PDA

View Full Version : Repetitie-versterker?



davidof
8 maart 2007, 20:42
Hey, ik heb thuis Een marshall mg100dfx & een fender 15w staan. Maar dit hou ik dus liefst zo, men fender is al redelijk versleten (gekraak bij clean). En mijn Marshall gebruik ik voor thuis/optredens te spelen. Dus zoek ik een versterker die luid genoeg gaat voor te repeteren. Liefst niet TE duur ;) snap je .. Ik dacht aan een Vox Valvetronix AD50VT maar die kost ook meteen al wat :(

graag meer ideeën.

grtz !

dePerik
8 maart 2007, 21:00
Als je werkelijk niet wilt sjouwen, koop dan gewoon nog zo'n Marshall. Anders heb je toch altijd een ander geluid tussen gigs en repetities. Lijkt me dat het niet heel handig werkt; heb je je goede sound in een nieuw nummer gevonden, moet je t weer anders aanpakken bij een optreden....

ColourofFire
8 maart 2007, 23:26
verpats de fender en marshall en koop een draagbare betere versterker...

Punt
8 maart 2007, 23:36
verpats de fender en marshall en koop een draagbare betere versterker...

Helemaal mee eens.
Je kan beter 1 goede amp hebben dan 3 bagger amps.
Koop een leuke 18 watter oid.

Rude Perception
8 maart 2007, 23:44
Staat er geen cabinet in je repetitiehok? Dan kan je er misschien over nadenken om een topje te kopen. Dat scheelt ook weer flink wat gesjouw...

LP_CL
9 maart 2007, 00:01
Staat er geen cabinet in je repetitiehok? Dan kan je er misschien over nadenken om een topje te kopen. Dat scheelt ook weer flink wat gesjouw...
mja, alleen weegt een top algauw 20 kg. evenveel dus als een combootje...

Fumi SG
9 maart 2007, 07:10
mja, alleen weegt een top algauw 20 kg. evenveel dus als een combootje...

Alleen is een top toch net ff wat handzamer... Ik zou ook voor de laatstgenoemde optie kiezen, je hebt alleen wel twee cabinets nodig en dat kon wel wat duurder uitvallen.

mcannegieter
9 maart 2007, 09:56
Ik heb een tweede hands Fender combo-tje gekocht voor 250e. Ik speel zelf op een Fender Hot Rod DeVille en als oefenversterker heb ik nu een Stage 112 plus. Werkt wat mij betreft perfect en met zo'n tweedehands versterker daalt de waarde (als je m weer is wilt verkopen) ook niet zo snel meer.

davidof
10 maart 2007, 00:49
lol ..Liefst niet 2 dezelfde versterkers .. die marshall gebruik ik voor optredes .. mijn toekomstige oefenversterker gewoon voor op repetitie ~50watt? En nog iets .. ik heb geen auto ofzo (16j) en men zus is altijd met de auto weg dus het is best dat ier er blijft staan ;)

grtz

ColourofFire
10 maart 2007, 11:17
lol ..Liefst niet 2 dezelfde versterkers .. die marshall gebruik ik voor optredes .. mijn toekomstige oefenversterker gewoon voor op repetitie ~50watt? En nog iets .. ik heb geen auto ofzo (16j) en men zus is altijd met de auto weg dus het is best dat ier er blijft staan ;)

grtz

Nja die marshall is echt crap...als jij er blij mee bent, fine. Maar als ik jou was zou ik toch echt al je geld in 1 goede versterker stoppen, ipv 3 slechte/matige versterkers.

davidof
10 maart 2007, 12:22
Nja die marshall is echt crap...als jij er blij mee bent, fine. Maar als ik jou was zou ik toch echt al je geld in 1 goede versterker stoppen, ipv 3 slechte/matige versterkers.
Iedereen zegt wel slechte dinges over deze amp.. maar ik heb er tot nu toe nog geen problemen mee gehad .. ik speel 2jaar gitaar en ik vind em echt super kwaliteit voor die prijs ... 480€ ;)

Punt
10 maart 2007, 12:28
Iedereen zegt wel slechte dinges over deze amp.. maar ik heb er tot nu toe nog geen problemen mee gehad .. ik speel 2jaar gitaar en ik vind em echt super kwaliteit voor die prijs ... 480€ ;)

Je hoeft er ook geen problemen mee te krijgen het gaat om de toon.
Die is niet al te best (to say the least).
Als je gehoor voor gitaartoon zich wat verder ontwikkelt ben je daar niet zo blij meer mee. Ga eens een paar leuke buizenbakjes testen en luister hoe het klinkt en hoe het voelt als je speelt i.p.v. naar hoe het eruitziet b.v. 8-)

Er is een risico dat je dan een volgende stap in je luistercarriere zet en je niet blij meer bent met je Marshall, dus je bent gewaarschuwd :)

davidof
10 maart 2007, 13:40
Je hoeft er ook geen problemen mee te krijgen het gaat om de toon.
Die is niet al te best (to say the least).
Als je gehoor voor gitaartoon zich wat verder ontwikkelt ben je daar niet zo blij meer mee. Ga eens een paar leuke buizenbakjes testen en luister hoe het klinkt en hoe het voelt als je speelt i.p.v. naar hoe het eruitziet b.v. 8-)

Er is een risico dat je dan een volgende stap in je luistercarriere zet en je niet blij meer bent met je Marshall, dus je bent gewaarschuwd :)
mss ga ik het dan maar best laten en men gehoor slecht houden momenteel vind ik deze goed dus .. laat ik het zo houden .. anders wil ik duurdere amps :p en geld heb ik ni dus ..:( sparen..

Punt
10 maart 2007, 13:42
mss ga ik het dan maar best laten en men gehoor slecht houden momenteel vind ik deze goed dus .. laat ik het zo houden .. anders wil ik duurdere amps :p en geld heb ik ni dus ..:( sparen..

Tja dan zit er niets anders op dan te spelen ipv van met spullen bezig te zijn :gitarist:

Rormo
10 maart 2007, 16:54
Mijn advies: gooi die Marshall dan maar in het oefenhok en koop een leuke versterker voor thuis nieuw (of beter nog, 2e hands).

davidof
10 maart 2007, 18:46
Mijn advies: gooi die Marshall dan maar in het oefenhok en koop een leuke versterker voor thuis nieuw (of beter nog, 2e hands).
Zo dacht ik het ook te doen .. maar dan moet ik wel nog geschikte versterker voor thuis vinden .. iemand een idee? :) (ik koop niet graag via internet :/ k'weet ni waarom ik heb al slechte dingen over gehoord..)

Timotio
10 maart 2007, 22:47
Zo dacht ik het ook te doen .. maar dan moet ik wel nog geschikte versterker voor thuis vinden .. iemand een idee? :) (ik koop niet graag via internet :/ k'weet ni waarom ik heb al slechte dingen over gehoord..)

Ik heb er niet veel verstand van, en ik weet niet hoeveel je wil uitgeven, maar wat dacht je van een vox ac15 of zoiets dergelijks? als je zoiets tweede hands kan vinden?

davidof
11 maart 2007, 00:41
'k weet nie ik speel nogal graag "luid". Ik zet mijn Marshall 100W altijd half open :p dus ... meer watt is de boodschap :D

Rormo
11 maart 2007, 13:58
Die AC15 is een buizenbak. Daarmee kun je wel zo hard als die MG100 half open hoor denk ik. A. zegt wattage niet zo heel veel. B. zijn wattages bij transistor amps al helemaal niet te vergelijken met de wattages van buizenamps. Buizenamps gaan veel harder dan transistor amps.

guitarguru
11 maart 2007, 15:49
Heb gisteren een Epiphone Valve Jr. headje gekocht voor 129 euro. Wat een goeie amp zeg, en hard!! Typische Vox punch en crunch. Pedaaltje ervoor, voor de distortion, en gaan. Ik had natuurlijk zelf wel nog een 1 x 12 kastje staan....... 5 watt hahahahaha.