PDA

View Full Version : Wiring-diagram



Pun
8 maart 2007, 23:03
Ik heb een strat met een HSS configuratie.

Ik wil nu de tone van alle pick-ups met 1 van de tone knoppen regelen, en ik wil de tweede tone knop gebruiken om een van de coils van de humbucker erin en eruit te draaien. Eigenlijk dus een beetje als een coilsplit, maar dan variabel, in plaats van aan of af.
Heeft iemand hier toevallig een wiring diagrammetje voor?

BVD.

B_2_the_a
8 maart 2007, 23:28
zelf tekenen?


de tone is niet zo moeilijk: inplaats van dat het draadje naar de switch gaat, gaat ie naar het master signaal (dus na de master volume, bijv aan de output)...

die functie van spoel wegdraaien: zorg dat je potmeter als volume potmeter gesoldeerd is, maar dan inplaats van een in en output signaal hang je de coil split draad aan het middelste oogje...

lijkt me?

Orpheo
8 maart 2007, 23:33
zelf tekenen?


de tone is niet zo moeilijk: inplaats van dat het draadje naar de switch gaat, gaat ie naar het master signaal (dus na de master volume, bijv aan de output)...

die functie van spoel wegdraaien: zorg dat je potmeter als volume potmeter gesoldeerd is, maar dan inplaats van een in en output signaal hang je de coil split draad aan het middelste oogje...

lijkt me?


EN GEAARD! die splitpotmeter moet je wel aarden! anders doet ie geen hol. logisch ook, maar toch.

B_2_the_a
8 maart 2007, 23:58
daarom zeg ik toch ook als volume potmeter ;)

die heeft aarde altijd aan linker pootje (of rechter als je linkshandige gitaar hebt) hangen ;)

Pun
9 maart 2007, 01:04
Hartelijk dank.

Het is gelukt :)