PDA

View Full Version : beter laat dan...



lifespan
8 maart 2007, 19:55
ok, ik zal me ook even voorstellen. Was vroeger als jochie al gek van gitaren, mijn ouders dachten dat ze me begrepen en gaven me een klassieke gitaar en deden me op klassieke gitaarles! En al snel vond ik gitaarspelen niet zoleuk meer! (let wel, ik heb het nu over ca. 1968, toen had je nog geen muziekscholen met moderne muziekles of gewoon particulieren die les gaven op el gitaar en zo) Wel altijd met gitaren in de weeg geweest, maar een goede basis ontbrak. Diverse eigen bandjes gehad die meestal na 2 maanden ophielden te bestaan. Van Den Haag naar Hazerswoude verhuisd en daar na eerst een Drive-Inn disco te hebben gehad gaan werken voor Ivy Green (dat was dus absoluut de allereerste punkband in NL met voor zover ik weet nog steeds het record optredens in Paradiso op hun naam), ik ben roadie geweest, lichtman, chauffeur, floormanager, tourmanager (laatste twee jaar had ik 4 man personeel lopen!) maar altijd wel met gitaren bezig gebleven. Ik onderhield ze, paste ze aan, verbouwde ze en heb er zelfs 2 compleet gebouwd (ehhh, 1 x prima brandhout, 2e echt juweeltje!!) Toen de band na 15 jaar uit elkaar viel ben ik nog tijdje met muziek bezig geweest, maar dat verflauwde toch. Paar jaar terug met een maat van me als leiders mee geweest op jeugdkamp en daar eigenlijk weer beetje begonnen met gitaarspelen (niet lachen.....Simon & Garfunkel, Don McLean etc), echter beiden hadden we het idee dat er meer in zat en drie jaar terug band "Lifespan"opgericht. Gewoon 7 veertigplussers die muziek maken leuk vinden, en ik vind het fantastisch, alleen denk ik nog geregeld "Was ik vroeger maar op gitaarles gebleven", dan zou ik nou echt tig keer beter spelen dan nu! Groetjes, Pep

ps de muziek waar ik van hou? Hardrock, Gothrock, Symf. Rock etc (Deep Purple, After Forever, Amorphis, Pink Floyd, Screamin Blue Messsiahs, New Model Army), enne, gitaarhelden? Ritchie Blackmore (my absolute alltime hero!!), Tamaz Tzekeres, Slash, Bill Carter (voor de onbenullen: van Screamin' Blue Messiahs), Zack Wilde, Jimmy Page, Axel Rudy Pell, David Gilmour, Steve Morse, maar ook (en da's gewoon van NL bodem!!!) Stochelo Rosenberg (als je dus echt wilt weten wat "fingerpicking" betekent!)

Heb diverse andere "verse members" gelezen en begrijp dat het de bedoeling is dat je ook je gear vernoemd:

Gordon Smith Les Paul met 2 x SD humbuckers
Fender Strat (mij)
Ovation Celebrity
Marshall JCM 900
Marshall 1960A
BOSS FV 50 (volume), Boss Blues Driver
Dunlop Cry baby (oh yeah.....)
Ibanez DE7, TS7, SM7, OD II (vintage)
Digitech Screamin' Blues, Multi Chorus
Korg DT7
3 x AKG wireless transmitter
AKG receiver

:rockon:

hendrix_appendix
8 maart 2007, 20:00
Cool, zo'n ervarene. Welkom!

Mitch_mashinguard
8 maart 2007, 23:06
Kijk...DAT is nou eens voorstellen! Welkom hier!

freekick
9 maart 2007, 10:35
Hallo Life;
Gelukkig zijn er nog wat hagenezen die 1968 heben meegemaakt.
En niemand lacht hier om muzikanten als Don Mclean of Art & Paul hoor!

lifespan
10 maart 2007, 20:03
Altijd leuk om tegen te komen.....ook '68 meegemaakt? Ik was toen 9 (ben van 27 maar '59), wat wel grappig is, ik heb op m'n 20e nog een jaar bij V&D op 't Spui gewerkt, een van mijn "werkmaatjes" toen was....Marnix Rueb! Inderdaad, de "vader" van Haagse Harrie. Toen werkte hij voor Parker, en schreef + tekende in het Parkerblad de strip "parkerman" (soort parodie op Batman), en als hij een cassete voor je opnam stonden daar altijd de prachtigste tekeningen op, meestal zelfspot! goed, Hagenees dus.....

Kim Wilson
3 april 2007, 11:17
Hey Lifespan! Beter laat dan nooit, dus bij deze hartelijk welkom op het meest bezochte en meest actieve forum van Nederlandse bodem!

hendrix2
3 april 2007, 11:23
Inderdaad, van harte welkom hier!
Dit forum kan erg verslavend werken...
Het is ook erg aan te raden om véél opmerkingen op het forum met een korreltje zout te nemen.
Hopelijk heb je het hier wat naar je zin!

mvg,
kenneth

Pais
3 april 2007, 12:01
Welkom hier!

]
maar ook (en da's gewoon van NL bodem!!!) Stochelo Rosenberg (als je dus echt wilt weten wat "fingerpicking" betekent!)

Huh... Gipsy jazz is alles behalve picking en bovendien heb ik hem alleen nog met plectrum zien spelen!

sjoerd5
3 april 2007, 16:47
Nog een Blackmore fan.

Welkom

hendrix2
4 april 2007, 10:11
welkom lifespan :cheerup:

iwamoto
4 april 2007, 11:55
kenneth, dit is de 2e keer dat je hem begroet :seriousf:

Kim Wilson
4 april 2007, 11:56
kenneth, dit is de 2e keer dat je hem begroet :seriousf:
En? Jij hebt hem nog helemaal niet begroet, dat is IMO kwalijker dan iemand twee keer welkom heten.


Welkom, Lifespan! :cheerup:

En let niet op Iwa, die probeert echt met iedereen een relatie te starten. :D

hendrix2
5 april 2007, 22:24
En? Jij hebt hem nog helemaal niet begroet, dat is IMO kwalijker dan iemand twee keer welkom heten.


Welkom, Lifespan! :cheerup:

En let niet op Iwa, die probeert echt met iedereen een relatie te starten. :D
Inderdaad, beter 2 keer dan geen keer!
Ik twijfel nu voor een derde keer welkom te zeggen... maar dan lijk ik nogal een forumfreak die niets te doen heeft, terwijl ik hier toch helemaal niet zoveel rondhang en altijd heel veel te doen heb!
Dus ik hou het maar bij 2x!

lifespan
11 april 2007, 22:05
goh...hartverwarmend ineens als die reacties...bedankt!! (hebben mijn opmerkingen elders blijkbaar toch tegen aardig wat schenen geschopt....wow!!)

Pep

hendrix2
11 april 2007, 22:29
goh...hartverwarmend ineens als die reacties...bedankt!! (hebben mijn opmerkingen elders blijkbaar toch tegen aardig wat schenen geschopt....wow!!)

Pep
Ah, tegen schenen geschopt niet hoor. Het blijft maar internet, er moet heel wat gebeuren voor ik daarbij enige vorm van emotie vrijlaat.
Ik begrijp je ook wel hoor, het is een algemeen geweten feit dat vrouwelijke forumers nu eenmaal iets meer aandacht krijgen van bepaalde mensen.
Ik kan die mensen ook gemakkelijk een naam geven, maar dat doe ik nu even niet.
Ikzelf maak er geen onderscheid tussen of een nieuw member mannelijk of vrouwelijk is voor mij is het vooral belangrijk wat de persoon in kwestie te zeggen heeft.
Ik zou me er niet druk in maken Lifespan, en gewoon lekker gaan posten op het forum. Aan je beginpost te zien heb je veel ervaring met muziek en ook met veel dingen rondom de muziek heen. Je kan hier veel beginners en veel anderen (waaronder ik ook) ongetwijfeld wel het een en ander bijleren!

Aardig lijstje met gear heb je trouwens! :d

Dus bij deze, toch een derde keer, maar deze keer wel serieus bedoeld...
Welkom hier en veel plezier op gitaarnet! :D

lifespan
15 april 2007, 11:30
He Hendix 2, bedankt, fijn dat je 'm doorhebt. Het maakt me voor mezelf niet uit, ben ik denk iets te oud voor, het gaat er mij alleen om dat als mensen zich aanmelden bij dit forum het leuk zou zijn als ze allemaal een leuk en warm welkom krijgen zonder onderscheid man/vrouw. Da's punt 1, en inderdaad, houdt dus in dat er ook en punt 2 is; we hebben het over "het allerbeste forum van NL" en dat het zo professioneel is; ik krijg toch bij het bladeren door erg veel topics meer het idee dat ik een standaardpagina van een stel pubers op een MSN site zit te bekijken dan op een serieus forum waar natuurlijk ook best lol gemaakt mag worden, maar wellicht is mijn punt duidelijk.
Verder niets dan lof, ik vind het een prima forum, ben al met diverse problemen geholpen en heb ook diverse anderen kunnen helpen.

gr, Pep