9 maart 2007, 15:34
Ik vind hem wel gaaf. Maar met twee pickups zou ik hem nóg mooier vinden.

Orpheo
9 maart 2007, 15:37
Misschien zou ik er nooit op spelen, maar hem gewoon zo parkeren en er dan de hele dag naar kijken :cooler:

http://www.vernetamps.com/pics/lp/customandm.jpg

AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHHH HHHHHHH

jezus wat een geile set is dat! meer heb je niet nodig gewoon!!! meer is niet nodig

Luke-wannabe
9 maart 2007, 16:20
Die met 3 pickups van epi moet je nooit kopen btw! Die heeft maar een drie standen switch en bij elke stand is de middelste pickup actief :S

De gibson heeft een 6 standen schakelaar...ook voor alleen brug en neck dus. :)
Gast... Dan kun je gewoon het middeste element erbij draaien.. En als je dat niet wilt, soldeer je t om, zo gepiept.
En een 6 standen schakelaar? Kom op man :stop:

Squier4ever
9 maart 2007, 16:26
wou zeggen die gitaar heeft 3 volume knoppen (dus ook een om het middenelement uit te zetten) en een mastertone...
de gibson voor zover ik weet ook....

je lult weer eens uit je nek.

cardinal
9 maart 2007, 18:51
jan akkerman speelt op zoeen, een gibson dan. Echt een geil ding is dat. Heb de epi ook gehoord en klonk ook prima.

Franc
9 maart 2007, 18:53
Geen mensen hier die hem hebben toevallig??

Ik moet niet te lang naar die foto kijken anders bestel ik er een :D

Ben wel benieuwd hoe hij speelt en klinkt, maar geen idee waar ik er een kan proberen. Ik kom altijd weer bij dat Feedback terecht en het valt altijd tegen wat ze hebben...

tubeonly
9 maart 2007, 19:04
Ik heb er een jaar of 15 geleden op een gespeeld... Custom, cherry uit 1963 voor 1350 gulden te koop... eeeeeeeeeeeuwige spijt dat ik hem niet gekocht heb... Zo'n vroege is tegenwoordig tegen de 10.000 euro waard :-S

Heerlijk snelle hals, zeer vol en agressief geluid met de pafs, echt een geweldige gitaar om op te spelen. Tsja, om verliefd op te worden...

frekie
9 maart 2007, 21:18
idd Akkerman wel eens op zien spelen, de Gibson dan. Ik heb in al die jaren nooit een SG gehad. De enige standaard gitaar die ik nooit heb bezeten. Heb er nu geen geld meer voor, maar die witte met 3 elementen is zo mooi dat ik hem zelfs van Epi wel zou willen hebben :)

tubeonly
9 maart 2007, 21:45
Als we elkaar toch gek gaan maken ;-)

http://www.everythingsg.com/identify/sg_custom.htm

Alle modellen op een rij...!

Er staat trouwens een gele SG custom anniversary (30e) uit 1992 op marktplaats. Schiet me ineens te binnen: Ook ooit over gespeeld... Erg goed, maar mistte toch "iets" ten opzichte van die uit '63. Vond het qua geluid wel echt subliem en erg warm. Kostte toentertijd helaas 5000 gulden. Zeer fijne gitaar, ik denk dat hij voor 1750 te koop zou moeten zijn, maar je ziet er meestal een vraagprijs van +/- 2200 bij. Onlangs stonden er twee tegelijk op marktplaats, nu nog 1. Ik weet er in Nederland bij een winkel zelfs een te koop voor 3500. Hahaa, da's veeel te duur!

Luke-wannabe
10 maart 2007, 11:16
je lult weer eens uit je nek.
Ik neem aan dat je niet mij bedoeld..

Richwoodje
10 maart 2007, 11:31
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHHH HHHHHHH

jezus wat een geile set is dat! meer heb je niet nodig gewoon!!! meer is niet nodig

nouja ik zou er wel een kabeltje bij willen hebben, dat maakt echt wel verschil in het geluid hoor

Squier4ever
10 maart 2007, 11:40
Ik neem aan dat je niet mij bedoeld..

nee die andere gast met z'n 6 standenschakelaar

California Jam
10 maart 2007, 16:19
Tis heel raar maar ik vind zo'n beetje elke Ivory/Vintage White gitaar mooi... Terwijl ik niet elke gitaar in het metallic blaauw mooi vind....

Luke-wannabe
10 maart 2007, 17:18
nee die andere gast met z'n 6 standenschakelaar
Oh ik dacht al :p

Negative K3 fan
10 maart 2007, 18:21
wat voor nek zit er trouwens op zon SG custom? Ik doe mijn tokai weg omdat de nek te dun is, ik gok een soort van 60s slim taper... maar hebben alle SG's dat?

Franc
16 maart 2007, 15:34
Ik was natuurlijk nog lang niet klaar over deze gitaar :D

Nog meer mensen met fotootjes van een 'witte' custom?

Weet iemand een zaak in de buurt die ze heeft?

Feedback wil ik niet naartoe (en die heeft ze niet), ik heb hem online gezien bij een zaak in Drachten. Ik ga geen 2,5 uur heen en weer rijden om te proberen..

Ben ik gedoemd hem online te kopen? (Bij mijn eerste online gitaaraankoop zei ik: doe ik 1 keer, na de 2e dachte ik: maakt het uit, moet er nu echt een 3e keer komen? :seriousf:)

drap
16 maart 2007, 15:38
wat voor nek zit er trouwens op zon SG custom? Ik doe mijn tokai weg omdat de nek te dun is, ik gok een soort van 60s slim taper... maar hebben alle SG's dat?

Nee, niet alle SG's hebben dat. Die van mij heeft ook een wat dikkere nek. Ik meen me te herinneren dat je dat ook al eens eerder gevraagd hebt in een topic en toen gaf ik hetzelfde antwoord ;)

Jimwoud
16 maart 2007, 15:43
witte gitaren zij sowieso vet. Ik vind alleen die 3 humbuckers ook niet mooi. 2 is mooier zoals Kim Wilson al zei.

Heb ook tijdelijk een witte LP studio gehad hele mooie gitaar, jammer dat hij niet lekker klonk.

Franc
16 maart 2007, 15:46
Ben ook niet gek van 3 humbuckers zo op een rij maar bij een SG Custom hoort het gewoon. Punt. :)

Marc Oblivian
16 maart 2007, 16:41
You're gonna buy one, and you know it, mister!!

Franc
16 maart 2007, 19:03
Ben ik ook bang voor....