PDA

View Full Version : Uber Metal van Line 6; adapter/batterijen?



Reel Big Fish
8 maart 2007, 20:17
Hallo,

morgen ga ik een tweedehands line 6 Uber Metal kopen zonder adapter. Ik vroeg mij af; hoe zinvol is het een adapter te kopen? Krijg je daardoor beter geluid of maakt het geen verschil?

Nog een vraag; als ik met batterijen ga spelen, hoe lang kun je dan gemiddeld met een batterij spelen?

Alvast bedankt!

Swan
8 maart 2007, 20:36
maakt geen verschil kwa geluid, batt levensduur hangt van t pedaal af.

Rinze
8 maart 2007, 21:52
Wanneer je bij de Tonecore pedalen een adapter gebruikt, hou er dan rekening mee dat je het pedaal in zijn eentje aan een goede adapter (bijv. 1spot) moet hangen. Als je meerdere effecten, waaronder een Tonecore, aan een adapter hangt krijg je bijgeluiden omdat deze pedalen niet goed afgeschermd zijn in het voedingsdeel. Het staat ergens in de FAQ op de Line 6-site. Ik heb er twee, en het klopt. Verder prima pedalen maar je moet er even rekening mee houden.

nielsduursma
8 maart 2007, 22:00
Wanneer je bij de Tonecore pedalen een adapter gebruikt, hou er dan rekening mee dat je het pedaal in zijn eentje aan een goede adapter (bijv. 1spot) moet hangen. Als je meerdere effecten, waaronder een Tonecore, aan een adapter hangt krijg je bijgeluiden omdat deze pedalen niet goed afgeschermd zijn in het voedingsdeel. Het staat ergens in de FAQ op de Line 6-site. Ik heb er twee, en het klopt. Verder prima pedalen maar je moet er even rekening mee houden.

Dat hoorde ik overal ook ja. Maar mijn Liqua Flange hangt nu gewoon aan de daisy-chain die ook al m'n andere pedaaltjes voed, en ik heb helemaal nergens last van. :satisfie:

a darker shade of grey
9 maart 2007, 07:55
Mij lijkt het ook enigszins bangmakerij om toch vooral hun eigen adapters te verkopen. Op elk pedaal staat ook: Only use "Merk" adapter for this unit.
Yeah right!
Er zal natuurlijk wel iets van waar zijn (ik heb mijn tonecore ook nog altijd aan een aparte voeding hangen), maar het zal niet zo erg zijn als ze je doen geloven....toch?

zjanke
9 maart 2007, 20:49
Je hoeft niet perse een line6 adapter te hebben. Mijn echopark bromt ook als ik hem niet op een aparte adapter hang, en dat is met een bouwmarktadapter opgelost. (had ik nog liggen)