PDA

View Full Version : I need help



JohnnySky
3 januari 2003, 22:18
Ik wil graag een stratocaster kopen, liefst sunburst, maar de goedkoopsten zijn van die Squierpaketten van 200,- en ik weet niet of die wel zo goed zijn, ik heb echt niet meer dan 200,- a 300,- op dit moment, en wil ongelooflijk graag zo snel mogelijk een hebben. Kan iemand me advies geven over welke gitaar ik het beste kan kopen?

sickpunk
3 januari 2003, 22:19
ik hbe ook een squier.... en alleen die kut versterker staat me nie aan... de gitaar wel, hoewel de rest van het forum het geloof ik kut dingen vind.. speelt mijne erg lekker en geeft best wel goed geluid...

JohnnySky
3 januari 2003, 22:21
Het gaat me met name om dat mooie cleane geluid, ik speel nu 6 jaar op mn akoestische, dus ik ben aan verandering toe

sickpunk
3 januari 2003, 22:23
tja zoals ik al zei, ik vin hem goed.. maarja de rest vant forum heeft gitaren van 1000+ tja daar kan ie nie tege op;)

sickpunk
3 januari 2003, 22:23
ga anders is langs een gitaar winkel en kloot er wat op, weetje meteen hoe ie klinkt en speelt

gitaarTijntje
4 januari 2003, 01:19
probeer es wat dean modelletjes uit. zijn ook vrij goedkope gitaren bij. en ik vind ze gwoon fijn spele

IJzerbroot
4 januari 2003, 08:12
Daar gaattie weer. Ren naar je dichtstbijzijnde gitaarboer en vraag of je een squier standard strat mag proberen. Let erop dat het geen affinity strat is. Deze laatste zit in dat stratpack en ik vinnum helaas bagger. Die standard is net een tikkie beter gebouwd. En voor dat geld (mag zo rond de 225 euro kosten) is het toch een behoorlijke gitaar.

JohnnySky
4 januari 2003, 13:49
Keej, bedant voor de tip, welke (betaalbare) versterker raadt je me aan? (clean geluid)

ReD hOt cHiLiPePPeRs
4 januari 2003, 14:07
Ik raad je een Fender Bullet reverb aan is 15 watt en voor 169 kan je hem bij feedback kopen

BLOK182
4 januari 2003, 14:11
Die Squiers en andere goedkope stratjes zijn clean best te pruimen vind ik, maar het probleem met die dingen is dat ze met scheur nogal bagger klinken.

qwerty
4 januari 2003, 14:36
heb tijdje geleden ook eens wat squiers bekeken.
Je hebt echter twee verschillende uitvoeringen:
Affinity serie: supergoedkoop en niet zulke beste onderdelen.

Standard serie: stukken beter, best aardige gitaartjes en ook nog onder de 300 euro dacht ik.

Mijn advies: test eens een squier standard stratocaster.

:B :B :B :B :B

hansoonk
4 januari 2003, 15:46
Je kunt ook denken aan tweedehands. Zie martktplaats.nl of gitaarforum.nl voor diverse starterspaketten. Je zou eventueel ook in Duitsland kunnen shoppen op e-bay.de .

Ik ben het met de mensen hiervoor eens dat je beter geen affinity kunt kopen. De Squier standard is al een stuk beter ... Er bestaan nog andere merken die Strat-imitaties maken, zoals Stagg en Genesis (veel aangeboden via e-bay.de ). Daarnaast zijn er nog andere soorten starterspakketten te koop: Danelectro maakt starterspaketten op basis van de Innuendo (lijkt kwa vorm op een oude Moshrite ... heel cool). Ik weet echter niet hoe de Staggs, Genesis of Danelectro's zijn t.o.v. de Squier, misschien dat iemand anders het weet.

Koop niet te overhaast. orienteer je eerst even goed!

Negative K3 fan
4 januari 2003, 16:01
Op 2003-01-03 22:19, schreef sickpunk:
de gitaar wel, hoewel de rest van het forum het geloof ik kut dingen vind.. speelt mijne erg lekker en geeft best wel goed geluid...


Dat zei ik ook toen ik nog alleen een squier had.

JimGitaar
5 januari 2003, 13:12
Ik heb zelf ook een Squier Strat maar ook een van Fender.
De Squier is een erg goede gitaar om mee te beginnen.
De Squier Strat die in het Strat-pack zit is bagger, real bagger.
Je moet eens naar Feedback gaan in Rotterdam. Ze hebben daar een vrij grote collectie Squiers staan van prijsklasse 160 euro tot 300 euro.
Je krijgt alle mogelijkheid om ze uit te testen, erg handig dus.
Ze hebben ook een collectie Dean gitaren maar dat vind ik persoonlijk niks.
En die versterker: Fender Bullet Reverb is een erg mooie versterker.